Junglefun, dancing in KL & memories of home - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Junglefun, dancing in KL & memories of home - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Junglefun, dancing in KL & memories of home

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 April 2010 | Maleisië, Malakka

Zoals beloofd hier een update over, o.a., Taman Negara. Dit National Park is inderdaad de moeite van het bezoeken waard. We gingen er donderdag 8 april heen, samen met onze nieuw verworven vriend Boudewijn. Een paar uur met de minivan en vervolgens drie uur in een klein houten bootje. Midden door de jungle! Onderweg nog wat waterbuffels gezien en verder vooral veeeeel groen. Bou, Fem en ik vonden een leuk onderkomen en hebben de volgende ochtend een wandeling gemaakt langs de canopy walkway. Dit is een wankel, houten 'bruggetje' ergens heel hoog in de bomen, erg veel lol mee gehad! We besloten dat we die avond wel wilden doorbrengen in 1 van de zogenaamde 'hides'. Nadat we onze spulletjes hadden gepakt gingen we op pad. Man, o, man wat een tocht! Het begin was een superzware klim en dat met die hitte. Binnen de kortste keren waren we natuurlijk weer doorweekt... Niet van de regen dit keer, maar van het zweet, hmmmhh lekkerr. Uiteindelijk aangekomen bij de hide komen we erachter dat er alleen maar houten planken zijn die als bed moeten fungeren, hurray! We installeerden ons zo goed mogelijk (met als overlevingspakket blikjes tonijn, peanutbutter, jam en sandwiches) en dan maar wachten op de dieren en de inval van de avond. We hadden erg weinig geluk, want tegen de tijd dat het donker begon te worden, begon het te stormen. We hadden tot dan toe, naast 1 vreemd rood vogeltje en oh ja Fem zag “een groot zwart 'iets' in de bosjes verdwijnen”, nog niets gezien. Dit is de rest van de nacht dus ook zo gebleven helaas. Desondanks hebben we die avond veel lol gehad.
De volgende ochtend begonnen aan de terugweg, in dezelfde heerlijk vieze outfits van de dag ervoor natuurlijk, want tja denk maar niet dat er een douche bij de hide zat. Zien jullie me al voor je jongens?? Vast niet, maar toch is het zo haha. Ik heb me ook nog nooit zo ranzig gevoeld in mijn leven. Om het geheel nog even wat gezelliger te maken hadden we na de regenbui van die nacht ook last gehad van de welbekende ‘leech’, oftewel; bloedzuiger. Een van deze makkers had zich net boven mijn enkel weten te nestelen, waar ik pas achterkwam nadat ik mijn schoenen en sokken uittrok. Hoogst intelligent keek ik naar het stroompje bloed dat langs mijn been sijpelde en ‘dacht’ hardop: “Ehh, wat gebeurt er eigenlijk als je door een bloedzuiger wordt gebeten??” Gelukkig hadden we onze persoonlijke gids Boudewijn bij ons die mij snel uit mijn onzekerheid kon verlossen met de woorden ”Nou, dat dus”. Oh ja, hihi… O, the things you’ll learn through travelling ;) Gelukkig wachtte bij het hostel een heerlijke (koude, dat wel) douche mij op en voelde ik me daarna gelijk weer wat beter.

KL & Malacca
Zondag de 11e zijn we weer vertrokken uit Taman Negara. In Jerantut afscheid genomen van Boudewijn en door gegaan naar Kuala Lumpur. Hier lekker wat rondeglopen, voornamelijk door de Lake Gardens, o.a. de National Mosque gezien, het Islamic museum, de KL-tower en nog wat andere gebouwen. We hebben hier een paar avondjes lekker gefeest in de Reggae Bar. Waarvan 1 avond was na een bbq in het hostel, georganiseerd voor een meisje dat jarig was. Wij hadden iets ‘Nederlands’ gemaakt, gevulde eieren welteverstaan, en een strawberry crumble. Michael, die we hier ontmoet hebben in Georgetown, was er ook bij en hij kan erg goed dansen, dus ik heb me weer even een avondje heerlijk kunnen uitleven. Mijn dance-skills kunnen bijhouden en zelfs nog wat opgevijzeld haha :D Kan nu ook de Bachata en Merengue een beetje, hihi.
We hebben uiteraard de Petronas Towers bezocht (vonden dat we de stad niet konden verlaten zonder dit te hebben gedaan) en toen werd ik weer ziek...
Donderdag de 15e dus met een niet zo goed gevoel de bus naar Melaka gepakt, waar we inmiddels 1 dag al fietsend hebben doorgebracht samen met een andere Nederlandse jongen, Nick! (Houdt het hier in Maleisie dan nooit op met al die Hollanders?!) Melaka is een Portugees/Nederlands/Brits/Japans (wie zijn er niet geweest?) coloniestadje, heel compact en erg geinig omdat je allemaal Nederlandse dingetjes ziet. Zo staat er een windmolen en liggen er grafstenen, met oud-Hollandsch opschrift. We hebben hier ook vandaag nog de dag doorgebracht, erg rustig en gaan morgen door naar Singapore om vervolgens de 20ste de overtocht naar Jakarta te maken! Per vliegtuig welteverstaan. Hier kunnen we de eerste 2 nachtjes, dankzij de geweldig lieve ouders van Femmie, in een super chill HOTEL slapen :D

Tot later!! xxx
De volgende ochtend begonnen aan de terugweg, in dezelfde heerlijk vieze outfits van de dag ervoor natuurlijk, want tja denk maar niet dat er een douche bij de hide zat. Zien jullie me al voor je jongens?? Vast niet, maar toch is het zo haha. Ik heb me ook nog nooit zo ranzig gevoeld in mijn leven. Oh, the things you learn through travelling.. ;) Gelukkig wachtte bij het hostel een heerlijke (koude dat wel) douche mij op en voelde ik me daarna gelijk weer wat beter.

KL & Malacca
Zondag de 11e zijn we weer vertrokken uit Taman Negara. In Jerantut afscheid genomen van Boudewijn en door naar Kuala Lumpur. Hier lekker wat rondeglopen door de Lake Gardens voornamelijk, o.a. de National Mosque gezien, het Islamic museum, de KL-tower en nog wat andere gebouwen. We hebben hier een paar avondjes lekker gefeest in de Reggae Bar. Waarvan 1 avond was na een bbq in het hostel, georganiseerd voor een meisje dat jarig was. Michael, die we hier ontmoet hebben in Georgetown, was er ook bij en hij kan erg goed dansen, dus ik heb me weer even eepn avondje heerlijk kunnen uitleven. Mijn dance-skills weer even kunnen bijhouden en zelfs nog opgevijzeld haha :D Kan nu ook de Bachata en Merengue een beetje, hihi.
We hebben uiteraard de Petronas Towers bezocht (vonden dat we de stad niet konden verlaten zonder dit te hebben gedaan) en toen werd ik weer ziek...
Zondag de 11e dus met een niet zo goed gevoel de bus naar Melaka gepakt, waar we inmiddels 1 dag al fietsend hebben doorgebracht samen met een andere Nederlandse jongen, Nick! (Houdt het hier in Maleisie dan nooit op met al die Hollanders?!) Melaka is een Portugees/Nederlands/Brits/Japans (wie zijn er niet geweest?) coloniestadje, heel compact en erg geinig omdat je allemaal Nederlandse dingetjes ziet. Zo staat er een windmolen en liggen er grafstenen, met oud-Hollandsch opschrift. Little trip down memory-lane dus ;) Gisteravond liepen we over de night market en zagen karaoke op straat, 1 man stond een beetje vreemd te dansen, dus deden we hem een beetje na. Voor we het wisten stonden we met 2 andere mannen te dansen en weet ik hoeveel mensen die foto's en filmpjes van ons maakten om ons heen, hilarisch!!
We hebben hier ook vandaag nog de dag doorgebracht, erg rustig en gaan morgen door naar Singapore om vervolgens de 20ste de overtocht naar Jakarta te maken! Per vliegtuig welteverstaan. Hier kunnen we de eerste 2 nachtjes, dankzij de geweldig lieve ouders van Femmie, in een super chill HOTEL slapen :D

Tot later!! xxx

  • 17 April 2010 - 14:09

    Rose:

    phoe.. en ik maar wachten.. ;)

  • 17 April 2010 - 17:55

    Pap:

    ... en de groeten van Ushi!!

  • 17 April 2010 - 18:22

    Pap:

    Je wordt een echte bikkel in die jungle.

  • 18 April 2010 - 14:12

    Merel:

    Wooow, de nieuwe mowgli!!

  • 18 April 2010 - 21:52

    Ann:

    Wauw klinkt weer gaaf zeg! Lekker door de jungle! Doet me erg denken aan mijn hikes in Nieuw Zeeland! Lekker zwaar maar als je er bent, echt top!
    Tja en die Nederlanders, ik denk dat we nooit van ze af zullen komen;)
    Dat hotel klinkt zeer aangenaam;) Geniet er van! Maar zo te horen doe je dat ook wel!:)

  • 21 April 2010 - 07:24

    Opa Wim:

    Wauw
    (is dit goed gespeld?)
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 77211

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: