San Fran, D.C. and Duck! - Reisverslag uit Duck, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu San Fran, D.C. and Duck! - Reisverslag uit Duck, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

San Fran, D.C. and Duck!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 September 2010 | Verenigde Staten, Duck

“If you’re going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair…”

The Golden Gate, Golden Gate Park, Fishermans Wharf, China Town, we hebben het allemaal gezien! Het gaat nu allemaal wel iets gehaaster, omdat we nog maar zo kort hebben, dus halen we zo veel mogelijk uit elke dag. In de bus van Fresno naar San Fran kwam ik naast Karim te zitten, waarmee ik 2 uur gezellig heb zitten kletsen. Aangekomen in S.F. gingen we op zoek naar ons hostel om in te checken en vervolgens gelijk wat rond te wandelen in de stad. We zaten vlak bij Union Square, wat lekker centraal gelegen is. We ontmoetten terug in ons hostel al snel 3 Engelse jongens Matt, Ollie and Mike. Met hen hebben we die avond wat gedronken en gekletst en toen op bed. Fem en ik moesten eigenlijk nog steeds een beetje bijkomen van Vegas :P De volgende dag hebben we zo veel mogelijk van de stad proberen te zien. Eerst naar de Golden Gate Bridge die echt prachtig was, zonder mist! En ja, dat is vrij bijzonder, want over het algemeen hangt er bijna altijd wel mist omheen. Vervolgens het Golden Gate Park, waar op dat moment ‘Opera in the Park’ aan de gang was. Heel erg leuk, het deed me een beetje denken aan ons bevrijdingsfestival, maar dan opera. Iedereen had zijn eigen tafeltje en koelbox mee en zat in het zonnetje te genieten van de muziek. Fem en ik deden ook maar even mee :) Na deze muzikale onderbreking liepen we verder richting Alamo square waar allemaal super mooie, grote, Victoriaanse huizen staan. Fem en ik zagen onszelf er al in wonen ;) Helaas zal deze droom niet zo snel vervuld worden, dus werd het toch maar terug naar het hostel om wat warmers aan te trekken en vervolgens op weg te gaan naar China Town. We vonden dat we wel weer konden lopen, nou dat hebben we geweten! Waarschijnlijk weten een aantal van jullie het wel, maar in San Francisco heb je nogal wat heuvels en de straten zijn niet een beetje steil, maar echt enorm. Wij kunnen dit met zekerheid bevestigen nadat we hijgend en puffend boven aan de heuvel kwamen. Goede workout, wonen in San Fran :P Toen we China Town hadden gehad wilde Fem nog graag een keertje met een cable car, dus dat deden we. Terug naar Union Square om daar stiekem nog een beetje te shoppen en vervolgens een hapje eten te halen bij Mel’s diner, het restaurant waar ik destijds ook met mijn ouders, broertje en Frans en Wendy had gegeten! Het was de volgende dag de verjaardag van 1 van de Engelse jongens, dus wij vonden dat dit maar gevierd moest worden vandaag, omdat hij de volgende dag zou vliegen. Fem en ik wilden ook nog even uitgaan, maar toen we 2 minuten in een club waren ging het licht alweer aan en verder was er ook niets meer open :S Dan maar naar bed…
Een nieuwe dag! Vandaag zou ik afspreken met Jojo, Paulien d’r ex van toen ze in the States woonde. Fem en ik waren bij Fisherman’s Wharf en daar kwam hij ook naar toe. Erg grappig om hem in t echt te zien. Ook al is het al zo lang geleden en zijn Paulien en hij al lang niet meer samen :) Weet ik toch weer een heel klein beetje meer over haar leventje daar! We aten met z’n allen bij Bubba Gump’s en liepen daarna richting het bekende steile straatje om wat foto’s te maken. We zouden nog naar een baseball game gaan, maar Jojo had zich vergist in de dag, dus werd het maar een film. Going the Distance, super geinig. Na de film gingen we wat drinken in een Ierse pub en nog naar een andere club, die ook alweer vrij snel sloot. Maar, Fem en ik werden nog wel een aantal keren de dansvloer op gesleept door verschillende heren om te dansen haha. Toen de tent sloot nam Jojo ons nog mee naar Twin Peaks vanaf waar je een super mooi uitzicht hebt over de stad. Dit was de rit zeker waard! Echt prachtig om S.F. by night te zien. Maar daarna was het toch echt tijd voor bed, want we moesten de volgende dag op tijd uitchecken.

Om 11u waren we uitgecheckt en gingen we nog naar het San Francisco Museum Of Modern Art. ’s Avonds vlogen we van San Francisco naar Boston, om daar over te stappen op een vlucht naar Washington D.C. Wat een nacht! We konden echt niet slapen in het vliegtuig en dus kwamen we doodmoe aan op Dulles airport en moesten we nog een hele dag zien door te brengen voor we werden opgehaald… We gingen maar naar het Air and Space museum dat vlakbij het vliegveld was en gratis. Allemaal verschillende soorten vliegtuigen van heel oud tot nieuwere modellen en informatie hierover, super leuk! Om 5u konden we worden opgehaald door Jenny, waar we verbleven. Fem en ik gingen na het eten vrij snel naar bed, want we waren bek af en moesten de volgende ochtend ook weer vroeg op. Om 8u stonden we bij de bus, om de hele dag in D.C. door te brengen. We hebben super veel gezien! Het is een interessante stad, maar ik vond het niet echt een ‘gezellige’ stad. De stad is vooral gericht op politiek natuurlijk en alles ligt redelijk ver uit elkaar. Er zijn wel super mooie gebouwen, zoals het capitool, Lincoln memorial, the white house enz… Ook bezochten we het kerhof waar o.a. John F. Kennedy ligt. We zagen van afstand een begrafenis en maakten het wisselen van de wacht mee. Ergens vonden we het wel een beetje grappig, omdat het een enorm ritueel is en je hoort dat de mannen en onwijze (stoere?) stem opzetten… We hebben na deze enorm lange dag nog steeds niet alles gezien, maar het was tijd om wat te eten, de lekkerste sushi ooit!, en vervolgens de metro terug te pakken. En dat was alweer Washington, op naar Duck, North Carolina!

In Duck sliepen we bij vrienden van Fem d’r familie, Steele and Caroline, in een prachtig huis vlak bij het strand. Ze zijn super aardig en gastvrij. We hebben echt heerlijk gerelaxed, genoten van de zon, het zwembad lekker eten en drinken, goede gesprekken en een mooi fietstochtje gemaakt. Op de tweede dag gingen we uit lunchen, want we moesten Carolina BBQ hebben gehad volgens iedereen hier… Steele heeft een jaar in Nederland gewoond en zegt soms wat woorden in het Nederlands, donkeywel, as-you-sneeze, gotsie totsie enz... Dus toen onze serveerster in het restaurant aankwam met drinken en onze bestelling wilde opnemen zei hij daar achteraan: “Alstublieft” (spreek uit; elsoeblief). De serveerster, die verstond: “how’s the beef”, antwoordde met: “ ehhm.. beefy? I don’t know…” en ging zo nog even verder. Terwijl er al lang gezegd was dat ze niet naar hem moest luisteren :P Wij hadden natuurlijk de grootste moeite om serieus te blijven! We zijn na deze paar dagen goed uitgerust en helemaal klaar voor the Big Apple!! Hier rijden we zo meteen heen en komen dan morgen ochtend aan. Dus ik moet nu gaan!

Tot over 2 weekjes!! xoxoxoxoxoxo

Nogmaals, voor degenen die het in mijn andere verhaal niet hadden gevolgd: Op 2 oktober kom ik rond half 4 aan op Schiphol, dus vanaf dan ben ik weer beschikbaar voor eet-dates, stap-avondjes en meer van dat soort ongein! :D

  • 21 September 2010 - 07:18

    Ann:

    Cool meis!

    Ik verheug me er al op je weer te zien!!!

  • 21 September 2010 - 09:47

    Paulien:

    Hey meiss!! Supergrappig dat je Jojo hebt gezien daar, en goed dat ie je de omgeving nog heeft laten zien! Je komt al bijna terug, whaah! Inderdaad alles uit elke dag halen :)

  • 23 September 2010 - 18:19

    Opa Wim:

    Hallo Anouk en Femke,
    Rest mij jullie een voorspoedige terugreis toe te wensen.
    Liefs van 'Opa Wim'.
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 77212

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: