Plastic kaas en plakjes ei - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Plastic kaas en plakjes ei - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Plastic kaas en plakjes ei

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Juli 2006 | Verenigde Staten, Poland

Daar was ik weer!

Even een berichtje over het eten hier. Naast dat het verschil in wat je krijgt bij welke maaltijd zo groot is, is er hier nog iets vrij aparts. Het eten hier is namelijk ALLEMAAL voorverpakt. Ik zeg als zelfs de scrambled eggs uit een pak komen... Normaal zie je dit niet klaargemaakt worden, maar 2 dagen terug moesten wij ineens het ontbijt gaan maken:| Iets waar wij het op zich al niet mee eens waren, want dat is niet ons werk, maar goed. Om het die arme stakker in zijn uppie te laten doen is ook weer zoiets. Dus wij met 5 meiden breakfast maken. English muffins met bacon, eggs and cheese. Nadat wij dit hadden klaargemaakt hoefde geen van ons meer te ontbijten de volgende dag. De bolletjes waren al voorgesneden (hoen lui kan je zijn?) en er kwam een doos met serieus ronde plakken 'ei'. Een gelig bevroren rondje... Dan een plastic stukje cheddar er op en tot slot bevroren plakjes bacon. Echt, gadver! Maar goed, voortaan dus maar helemaal niet meer nadenken bij wat we hier eten. En dan te bedenken dat dit nog 1 van de gezondste kampen qua eten schijnt te zijn:| Can you imagine what it will be like elsewhere???

Nog iets leuks; Bruce, de chef waarover ik het al eerder heb gehad is werkelijk ongelovelijk. Inmiddels zijn zowel de bakker (een man die echt ongelovelijk lekker kon bakken en de enige die verse ingredienten gebruikte voor de cakejes en koekjes enz) als een van de koks (een hele lieve man!) er mee opgehouden! Dan zou je toch eens bij jezelf moeten gaan nadenken lijkt me, maar hij heeft echt een ontzettend groot bord voor zijn kop. Vandaag en morgen zijn Bruce en Lisa weg, dus hebben we het rijk voor ons 'alleen':) Gaat eigenlijk veel relaxter!

Gisteren ben ik naar de bioscoop geweest. Samen met Charleene, Janneke, Manon, Esther en Leslie heb ik 'The devil wears Prada' gezien. Echt een hele leuke (meiden) film! Na afloop zijn we nog even snel langs Wal*Mart gegaan en ik heb kaartjes gekocht! Jaja eindelijk;) Oh ja ook hebben we nog even lekker gesnoept en afgesproken dat we vanaf vandaag zouden gaan 'lijnen' ik heb maar gezegd dat ik 1 'treat' per dag mag, i.p.v. geen. Want dat is hier werkelijk onmogelijk... Vanochtend namelijk alweer ontbijt met muffins en cinnamonbuns... Ik heb mijn treat dus al wel weer gehad. Geen cookie line for me haha.

Het weer is hier inmiddels trouwens prima, al een aantal dagen. Toch blijft het redelijk wisselvallig, zeker als je hoort dat het hier normaal maar 3 keer zo stormt/slecht weer is in een zomer... Maar goed, ik ga waarschijnlijk toch nog een paar daagjes Miami doen met de 2 andere Nederlandse meiden, Manon en Janneke. En natuurlijk Esther, maar dat lijkt me duidelijk;) Als het allemaal lukt met vlucht omboeken etc. Ik hou jullie op de hoogte en binnenkort dus kaartjes voor een aantal van jullie:)

En Rinie; Ik zie dat je mijn broertje goed in de gaten houdt, dankje:) Af en toe een watertje kan ook geen kwaad;) Haha ja die afwas hoef ik zelf niet te doen, maar ik ben zeg maar degene die die mooie stapels heeft gecreeerd, uit alles wat wij daar voor onze neus gesmeten krijgen van de waitresses. Maar ik heb mijn weekje back-up gehad en nu lekker waitressen. Mijn handjes zagen er die week echt minder uit, maar nu is alles weer goed. Lekkere handcreme gekocht, dus mijn handjes zijn weer heerlijk zacht:P Die apron is inderdaad verschrikkelijk! Het was ook sarcastisch bedoeld;) Stage is inderdaad erg fijn voor jou, ik zag het al. Die eikels moeten mij natuurlijk weer in een of ander kutdorp plaatsen... Maar goed, op zich is het nog wel te doen, is maar kwartiertje treinen vanaf tation geloof ik. Maar daar ga ik me nu lekker nog niet mee bezig houden.
Wat is dat trouwens met friesland/marokko? Voordat ik het kaartje totaal verkeerd stuur, zou beetje zonde zijn;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Juli 2006 - 11:17

    Pap:

    Plastic ei + bacon! Getver. Misschien dat ze daarom zo gek zijn op plastic tieten!
    Wanneer je terug bent word je waarschijnlijk fanatiek aanhanger van de macrobiotische winkel :-)
    Gisteren met Daniel en Rita gegeten in de Brasserie en vanavond komen Lies en Wim hier. De nodige groeten zullen wel over en weer vliegen, maar dat snap je wel.
    En natuurlijk Frankrijk-Italie. Als het kan even kijken.
    Liefs voor nu,
    Pap

  • 09 Juli 2006 - 11:33

    Jori:

    Wat is er mis met voorverpakt eten:p Muffins en donuts in de ochtend lijkt mij niet slecht;) Maar wat zijn eigenelijk cinnamonbuns? xx

  • 09 Juli 2006 - 13:37

    Anouk:

    Cinnamonbuns zijn een soort broodachtige rolletjes met kaneelgoedje ertussen en glazuur er overheen. Echt heel lekker. Beetje vergelijkbaar met bolis qua smaak, maar het broodje is wat minder vochtig.
    En muffins en donuts als ontbijt is inderdaad erg lekker, voor een keertje, maar na een aantal keren krijg je daar ook genoeg van;) En vooral het calorie- en vetgehalte ligt erg hoog, dus dat is ook niet erg fijn. Voor mij althans, dit kamp zou voor jou wel goed zijn haha;)
    Pap; Hahahahahahaha, ja waarschijnlijk wel! Ik denk dat ik inderdaad helemaal fan wordt van de bio-winkel. Misschien hebben die mensen in het bio-organische huis in de hortus nog een plekkie voor me over..?;) Heb je de foto's trouwens ontvangen??
    Liefs en kusjes.

  • 09 Juli 2006 - 21:07

    Pap:

    Hi Nuke,
    Ja de foto's zijn binnen. Nog geen tijd gehad om ze te plaatsen, dat doe ik morgen wel. Hebben voetbal gekeken: Italie = kampioen.

  • 10 Juli 2006 - 09:06

    Mam:

    Watleuk al die foto's!Maar eh, zijn er slangen? Die ouderwetse schoolbus is gaaf zeg.Zo te zien vermaken jullie je wel, ondanks al het harde werken. veel kusjes, mama

  • 14 Juli 2006 - 14:50

    Rinie:

    Heyy
    Ik lees het al wel weer. Smullen geblazen die maaltijden:p. Bedankt voor de uitleg dat de sexy apron sarcastisch was bedoeld;-). Ik heb nog geen kaartje ontvangen. Elke dag er vroeg uit, nadat de postbode is geweest. Maar steeds weer een lege deurmat!!! Ik ga maandag heerlijk naar de westkust in Frankrijk.... eindelijk vakantie.

    Kus Rinie
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 77219

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: