La vie de tous les jours... - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu La vie de tous les jours... - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

La vie de tous les jours...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 December 2008 | Frankrijk, Touzac

Maandag was het dan zover: Bart werd opgehaald van het vliegveld. Iedereen was natuurlijk een beetje uit zijn doen van alle spanning, nieuwigheid en de lange reis. Dus na thuiskomst Mathijs vrij snel in bed gehesen en vervolgens papa en mama even alleen gelaten met de babejes. De volgende dag was iedereen natuurlijk nog steeds een beetje moe. Ik heb dus gezorgd dat Mathijs naar school kwam en ben vervolgens zelf naar les gegaan. Toen ik thuiskwam waren Bart en Marlies ook op, na een vrij gebroken nacht. De baby’s kunnen niet zo goed tegen verre autoritjes blijkbaar, want iedere keer zijn ze na een lange autotocht van de kaart… In de middag niet zo veel bijzonders gedaan. Opgeruimd, was gedaan enzovoorts. De baby’s zijn gelukkig nog wel gaan slapen na hun middagvoeding en Marlies en Bart er achteraan. Natuurlijk was het de bedoeling dat Bart Mathijs ging ophalen van school, dus zo gezegd zo gedaan. Hier stond het eten klaar en na het eten naar bed. Marlies en Bart doen nu samen de baby’s ’s avonds, dus ben ik al ietsje eerder klaar.

Woensdag hebben Bart, Mathijs en ik kerstbomen uitgezocht. Marlies was ook mee met de baby’s, dus die heeft foto’s gemaakt die jullie terug kunnen vinden hier en op m’n hyve. We hebben een boompje voor Mathijs op zijn kamer, één voor in de woonkamer, één voor buiten en één voor in mijn huisje. Ook daarvan een foto. Want ik heb m die avond helemaal mooi opgetuigd, dus ook ik heb hier al goed het kerstgevoel te pakken ;) Oh ja, over foto’s gesproken. Arthur was van de week ZO schattig bij me in slaap gevallen, dat kon ik jullie niet onthouden, dus bij deze.

Donderdagochtend is Mathijs door Bart naar school gebracht. Marlies had een lunch, dus hebben Bart en ik samen Josephine en Arthur gedaan. Ik had daarna zelf weer les. Wat ik nog steeds heel leuk vind! Het is alleen wel zo dat ik, ook daar, meer Engels spreek dan Frans, omdat er zo veel Engelsen zijn. Misschien nog maar eens aankaarten bij mn lerares, tijdens Franse les mag alleen Frans gesproken worden :P Volgende week donderdag hebben we een kerst’feestje’ en moet iedereen wat lekkers meenemen. Ben benieuwd hoe dat zal zijn :)

Vrijdag hebben Bart en Marlies samen hun kast verder in elkaar gezet, er missen nu alleen nog deuren. Ik was bezig met het uitzoeken van de te kleine kleding van Mathijs en de baby’s en met Arthur en Jesephine zelf. In de middag heb ik 70 cup-cakes gebakken en die vervolgens, met Marlies samen, geglazuurd en met kerstboompjes versierd. De volgende dag zou er namelijk een festival zijn ter gelegenheid van kerst in Puy L’évêque, waarbij ouders dingen maken die de school dan verkoopt. De opbrengst wordt gebruikt voor bijv. de schoolreisjes van de kinders! Arthur heeft alleen inmiddels wel een erg grappig iets ontwikkeld, namelijk mijn hand attaqueren. Ik kreeg er zelf bijna de slappe lach van, hij trekt zich dan namelijk op aan mijn vingers en zet vervolgens de aanval op mijn hand in. Zijn tandjes komen door, dus dat is de oorzak van dit hilarische gedrag. Hij probeert zo waar mijn hele hand naar binnen te stouwen, waarna mijn hand onder het kwijl zit en Arthur gefrustreerd zit te kreunen omdat mijn hand toch écht niet helemaal zijn mondje in paste! Hihi. Nouja, miss totaal niet interessant en grappig voor jullie, maar ok. Nog zoiets; Vrijdagavond zaten we gezellig met zijn allen te eten, tijdens het toetje flink de slappe lach gehad en vervolgens moest Mathijs naar de w.c… Niets bijzonders zou je zo denken, tot hij terugkwam. Met de volgende mededeling: “Ik heb jullie allemaal zo gemihist!” Haha, eh ja, wij jou ook schatje ;)

Het gebeuren in Puy L’Évêque van zaterdag is helaas compleet in het water gevallen. Wel even wat gedronken en een cakeje gehad, maar meer ook niet. Ik heb ’s avonds naar een wedstrijd van de basketballers gekeken. Dyon, Lyndon en Akeem spelen namelijk hier ook mee met een plaatselijk team, dat van Duravel. Duravel is hier maar 4 km vandaan, dus dat kwam mooi uit. Ook al ben ik een leek, ik kon wel echt zien dat zij drieën de wedstrijd echt leidden… Ze zijn echt erg goed! Had ze nog niet eerder zien spelen, dus dat was erg leuk! Samen met D.C. de wedstrijd gevolgd. Ik probeerde nog een gesprek met hem aan te knopen, maar dit wilde niet heel erg vlotten. Terwijl ik van Dyon had begrepen dat hij jusit degene is met de grootste praatjes. Zeker als het aankomt op het onderwerp ‘dames’ en, uiteraard, ‘seks’. Dit viel dan in het bijzijn van een echte dame dus erg tegen. Tja, degenen met de grootste praatjes hebben t kleinste hartje he?? Na de wedstrijd kwam Dyon al vrij snel weer de kleedkamer uit. De andere jongens moesten vrijwel direct terug, maar Dyon ging de volgende dag (of beter gezegd die nacht) terug naar Nederland, dus hij mocht nog even blijven van Mike. Wij hebben samen nog ff gechilld en ik heb hem daarna naar huis gebracht. Het was inmiddels al laat, dus hij bleef het laatste half uurtje nog op om vervolgens naar Toulouse te worden gebracht.

Zondag was dus nog een vrije dag, dit keer helemaal alleen thuis. Ik heb heerlijk uitgeslapen (lag pas laat in bed, dus dat was wel erg fijn!) en verder gechilld. Nog een wandeling gemaakt en lekker pasta pesto voor mezelf gemaakt. Niet heel veel bijzonders dus, maar wel een heel fijn, rustig dagje.

Maandag een dag als alle anderen eigenlijk en dinsdag had ik natuurlijk weer Franse les. Dit keer best veel gepraat en wat minder ‘gewerkt’. Wat wel leuk was, want praten is ook belangrijk! Donderdag is de laatste les voor de vakantie en dan nemen we allemaal wat lekkers mee. Ik ga ‘pepernoten’ bakken. Denk dat ik iets leuks doe in de vorm van sterretjes ofzo, zodat het iig nog lijkt alsof het bij kerst hoort haha. Kon verder niets ‘typisch Nederlands’ verzinnen, wat wij doen met kerst. Dus dan maar zo :D Ik heb er heel veel zin in, wordt vast super gezellig :)

En dan kom ik over een weekje alweer terug! Ook daar heb ik zin in, zoals jullie al weten hihi. Dus ik denk dat dit een beetje het laatste bericht wordt tot die tijd. Komende week wel veel leuke ‘kerstbezigheden’, maar daar vertel ik later dan nog wel over.

Voor nu: ik hoop jullie allemaal binnen nu en 3 weekjes weer even te kunnen zien!!!

  • 16 December 2008 - 20:20

    Roos:

    Haha mag ik ook eens jou hand lenen:P....goede grap van Arthur....

    Nog even en dan ben je weer even hier, gezellig!!

    Tot dan!!
    Kuss

  • 16 December 2008 - 20:42

    Pap:

    De verhalen worden toch niet korter sinds je internet hebt. Al eens nagedacht over een boek schrijven?
    Tot gauw!!!

  • 17 December 2008 - 13:37

    Rinie:

    Nouk

    We moeten snel meeten als je weer hier in Groningen bent. Uiteraard zal ik netjes in de rij aansluiten!

    Liefs Rinie

  • 18 December 2008 - 18:19

    Willemien:

    Leuk verhaal, Anouk, je vermaakt je daar prima in Frankrijk. Wat zal Mathijs je missen als je straks drie weken weg bent. Hier zijn we ook in de kerstsfeer, ik heb een grote boom met, schrik niet, rode lichtjes. Je begrijpt, Anouk, dat het commentaar zeer positief is, maar niet heus. De mannen generen zich rot, Jasmijn en ik vinden de "rode" boom prachtig. Je kan hem komen bewonderen, als je tijd hebt natuurlijk. Nog een week te gaan en dan ben je weer in het vertrouwde Holland. Alvast goede reis en tot heel gauw. Liefs.

  • 18 December 2008 - 18:22

    Jasmijn:

    Hey Anouk,
    Morgen heb ik een kerstbrunch op school en daarna vakantie. Ik ga het hele weekend in mijn bed liggen, zo moe ben ik van school. Is je kerstboom mooi? Dag Anouk, tot gauw. Kus Jasmijn.

  • 18 December 2008 - 18:33

    Anouk:

    Jasmijn, ik zal even een foto toevoegen van mij boom.
    En ik ben erg benieuwd naar jullie boom! Hij lijkt mij erg stylish!! :D
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 77227

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: