OC NOC en Trip(p) Day 3 - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu OC NOC en Trip(p) Day 3 - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

OC NOC en Trip(p) Day 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Juli 2006 | Verenigde Staten, Poland

Gisteren inderdaad doorgeslapen tot 20 over 7. Toen ontbijt gedaan en daarna direct weer geoefend voor cheerleaden. We mochten van 10:30 tot 11:20 naar rockclimbing. Samen met Sarah ben ik daar heen gegaan. Was echt zwaar!! Sarah en ik hadden zeg maar een zwaardere/moeilijkere klim. Allebei niet gered tot de top. Mijn handen waren ontzettend glibberig, van de warmte en de inspanning. Toen ik weer op de grond stond trilden mijn handen van inspanning. Goed he? Weet ik iig dat ik mijn best had gedaan haha. Het was wel echt heel gaaf, hopelijk kunnen we dat ook nog eens proberen:)

De lunch was outside. Omdat het the 4th of july was was iedereen in rood, wit, blauw. Echt super om te zien. Schijnt dat er buiten het kamp nog veel harder gefeest wordt op die dag, maar dat kregen wij natuurlijk niet mee. Maarrr... De kitchen staff (allemaal buut'nlanders) hadden goed hun best gedaan en waren mooi in het rood wit en blauw. Vonden wij dutch girls natuurlijk prachtig aangezien het de kleuren van ONZE vlag zijn! Ook hier zijn foto's van en die probeer ik zo snel mogelijk door te sturen naar m'n paps zodat iedereen ze kan zien:D
Na de lunch was er een 'generale repetitie' voor de OC NOC, dus dat gedaan. Het ging echt geweldig... *ahum* We waren bang dat we onszelf ontzettend voor schut zouden zetten, maar dat bleek erg mee te vallen. Bret vond het erg leuk om ons dansen te aanschouwen. Is dat even fijn;) De jongens zelf hadden ook wat heel schattigs, gingen stand by me zingen, zo cute om te zien. Daar op dat podium, zingend, werden ze toch wat verlegener dan normaal haha!

Na dinner was het dan zo ver. OC NOC! Ik ben nog even snel gaan douchen, heb mijn mooie outfitje weer aangetrokken en mijn pom-poms gepakt. Het was echt heel leuk om te zien. Valt niet uit te leggen, maar echt een leuk sfeertje. Beetje het 'bonte-avond-op-schoolreisje' gevoel. Heel leuk om ook te zien wat iedereen allemaal wel niet kan. Merkt trouwens wel weer gelijk hoe competative het hier is. Die kids moeten allemaal echt veel kunnen. Neem bijvoorbeeld dit kamp, ze moeten echt alles doen. Voetbal, tennis, waterskieen, zwemmen, klimmen, lacrosse, dansen, kunstzinnig en creatief zijn, muziek maken en ga zo maar door... Als je ergens niet zo goed in bent heb je het hier volgens mij echt een stukkie minder leuk, jammer is dat. Maar natuurlijk wel weer geinig om dat cultuurverschil te zien. (Wat ben ik toch blij dat ik een dutch girl ben en dus geaccepteerd word zoals ik ben, ook al kan ik niet geweldig zingen, basketballen enz...;))

Toen waren wij aan de beurt. Het ging echt goed en het was leuk om te doen. Merkte gelijk weer hoe erg ik het dansen eigenlijk mis (A) Na de vakantie maar weer zo snel mogelijk beginnen he Mereltje?! We kregen veel complimentjes, dus blijkbaar vond de rest het ook leuk om te zien. Lisa, onze 'kitchen-mom' (dining room supervisor...hoezo ik geef het even een mooie naam) deed een liedje uit cabaret (jeeejj pap, ik dacht gelijk weer aan ons toffe uitje naar Amsterdam:D). Heel schattig, maar ze zag er echt niet uit! Een rood-achtige pruik en een gouden glitterjurk. Again typisch amerikaans. Maar wel cool dat ze dat gewoon doet. Na afloop van OC NOC heb ik nog even in de lounge gehangen en via AJ's laptop de foto's naar m'n vader gemaild.

Vandaag was onze Tripp day. We gingen naar een strand toe. Allemaal erg goed geregeld. We hadden ontbijt geserveerd en gingen ons allemaal klaar maken voor de dag. Toen we met zijn allen klaar stonden was er geen bus meer... Bleek dat de buschauffeur was weggegaan. Dan denk je ook niet "Goh misschien moeten er ook mensen in de bus zitten die ik naar de goede plaats kan vervoeren" maar goed. Hij zou terugkomen. Ongeveer een half uur later konden we weg. De busschauffeur wist eigenlijk helemaal niets en vroeg mij alles over wanneer we waar zouden zijn, terwijl de busschauffeur normaal doorkrijgt hoe laat we waar heen gaan. Hij dropte ons bij een politiebureau en daar moesten we zelf maar uitvissen wat we moesten doen. Is allemaal goed gekomen natuurlijk, maar was wel even apart. Om half 5 zouden we weer opgehaald worden en dan nog langs een Wal*Mart gaan. We aten niet meer op het kamp en moesten dus zelf iets regelen.
Het strand was eerst beetje fris, de zon was echt nergens te bekennen, maar desondanks was het toch best warm. Is voor ons Nederlanders niet voor te stellen, maar het strand lag ook echt vol terwijl echt echt dikke bewolking was. Tegen het einde van de middag trok de bewolking weg en werd het ook in 1 keer snikheet! Toch nog een uurtje zon gehad ongeveer:D Verder gewoon heerlijk gerelaxed. Dat is het leven he meiden?;)
Bij de Wal*Mart weer wat spulletjes gekocht en bij de McDonalds die er tegenover lag ons avondmaaltje gehaald. Hopelijk word ik er dit keer niet weer ziek van zoals wij toen he pap;) Komt vast goed, want tot nu toe voel ik me prima en ik zorg dat ik genoeg drink! Haha.

Lieve lieve Rinie, wat een super leuke berichtjes! Kreeg echt een big smile op mijn gezicht toen ik het allemaal las en die was het eerste half uur niet weg te slaan:D (Daarna ben ik in de bus in slaap gevallen, denk niet dat ik toen nog steeds die big smile had;)) Merkte wel dat ik jullie toch echt wel mis hoor. En Bret? He could never replace you (and/) or Steve!! :) Daarvoor zijn jullie me veel te lief. En hij te amerikaans en shallow hahaha. Hij is ook een cutie hoor, maar niet zo geweldig als jij:D;) En wij gaan zeker een keer salsa dansen als ik terug kom! En wat betreft de drie, zou natuurlijk erg fijn zijn. Als ik terug ben kijk ik even rond wat er te doen valt in Groningen aan baantjes. Maar twee maanden serveren op een Amerikaans summer camp staat natuurlijk wel goed;) Hihi

De Amerikanen zijn inderdaad rare wezens af en toe. Maar ze kunnen wel echt goed knuffelen! Dus als ik jullie een beetje mis hoef ik maar de lounge in te lopen en er zit wel een jongen die even lekker wil knuffelen. Erg fijn.

Hopelijk volgen er snel meer foto's! En Trudy ik zal ook zorgen voor foto's van de jongens;) Wordt aan gewerkt haha. Ja ik had het gezien, Winsum valt inderdaad nog wel mee, maar baal toch wel dat ze me niet gewoon in Groningen kunnen plaatsen een keertje. Maja dan maar weer lekker treinen... 8 weken lang, bah zie ik daar tegen op zeg! Maar goed, nu niet aan denken;)

Ik ga nu naar de coffe and cake.
Lots of Love, hugs and kisses!

  • 06 Juli 2006 - 06:58

    Pap:

    Wat een geweldige verhalen weer!!
    Heb de tweede sessie foto's nog niet ontvangen.
    Dikke kus,
    Pap

  • 06 Juli 2006 - 15:51

    Paulien:

    :D Foto's! :D

  • 07 Juli 2006 - 15:47

    Rinie:

    The pictures are available. Wat een leuke plaatjes zeg!!! Die afwas pfff(zo groot). Als ik dat een week moest doen zat ik al in de ziektewet, met de gevoelige handjes van mij. Hoe staat het met jouw eeltlaag:p. Ik moet overigens bekennen dat sexy apron niet erg aantrekkelijk is hahaha. Je hebt wel eens een leuker outfit aangehad.
    Zo ik heb de credits van natuuronderwijs ook binnen en zag net op blackboard dat ik op mijn oude basisschool stage mag lopen. Echt geweldig. Het is ongeveer 10 minuten fietsen vanaf de hunze, aangezien de school in Lewenborg staat. Jij bent ingedeeld op de Tiggedobbe in Winsum…. Ik heb gisteren je lieftallige broertje ook weer aan de bar gehad. Ik kan goed merken dat die nu zestien is en dat die meer op stap gaat. Hij vermaakt zich altijd prima:p. Vaak heb ik de biertjes of zoals gisteren een watertje al voor hem klaar staan.
    Have fun girl!!!

    Kusje Rinie
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 77259

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: