Ikea-kast part 2 en Sinterklaas - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Ikea-kast part 2 en Sinterklaas - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Ikea-kast part 2 en Sinterklaas

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 December 2008 | Frankrijk, Touzac

En inderdaad, vrijdagochtend verder met de Ikea-kast. Susan en John, de ouders van Johnathan en Alistair, klasgenootjes van Mathijs, kwamen bij ons om te helpen. Terwijl Susan en ik beneden ons bezighielden met de Mathijs, Johnathan&Alistair en Arthur&Josephine (Thomas kwam hier later ook nog bij), waren Marlies en John boven bezig met het in elkaar zetten van, het eerste deel van, de kast. Inmiddels hadden we bijna de hele kamer mooi wit geverfd. Dus als de kast er straks in staat ziet het er natuurlijk gelijk al heel anders uit. De muren waren namelijk voorzien van prachtig, oubollig groen/geel-achtig behang met goud, groen en witte bloemen patroontjes. Erg charmant zoals je je kunt voorstellen… De kast is nog niet af, maar een begin is gemaakt. Als Bart thuis is kan hij het dus zelf verder afmaken, nadat hij de nodige rust heeft gehad natuurlijk.

Verder was het die dag natuurlijk 5 december! Erg spannend allemaal , dus Mathijs was die ochtend al bijna niet meer te houden, want ooohh hij moest toch wel cadeautjes krijgen enzo! Gelukkig klopte rond 4u, toen Susan, John en alle kids weer weg waren ineens een Pietje op de deur!! Toen Mathijs en ik gingen kijken zagen we een grote juten zak staan, vol met cadeaus!! We zijn allemaal erg verwend weer door Sint dit jaar. Ik heb o.a. een heerlijk warme pyjama van Betty Boop gekregen waar ik nu lekker in slaap. En dat scheelt wel! In Nederland heb ik namelijk nog nooit zo’n warme pyjama nodig gehad, maar hier is het toch echt wel een must in mijn koude huisje. Dus vooral daar was ik erg blij mee. Uiteraard was ik ook heel blij dat ik nu eindelijk mijn prins op het witte paard heb gevonden! ;) Dank jullie wel Sinterklazen uit Nederland!

Zaterdag niet veel bijzonders gedaan en zondag weer naar Fontaine de Tarrieu gegaan om te chillen met Dyon. Heb z’n haar weer gedaan, dit keer al ietsje beter dan de vorige keer. Ik word nog eens een pro ;) Haha. We hebben ook nog een film gekeken, Paulien volgens mij 1 van jouw lievelingsfilms, Love & Basketball! Hele leuke film. Wat gegeten en om half 10 ging ik er weer vandoor. Bleek dat mijn hele voorruit onder het ijs zat :( Dat vond ik niet zo leuk, want het was ijskoud (duhhh, hoe zou dat ijs daar gekomen zijn?) en toen moest ik dus nog de ruit schoon zien te krijgen. Gelukkig was het in de auto lekker warm en waren mijn voetjes en handjes al gauw weer omgetoverd van ijsblokjes naar een wat meer aanvaardbare staat. Thuis nog eventjes op internet gezeten en toen gaan slapen.

Vanochtend Mathijs naar school gebracht en aan zijn maîtresse uitgelegd dat Marlies hem voor de lunch kwam ophalen van school, zodat hij mee kon Bart ophalen. Dat is wat zij nu aan het doen zijn. Ik ga hier nog een beetje opruimen en schoonmaken, zodat Bart in een schoon en opgeruimd huis thuiskomt… Morgen zouden Marlies en ik een High Tea hebben bij Brenda, maar die gaat helaas niet door vanwege te weinig animo. Om precies te zijn had ze twee inschrijvingen. Juist: ik en Marlies. Jammer, maar helaas.

Oh ja, vanaf morgen is het nog precies 2 weekjes wachten en dan ben ik alweer eventjes in Nederland!! Ik heb het hier prima naar mijn zin, nog steeds. Maar toch kijk ik er heel erg naar uit om weer even bij mijn eigen familie en vrienden te zijn! Want ik mis jullie inmiddels toch allemaal best wel een beetje erg. En die 2 weekjes zijn vast zo voorbij, want de afgelopen 3 maanden zijn ook heel snel voorbij gegaan!

  • 08 December 2008 - 14:41

    Pap:

    ... we tellen met je mee ...

  • 08 December 2008 - 16:00

    Roos:

    Jaaaa nog maar 2 weekjes...elke dag telt een streepje;)
    Tot snel!
    Kus

  • 08 December 2008 - 18:22

    Mama:

    Ik kan ook niet wachten. Wat zal dat gek zijn voor Bart om zijn kinderen na twee en een halve maand weer terug te zien. Overal zie je hier nu de kerstbomen verschijnen. Wel leuk, al die lichtjes in de donkere dagen.
    Tot gauw, xxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 December 2008 - 19:20

    Merel:

    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • 10 December 2008 - 13:35

    Willemien:

    Nog even volhouden, Anouk, die twee weken vliegen zo voorbij. Gister lag hier, in het Noorden, wat sneeuw. Er is toch hopelijk wel een verwarming in jouw huisje? Ik zal deze week contact opnemen met Jaap, kunnen we het diner gaan doornemen. Dag, Anouk, nog even en dan zien we je weer. Liefs, Willemien.

  • 10 December 2008 - 15:49

    Jasmijn:

    Lieve Anouk,
    Ik kom net van school. Volgende week hebben we TAP, moet veel leren. We gaan de laatste dag op school eten. Ik vind het leuk dat mama en Jaap voor ons gaan koken in de kerstvakantie. weer met z'n allen aan de lange tafels. Kus Jasmijn.
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 77229

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: