I love baseball (players) !! - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu I love baseball (players) !! - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

I love baseball (players) !!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Juli 2006 | Verenigde Staten, Poland

Hello again!

Another day off! Deze vrije dag was tot nu toe denk ik toch de beste! Omdat er deze week steeds kinderen weg zijn hebben wij minder tafels en mag iedereen dus een dagje uitslapen! Maandag was mijn dag en het was heerlijk. Gewoon je nog 10 keer omdraaien, in plaats van naar de keuken te moeten, super. Degenen die gisteren hun uitslaapdagje hadden, hadden het natuurlijk nog weer relaxter, omdat zij echt een hele dag vrij hadden nu. Ze hoefden helemaal niets te doen qua werk! Wij alleen ontbijt, toen lekker vrije tijd tot 2 uur. Ik heb een beetje in de zon gelegen, muziekje geluisterd, gelezen en nog met Es en Manon rondgewandeld over het kamp. Even gedoucht en klaargemaakt voor vertrek. Om 2 uur gingen we met de bus van het camp weg. Allereerst zouden we naar een wildlifepark gaan, ik had me al helemaal voorgesteld dat ik allemaal wilde dieren zou zien enz! Nou daar waren we dan, bij binnenkomst zag het er al niet erg florisant uit, maar ja wie weet zou het nog beter worden. Het eerste bijzondere wat we zagen was een meisje/vrouw die zo ONT-ZET-TEND dik was, dat was niet te geloven dat die nog kon lopen. Het is ook niet te beschrijven, maar het was echt walgelijk... Nog nooit zo'n dik iemand in Nederland gezien. (Pap, mam en Joor herinneren jullie je nog die heeele grote dikke jongen die we toen in universal studio's zagen? Zoiets, maar dan nog meer vet en vrouw...) We liepen door en kwamen bij een bobcat, heel zielig in een grijs saai kooitje met 2 keer een soort kippengaashek er omheen, dus je kon ook nog niet eens fatsoenlijk foto's maken. Dit was bij alle dieren hetzelfde. Ze hadden allemaal veel te kleine hokjes. Het park zelf zag er ook erg armzalig uit, stelde dus helemaal niets voor. Zeker als je Artis, Emmen en Burgers' Zoo Arnhem kent. Er waren ook Mooses, nou de mannelijke moose zat zo'n 30 meter van ons af in een soort hokje, schijnt, want alles wat ik zag was een zwarte vlek. Nog wel een vrouwelijke moose gezien, maar die lag ook alleen maar op d'r kont. Beetje jammer dus. Na een uurtje weer terug naar de bus en dat was ook zeker lang genoeg in dat 'park'.

Op weg naar Wal*Mart. Daar ook weer een uur doorgebracht en vervolgens op weg naar Old Port. In Portland/Old Port zou ook de baseball game zijn, maar eerst hadden we nog een uurtje in Old Port. Es, Manon, Jan en ik hebben daar toen bij een japans restaurantje sushi gegeten, heel erg lekker. Om half 7 moesten we bij de bus zijn en bracht de bus ons naar het stadion. Iedereen was al pretty excited om erheen te gaan, want eigenlijk niemand was er ooit nog geweest en het is natuurlijk wel typisch amerikaans. We hadden ons al voorgenomen om lekker een cola en hot dog ofzo te bestellen en de real american life te leven;) Toen we binnenkwamen werden we naar onze stoelen gewezen door een usher. Onze usher heette Rudy, een hele aardige man! We hadden lekker patatjes gehaald en waren helemaal klaar voor de wedstrijd. We snapten er echter bijna niets van, dus echt gevolgd hebben we het niet. 'Ons team' heeft wel gewonnen, de sea dogs, het team van Portland. Maar eigenlijk waren wij voor de tegenstanders haha, we zaten namelijk helemaal vooraan ergens en recht boven de plek waar de tegenspelers beetje hingen en ingooiden. En die waren cute!! We hebben dus meer naar de mooie mannen gekeken dan naar de wedstrijd(A) Maar ontzettend veel lol gehad. Rudy heeft ons nog allemaal dingen verteld en heeft voor ons allemaal een echte baseball geregeld! Zo lief. Ook vertelde hij ons dat als we de spelers wilden zien, we na de wedstrijd naar de andere kant van het veld moesten komen en dan zou hij wel zorgen dat we bij de spelersuitgang konden komen. Dus wij daarheen natuurlijk! Stonden we daar met onze balletjes, foto-toestellen en mijn pen in de aanslag. De leukste jongen/man kwam al snel langs en die hebben we dus ook direct aangesproken "Could you sign our ball please??" Of course he could!;) Ook nog met hem op de foto, beetje jammere foto geworden, maar ja moest allemaal snel he. Ik heb nu wel mooi een echte gesigneerde amerikaanse baseball! Voor de meiden die geinteresseerd zijn naar de looks van Nick, check: http://www.readingeagle.com/blog/drago/Mattioni.jpg
Ik heb dus echt een geweldige dag gehad! 's Avonds nog lekker buiten gehangen met een aantal jongens en meiden, super gezellig!

Ik moet nu snel werken. Jullie horen snel weer van me.

Love, hugs and kisses!

Nog even een toevoeging. Ik moest heel snel afsluiten vorige keer vandaar dat ik nog niet helemaal klaar was. Heb namelijk iets very very very exciting te melden;)
Charleene, Janneke, Esther en ik gingen lopen naar de 5 corners, dat is het dichtstbijzijnde teken van leven ongeveer in deze omgeving en is zo'n 40-minute walk. Gelijk beetje excercisen dachten wij. We begonnen aan onze wandeling om ongeveer 8 uur. In het begin zag ik al een hertje in een weiland staan, heel mooi om te zien! Na ongeveer 10 minuutjes lopen kwamen we langs een huis waar een soort geit/bok stond. Echt een groot dier, met hoorns. Ik vond hem wel mooi, dus ik zeg: "He meiden, kijk een geit." En maakte voor de gein een geitengeluidje. Hij stond op dat moment nog rustig op zijn plek en ik dacht 'niets aan de hand'. Tot hij ineens begon te rennen, we wisten niet hoe snel we weg moesten komen! Zie je het voor je? Vier gillende meiden, racend over de straat met een geit/bok er achteraan. De geit/bok kwam tot stilstand en ook wij remden weer af naar loop tempo. Begon 'ie weer te rennen! Dus wij weer als gekken rennen, een erf van een huis op. We waren echt in staat de deur in te rammen om van het beest af te komen ongeveer, maar 'hij' was uit beeld. Ik ging naar de weg om te kijken of de kust veilig was en gelukkig was dat zo. Dus wij vervolgden ons uitje naar 5 corners. Daar bij het tankstation even wat te eten en te drinken gehaald en opgegeten en toen aan onze terugweg begonnen. Op het stuk waar 'de geit/bok' was hebben we ons muisstil gehouden en zijn in de powerwalk-stand voorbij geslopen. Gelukkig ging het goed en was het beest al binnen, we zijn dus weer veilig teruggekomen op het kamp na dit spannende avontuur! Haha, kun je je voorstellen dat dit the most exciting thing is wat wij hier meemaken...? Hoe zielig is dat?;)
Vanavond gaan er ook weer allerlei lui naar de Mason Jar. Daar vallen Es en ik dus niet onder met onze 19 jaartjes... Mis het uitgaan nu echt wel hoor! Als ik terug ben gaan we zo hard feesten, als het goed is begint vrij snel de kei-week en Es en ik hebben al de afspraak dat we eens flink de beest uit gaan hangen en niet voor 6 uur thuis zijn ofzo;) Nou dat was het gewldige verhaaltje dat er nog even bij moest. Kan ik straks weer met een gerust hart slapen, omdat ik weet dat iedereen weer op de hoogte is van mijn uber-opwindende leven hier.

Gisteravond trouwens nog bij silver geweest, daar hebben we een hangertje voor een ketting gemaakt, op de voorkant het Tripp Lake Camp logo en op de achterkant 'kitchen scum 2006' gegrafeerd. Alle meiden van de kitchen staff hebben dus zo'n ding, heel leuk:) Vandaag nog bij enameling geweest, samen met Chloe, Abi en Suz. Enameling houdt in dat je een vorm uitkiest en bedenkt wat je ervan gaat maken. Dan maak je gaatjes, voor de touwtjes etc. en vervolgens moet je een aantal stappen doorlopen. Het komt er op neer dat je je figuurtje insmeert met zogenaamd 'kryl fire' en daar overheen dan glass strooit. Dit wordt verhit en het glass smelt. We hebben vandaag alleen nog de eerste laag kunnen doen, maar hopen snel onze tweede kleur ook te kunnen doen:) Het s echt heel leuk om te doen, allemaal nieuw, dus leer hier ook nog wat!:D

Nog even persoonlijk:
Ja Plientje, inderdaad zielig, het zag er ook echt te vervallen uit... De spelregels kende ik al een klein beetje, maar nu eigenlijk eerlijk gezegd niets bijgeleerd haha. Ik zeg; zaterdag:D
Trudy: Ik heb er ook ontzettend veel zin in! En graag gedaan van het kaartje hoor, blij dat je het leuk vind:)

Again lots of love, hugs and kisses for all:D

  • 26 Juli 2006 - 16:30

    Paulien:

    Nou met die looks zit het wel goed :D Haha, jullie zullen niet de eerste meisjes zijn die meer naar mooie mannen kijken dan naar de sport zelf ;)Heb je nog wel wat onthouden van de spelregels? Of heb je dat maar opgegeven? ;)

    En die dieren is wel erg zielig.. Waarom ga je dieren opsluiten? En als je het doet, dan ook nog in zulke kleine kooien, dat moet toch verboden worden? :S Nou ja, dan mag je toch blij zijn met Nederland..

    Ik spreek je snel :)
    kuss

  • 26 Juli 2006 - 20:51

    Trudy:

    wat leuk zo'n dagje zeg...heerlijk amerikaans baseball kijken, leuk man!! ben je inmiddels al een beetje zat vant werken? Naja straks lekker naar miami enz, ik ben jaloers!!! Veel plezier! Dikke kus

  • 27 Juli 2006 - 17:50

    Trudy:

    he meis nog ff snel...ik heb je kaartje ontvangen...vet lief!! dank je wel!! tot snel!! xxx

  • 28 Juli 2006 - 16:18

    Benjamin:

    volgens mij heb je et wel naar je zin daar meid...have fun nog.!!!
    ik ga over 2 weken naar kreta wordt ook toppiej!!!!
    kus Benjamin

  • 30 Juli 2006 - 15:40

    Mam:

    hoi Anouk
    wat een verhalen, vorige keer was ik er niet bij toen papa en Jori op Internet zaten, dus ik had heel wat te lezen, Morgen gaan we naar een Renaultgaraga en hopen dat de auto dan snel gemaakt kan worden, Ondanks deze pech hebben we het toch erg naar ons zin, We komen je natuurlijk ophalen de 21 ste Heel veel kusjes, Mama

  • 31 Juli 2006 - 09:46

    Floor:

    Heee lieve schat!!
    Ontzettend bedankt voor je kaartje, hartstikke leuk! Veel plezier daar en tot binnekort, xx

  • 02 Augustus 2006 - 10:25

    Kirsten:

    Hey Anouk!

    Als ik je verhalen lees heb je het erg naar je zin! Geniet er van. Tot snel.

    Kus Kirsten
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 77258

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: