Singapore Zoo & 'family reunion' in Jakarta - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Singapore Zoo & 'family reunion' in Jakarta - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Singapore Zoo & 'family reunion' in Jakarta

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 April 2010 | Singapore, Singapore

En dan ben je alweer in het volgende land!! Time flies when you’re having fun, om maar eens een flink cliché aan te halen. Maar daarvoor is het een cliché he!? :D

Zondag 18 april zijn we met 3 anderen uit het Jalan Jalan hostel naar Singapore gegaan. Eén van hen, een Duitse vrouw, moest de volgende ochtend alweer vroeg op en weg, dus die hebben we niet meer gezien, maar met de andere twee (Steven, Brits en Art, Nederlands) hebben we een erg leuke dag gehad in de ‘Singapore Zoo’. Dit is niet zomaar een gewone dierentuin, ook omdat de omgeving natuurlijk prachtig is. Je ziet de dieren gewoon zo goed als in hun natuurlijke omgeving (ah joh, die hekken denk je gewoon even weg ;)). Onderweg kwamen we nog een ontsnapte Orang Oetan tegen en in het verblijf van deze prachtige dieren was net een heel klein Orang Oetantje bezig het publiek te vermaken. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo’n geinig beest gezien… Er is een filmpje van die ik miss nog wel een keer kan uploaden. Tegen het einde van de dag begon het nog enorm te regenen, zo’n heerlijke stortbui die we hier al vaker hebben meegemaakt. Helaas hield het dit keer niet na een half uurtje op en ook niet na een uurtje. Gelukkig werden we opgepikt door het ‘parktrammetje’ en kwamen we toch nog enigszins* droog over. * Fem en ik hadden helaas al een stukje in onze prachtige groene (Fem) en roze (ik, hoe kan het ook anders?) poncho’s door de regen gelopen, omdat we dit niet zomaar zagen ophouden, maar goed de redding was nabij dus :P
’s Avonds gingen we met een aantal uit het hostel nog even wat drinken. Het plan was 1 drankje in het uitgaansgebied (we hadden al gehoord dat het duur was) en dan weer terug, Fem en ik iig omdat we de volgende ochtend om half 7 klaar moesten staan voor vertrek. We hadden gehoord over een bar, genaamd ‘the clinic’ waar je op rolstoelen kunt zitten en dan drinkt uit een ‘infuus’. Een drankje kostte maar liefst vijftig (ik schrijf dit even uit zodat niemand denkt dat ik me een 0 vergis ofzo) SingDollar. Hmmhhh, biertje bij de 7eleven dan maar?? Dus eindigden we met wat biertjes en een sapje voor Fem en mij (ik voelde me nog steeds niet helemaal goed) langs de waterkant. Ook gezellig!

De volgende ochtend vlogen we om half 11 naar Jakarta, waar we na het geregel van een visum en alle douane-zaken, op zoek gingen naar het hotel dat de ouders van Fem hadden geboekt. HOERA, we zijn weer in een land van onderhandelen en om-fooi-vragende-mensen. Drie heren die respectievelijk 5 meter met ons mee waren gelopen, onze tas in de kofferbak hadden gelegd en de deur van de taxi openhielden stonden alweer klaar om geld in ontvangst te nemen. Eeuhh dat dachten wij dus niet, vriend! We vertrokken en kwamen pas veel later aan in het hotel. Dit kwam doordat het verkeer volledig vaststond. Het is hier al niet zo erg gestructureerd zagen we, maar dit was toch wel heel erg. Alles zat vast en er liepen wat straatjongeren rond die het, zogenaamd, wel even regelden allemaal. Ongecontroleerd stonden ze wat met hun handen te wapperen of andere auto’s tot stilstand te manen (niet altijd met succes, want ze rijden soms gewoon door) om hier vervolgens, waarom schepte dit bij ons totaal geen verbazing?, geld voor te vragen. Maar, het lukte en we ontdekten wat hier de betekenis van een 4-sterrenhotel is ;) Het was een heel mooi hotel, laat daar geen misverstand over ontstaan, maar 4 sterren? Vegen op de muur, een lekkende kraan en vlekken in de handdoeken en lakens roepen bij mij geen beelden van een (westers) 4 sterren hotel op :P Woensdag hebben we wat bij het zwembad gelegen en zijn vervolgens op zoek gegaan naar een trein richting centrum. Dit was me toch wat! Wederom hebben we hier van letterlijk IEDEREEN aandacht. Ze roepen, wijzen en maken geluidjes naar ons. Ook de vrouwen laten we niet koud, want die willen maar al te graag met ons op de foto, zucht, daar gaan we weer… Het gaat hier gelukkig wel iets minder opdringerig dan in India. Dan de trein, ook weer heel anders dan wat wij gewend zijn natuurlijk, maar dat was niet hetgeen onze verbazing schetste. Toen we bij ‘onze halte’ uitstapten zagen we ineens allemaal mensen als aapjes tegen de trein opspringen om zich bij de overige passagiers te voegen die zich al op het dak hadden verzameld. Welcome to Indonesia… Onder luid gejuich en gezwaai liepen wij, lachend om dit tafereel, de trappen af richting de uitgang.
Na wat rondgelopen te hebben gingen we op zoek naar eten en vervolgens terug naar het hotel. De volgende ochtend naar Ancol gegaan, waar een ‘water amusement park’ moest zijn. Dit was er ook, maar het ‘amusement’ kun je eigenlijk wel weglaten haha. 2 glijbanen en een waterval zijn hier het idee van een water amusement park :P We hebben de glijbanen 2 keer getrotseerd, wat gelezen en hadden het toen wel weer gezien. De ouders van Fem zouden die avond ook aankomen, dus die hebben we ’s avonds opgewacht. We hadden al geregeld dat ze in de kamer naast de onze zouden komen te zitten, wat natuurlijk wel handig was. Heel erg leuk voor Fem en d’r ouders om elkaar hier weer te treffen natuurlijk :) We hebben nog wat gedronken in café Batavia en zijn toen naar bed gegaan.

De volgende dag gingen we met zijn vieren op naar het hotel waar, jawel het lijkt wel of de hele familie Couperus/Beets op reis is, de oom en tante van Femke zaten om met zijn allen een tour te doen door Jakarta. Deze tour ging langs allerlei plaatsen waar de opa van Alexa (moeder van Fem) en Gijs (haar broer, Fem d’r oom) had gewoond, gewerkt en nu begraven ligt. Erg leuke dag gehad.
Gisteren zijn we weer verder gegaan (halleluja, Jakarta stinkt!!), op weg naar Bogor. Hier bevinden zich de Botanical Gardens. We zitten hier in een super leuke homestay, met een hele schattige eigenaresse en eigenaar, man en vrouw. Gisteravond lekker uit eten geweest en vandaag de tuinen bezoeken. Tot nu toe lijkt Indonesië me een heel leuk land, de mensen zijn super vriendelijk en we gaan vast heel veel mooie dingen zien. Hierover vertel ik jullie in mijn volgende verhaal uiteraard meer :D

Lots of love and kisses for all!

  • 25 April 2010 - 06:31

    Pap:

    Mooi verhaal weer. Ben wel benieuwd naar het fimpje van die orang oetang.

  • 25 April 2010 - 09:36

    Roos:

    Klinkt goed!
    Je vermaakt je prima volgens mij!
    Kuss!

  • 25 April 2010 - 15:07

    Lies:

    Ga je nog naar het huis van mijn broer?
    Vlak bij Bogor, maar het moet ok allemaal maar passen he?

    Fijne verjaardag morgen.
    kus

  • 26 April 2010 - 09:53

    Merel:

    GEFELICITEERDDDD! Geniet ervan! x

  • 26 April 2010 - 10:17

    Roos:

    En nog een keer:
    Gefeliciteerd schat!!
    Kus

  • 26 April 2010 - 11:27

    Paulien:

    En nu ben je jaaariig!! Ben inderdaad benieuwd naar je volgende verhaal, hoe je het gevierd hebt ;) Gefeliciteerd! Kus

  • 26 April 2010 - 13:57

    Janny:

    Hi Anouk,
    Prachtig verhaal! Heel veel plezier nog en vandaag uiteraard en extra fijne dag gewenst. Wel bijzonder om dat in het vroegere Buitenzorg (what's in a name) te vieren...

  • 26 April 2010 - 19:56

    Luuk:

    He Anoukje!

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Hou je het nog een beetje vol daar?! :)

  • 28 April 2010 - 19:48

    Willemien:

    Lieve Anouk,
    Gefeliciteerd met je verjaardag, beetje laat, sorry.
    Leuk dat jullie in Indonesië zitten, mijn moeder is daar geboren. Wederom een prachtig verhaal, ik heb er van genoten. Pas goed op jezelf en geniet ervan. Kus.

  • 29 April 2010 - 08:01

    Rinie:

    Nice story!

    X

  • 10 Mei 2010 - 14:53

    Wilma:

    Hallo anouk, je kent me niet... ik zit in Nederland en zoek een leuke homestay voor in juni in Bogor. Zou jij de naam en adres van de jouwe aan mij willen mailen? Thanks en nog veel plezier daar in dat prachtige land. wilmavandevorle@hotmail.com
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 77210

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: