Toch nog een laatste update voor terugkomst ;) - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Toch nog een laatste update voor terugkomst ;) - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Toch nog een laatste update voor terugkomst ;)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 December 2008 | Frankrijk, Touzac

Dinsdagavond werd Mathijs ziek… Ik kwam de volgende dag naar het huis, waar het helemaal donker was. Normaal word ik opgewacht door Mathijs die tv kijkt of op zijn Nintendo bezig is, dit keer wachtte mij alleen een zeer donkere kamer en (dat dan weer wel) een jankende poes, die eten wilde. Marlies vertelde me dat Mathijs die nacht echt ziek was geworden en al gauw zag ik 1 set beddengoed en de quilt in de wasmachine zitten, gevolgd door nog ongeveer 3 sets beddengoed. Allemaal onder gespuugd, arm kind. Dat werd dus een dagje wassen! Bart moest naar de tandarts en dus bleef ik die ochtend met Mathijs en de baby’s thuis. Arthur en Josephine sliepen gelukkig redelijk door dus kon ik lekker bij Mathijs zitten, samen filmpje kijken (High School Musical, dé favoriet!) en hem een beetje vertroetelen. “Anoouuhoouk, mag ik misschien wel wat drinken misschien?”. Ja, dit is de letterlijke versie, Mathijs heeft vaak erg grappige manieren van dingen zeggen. Zo gebruikt hij bijvoorbeeld het woordje ‘daarom’ eigenlijk zoals wij het woordje ‘want’ gebruiken. Een voorbeeldje: “Anouk, mag ik wel nummer 19 openmaken? Daarom het is vandaag vrijdag de 19e!!” (Dit gaat dan over zijn adventkalender, voor de duidelijkheid;)) Goed, terug naar mijn verhaal. Die dag is er dus niet veel gebeurd. Ik heb voornamelijk gewassen, voor Mathijs gezorgd, gekookt en pepernoten in de vormpjes van sterretjes en Kerstmannen etc. gemaakt voor de volgende dag.

De volgende dag voelde Mathijs zich nog steeds niet helemaal lekker. Nog maar een dagje thuis dus… ’s Middags had ik mijn laatste Franse les voor de vakantie en iedereen zou dus wat lekkers meenemen. We hebben het heel gezellig gehad, spelletjes gespeeld (ik ken nu al 2 ‘franse’ kaartspellen) en allemaal lekkere dingen gegeten. Een Russische taart, scones, truffels en marsepein, ‘pepernoten’ en vin chaud (Glühwein).

Ook vrijdag was Mathijs nog maar even thuisgebleven “daarom, hij had nog steeds een beetje pijn in zijn buik”. Ondertussen heeft hij vervolgens de hele ochtend met mij kussengevechten gehouden en liep hij te springen en te doen dus het viel allemaal wel mee ;), maar ach het was de laatste dag voor de kerstvakantie, dus dat ene dagje ‘schoolziek’ kon er ook nog wel bij. Marlies en Bart zijn naar Cahors gereden om de livebox die (dubbel, want uiteindelijk staat hij er nu na veel gedoe al minstens een maand ofzo) was opgestuurd om te ruilen voor de decoder die nodig is om ook Franse zenders te kunnen ontvangen op tv. Dat wordt straks dus Franse televisie kijken. Goed voor mijn Frans!

Ik zal jullie de foto van Mathijs en mij als ‘Kerstmannen’ bezig met een kussengevecht niet onthouden en toevoegen aan mijn foto’s ;)

Zaterdag hadden we afgesproken bij Lisa en Kim te gaan eten. Wij zorgden voor de curry en boontjes met kruiden en zij zorgden voor de rijst en het dessert. Heerrrrlijk gegeten dus die middag. Ze zijn daar met 6 kinderen, 5 meiden en 1 jongetje, volle boel, heel gezellig. Rond half 2 begonnen we met eten en rond half 4 waren we ‘eindelijk’ klaar hihi. Het dessert was ook super lekker, ijs met gebakjes. Nog een kopje thee/koffie gedaan en gekletst. ’s Avonds was in Duravel een kerstfeest wat heel leuk moest zijn, dus daar wilde ik wel graag heen. Mathijs had echter niet zo veel zin om te gaan (donker, heksen, beetje eng toch wel) dus ging ik met Lisa en de meiden mee. Het was echt super gaaf! Het hele dorp was uitgelopen om ervoor te zorgen dat het plein en de omgeving in kerstsferen was. Er was een Père Noël, elfjes en allemaal andere ‘magische figuren’. Op een gegeven moment was er een dialoog tussen de duivel, Merlijn en nog een vrouwtje waarbij allemaal vuurwerk kwam aan het einde. Echt heel erg gaaf. Ik heb dus al even een voorproefje op Oud&Nieuw gehad :D

Vandaag is het zondag, nog een vrij dagje en ik ga dan ook niet veel doen. Ben een beetje bezig mijn huisje op te ruimen en mijn tas in te pakken voor dinsdag. De moeder van Marlies komt namelijk tijdens de kerst in ‘mijn huisje’ dus moet ik even zorgen dat zij ook ruimte heeft voor haar spulletjes en kleren enz. Straks even Mathijs en Bart naar de film High School Musical 3 brengen en als we ze gaan ophalen door naar Castelfranc want daar moet ook nog een leuk winterfestijn zijn met sneeuwkanon, dus ben benieuwd.

Nou, dit was dan echt het laatste berichtje voor ik jullie kant op kom hihi. Het is nu eigenlijk nog maar anderhalve dag en dan zit ik al in de trein! Heel vreemd idee, maar super leuk! Dus nogmaals; ik zie jullie gauw! En jullie horen weer van me via deze site als ik terug ben hier in Touzac :)

  • 21 December 2008 - 18:17

    Anouk:

    Aww arme Matthijs, gelukkig heeft ie een hele zorgzame oppas :) Leuk dat je terugkomt, minder leuk dat ik weg ben!! :( Maar ik hoop dat je het heel leuk hebt hier en daarna ook weer zin hebt om terug naar Frankrijk te gaan!

  • 21 December 2008 - 18:17

    Paulien:

    Pff.. Anouk = Paulien uiteraard, zit zo met je in mn hoofd ;)
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 77252

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: