Korte update - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Korte update

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Salut mes amies!

Hier even een snelle update vanuit France. Ik ben hier nu iets meer dan een week en zoals velen van jullie al door hadden gekregen heb ik het hier prima naar mijn zin. Het weer is heerlijk, de mensen zijn leuk en ook het werk bevalt me goed. Het gaat me steeds beter af.

Om bij het begin te beginnen: mijn reis begon al vroeg vanuit Amsterdam (4:15 opstaan) en verliep prima. Op Montpellier aangekomen een bus naar het centrum genomen en daar de tram richting het station. Vanaf Béziers ben ik opgehaald door Yordi en naar mijn kamer gewezen, waar ik ook mijn kalergenootje gelijk ontmoette. Ze heet Krystel en is super aardig :) Vervolgens heb ik die middag alvast een klein beetje mee gekeken met Yordi op het werk, mensen inchecken en uitchecken, huisjes controleren, internet en telefoonkaarten verkopen, klachten doorgeven etc. etc...

De volgende dag begon voor mij het echte werk. Ik liep mee met Maud en dat was erg handig en gezellig. We deden inventarisaties in de ochtend en daarne heb ik de middag met Romain meegelopen. De eerste paar dagen waren best moeilijk, omdat ik weer moest wennen aan het Frans spreken en natuurlijk echt nog niet wist hoe alles hier werkt (de comp. enz). Maar iedereen helpt me heel goed en ze zijn erg aardig en geduldig. Na afloop van dat weekend (wat een drukte!) kreeg ik eigenlijk alleen maar complimentjes dus dat gaf hoop :D

Ik heb toen 7 dagen achter elkaar gewerkt en heb het nu wel redeljik in de vingers denk ik. Ook het Frans gaat steeds beter en ik leer meer en meer mensen beter kennen. Gisteren met Rache, een amerikaanse, naar het strand van Portiragnes geweest en een heerrrlijke dag gehad samen.

Bijna iedere avond is er wel een show o.i.d. En daar ga ik vanavond dan ook weer heen. Gezellig met de animateuren ouwehoeren.

Ik heb niet zo lang de tijd hier en de volgende update zal miss ook wel weer even duren, maar nu hebben jullie iig de bevestiging dat alles goed gaat en dat ik het erg naar mijn zin heb!

A la prochaine! Gros, gros bisous vanaf het zonovergoten Domaine de la Dragonniere.

(sorry voor de eventuele typfouten, want het toetsenbord zit hier een beetje anders in elkaar...)

  • 10 Juli 2009 - 17:07

    Papa:

    Straks spreek je beter frans dan je moeder. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.
    Vandaag was er in elk geval een enveloppe vd Natuurschool: hoeveel je verdient hebt. Je wereldreis krijgt vorm...
    xxx

  • 10 Juli 2009 - 17:17

    Mama:

    Jij kan mij straks zeker bijspijkeren wat betreft het hedendaagse Frans, mooi handig. Fijn dat je het zo leuk hebt. Echt iets voor jou, volgens mij, al die nieuwe contacten met mensen van "all over the world".Heel veel plezier verder en succes met het werk. xxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Juli 2009 - 19:00

    Merel:

    Oooh wat leuk! Veel plezier! xxxx

  • 10 Juli 2009 - 21:11

    Femke:

    tofff schat! en laat die centen maar binnenstromen...! :D
    ik had trouwens nog een mailtje terug van korrie (ja het was toch korrie:P)van kilroytravel, een afspraak als je terug bent is prima. tot die tijd staar ik als ik in bed lig steeds naar mn wereldkaart om een route uit te stippelen ;)

    veel plezier en succes met het harde werken en bovenal geniettttt... tot snel!

    dikkekus fem

  • 17 Juli 2009 - 07:38

    Anouk Leppink:

    Thnx voor de lieve reacties. Heb nu niet zo veel tijd, maar de volgende keer hopelijk weer een nieuw berichtje :)
    (L) Anouk

  • 22 Juli 2009 - 18:21

    Willemien:

    Ik heb je weer gevonden! Fijn dat je het zo naar je zin hebt in La France, lijkt me helemaal geweldig om daar te werken. Wij gaan morgen op pad, eerst een paar dagen richting Amiens en dan door naar de Dordogne. Iedereen heeft hier wat last van vakantie stress, een hoop geschreeuw en geruzie, elk jaar het zelfde liedje. Lieve Anouk, heel veel plezier en succes in Frankrijk. O, ja, nog even iets anders, Maarten is ingeloot!.
    Tot gauw, kus Willemien.

  • 01 Augustus 2009 - 18:42

    Opa:

    eindelijk ben ik hier dan toch:weer terug uit de Pyreneeën (al weer 5 weken)Om jou hoef ik me geen zorgen te maken. Jij redt het overal ter wereld. Een fijne tijd in Frankrijk ! xx
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 77252

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: