Een week voorbij, plus foto's!! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Een week voorbij, plus foto's!! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Een week voorbij, plus foto's!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Oktober 2008 | Frankrijk, Touzac

Op woensdag zijn de kinderen in Frankrijk vrij. Ze gaan niet, zoals bij ons in Nederland, iedere dag van half 9 tot kwart over 3 naar school, met een ochtend- en middagpauze, nee zij zitten van 9 tot half 5 op school, eten over het algemeen in de ‘cantine’ en krijgen daar dan een 3-gangen lunch. Denk aan gerechten als canard a l’orange, coq au vin en moules frites … (voor de leken wat betreft de Franse keuken onder ons: Google het maar even :P) Wel even wat anders dus dan een bruine boterham met pindakaas ;) Anyway, woensdag was dus ook de vrije dag van Mathijs. Ik kwam om 8u de kamer weer ingelopen en Mathijs had zich versopt, het leek mij logisch hem te gaan zoeken… Echter, niets bleek minder waar. Toen ik meneer gevonden had kreeg ik een boze blik en wat zinnen in de trant van ‘ik vind jou niet leuk!’ naar mijn hoofd geslingerd. Oké, het was dus niet de bedoeling dat ik hem vond haha. Dan hebben jullie ook gelijk een beetje een idee van de humeurigheid die de kleine Mathijs zo af en toe kan hebben ;) Vooral ‘s ochtends is het niet altijd feest, maar ach het begint allemaal te komen. Maar zodra dit vergeten is (en dat is bij kleine kinderen gelukkig vrij snel, ze zijn makkelijk af te lijden…) gaat het allemaal prima. Hij kwam in de middag zelfs op de bank tegen me aan gekropen en zo hebben we samen een tijdje ‘High School Musical 2’ gekeken, geweldige film overigens hehe. Ook heb ik hem woensdagavond in bad gedaan en dat ging allemaal hartstikke goed, hij heeft niet 1 keer gezegd dat ik niet lief was en dat hij wilde dat mama het deed. We boeken vooruitgang. Geef me nog een paar dagen en Mathijs en ik zijn de dikste vrienden ;)
Ondertussen ben ik vergeten te vertellen dat we na het ontbijt richting weer andere vrienden van de familie zijn gegaan, ik reed want dan weet ik gelijk voor een volgende keer waar ik moet zijn als ik Mathijs er nog eens heen moet brengen of op moet halen. Dit gezin waar we heen gingen, telt maar liefst 5 meisjes en 1 jongetje aan kinderen, wat een drukte! En dan waren er vandaag nog maar 3 van de 6 aanwezig, denk dat ik het later toch maar bij 2 of 3 hou :P De papa (Nieuw Zeeland) en mama (Engeland) van dit gezin hebben dit huis overigens een aantal jaren geleden letterlijk als ruïne gekocht en zijn nu al tijden aan het verbouwen. In het begin sliepen ze met hun tweeën en de 4 kinderen die er toen al waren rond de kachel op de grond in een kamer zonder plafond… Je moet er maar van houden. Ik dacht meteen aan dat programma ‘Het roer om’, zij zouden daarin zeker niet hebben misstaan! Inmiddels was het huis al een heel eind af en zijn ze nog steeds bezig. Ze gaan een eigen ‘gym’ bouwen en de kinderen krijgen allemaal een eigen kamer. Op dit moment slapen ze namelijk allemaal, dus met z’n zessen(!), op 1 kamer. Ik vond het in ieder geval erg dapper! Mathijs speelde de hele ochtend met Eve, zijn grote liefde naar ik heb begrepen hihi. En Marlies heeft nog ongeveer 9 vuilniszakken vol met oude kleertjes van hun kids meegekregen. Die hebben we later die middag dus maar een beetje uitgezocht op grootte/leeftijd. ’s Avonds was eigenlijk hetzelfde als altijd. Na Mathijs zijn bad nog even een kopje thee, de baby’s naar boven, in de trappelzak, fles/borst geven en dan wachten tot ze in slaap vallen en je ze in bed kunt leggen. Ik vind het nog steeds zooo lief als dat kleine koppie van Arthur tegen mijn borst aan in slaap valt en ik hem daarna tevreden in zijn wiegje kan leggen. Over het algemeen heb ik dus Arthur met de fles en Marlies doet Josephine, want die weigert meestal pertinent de fles, helaas. Maar we blijven het proberen, want dan kan Marlies af en toe ook even wat langer weg en kan ik ze allebei de fles geven. We zullen zien hoe dat afloopt :)

Donderdag en vandaag eigenlijk vrijwel hetzelfde. Dus, nu jullie weten hoe mijn dagen en weken er hier ongeveer uitzien, zal ik voortaan alleen nog de ‘bijzondere’ verhalen vertellen. Anders wordt het ook maar zo saai om te lezen ;) Donderdagmiddag had ik mijn tweede les. Ik moest opdrachten maken, maar vond het vrij makkelijk, dus ging het allemaal erg snel (zeker in vergelijking met mijn Engelse klasgenoten die er bijna allemaal erg veel moeite mee hebben) dus gaf ze me maar nieuwe werkbladen met een ander onderwerp. Het helpt wel, want ik merk nu al dat ik weer wat meer in de grammatica enz. kom, dat was echt even een eindje weggezakt. Hier zijn is trouwens ook erg goed voor mn Engels weer, want zoals jullie miss al hadden opgemaakt uit het feit dat ik veel Engelse klasgenoten heb, er zijn hier erg veel Engelsen waar Marlies en ik af en toe ook even langs gaan.

Heb net Mathijs naar school gebracht en ben nu dus even gauw in het internetcafé nog, zo weer naar huis, want daar is Marlies met de baby’s… Oh ja: foto's staan op mijn hyve!
Tot volgende week! Kusjes

  • 03 Oktober 2008 - 08:50

    Kriebelmeisje:

    hee toffe stoere anouk!
    heb de foto's gevonden, fijn om te zien dat je je eigen plekje daar hebt. mooi huis ook, mooie omgeving!
    keep us posted,
    xmarg.

  • 03 Oktober 2008 - 09:21

    Esther:

    ahh wat een lieverdjes zeg! Leuke verhalen & foto's! Blijf je zeker volgen hoor, liefs van hier
    xxx

  • 03 Oktober 2008 - 17:11

    Pap & Mam:

    Heeel leuk die foto's!!
    We moesten wel even zoeken en de hele tekst lezen voordat we er achter waren. En ehm eh, af "Lijden" = leiden....
    Juf!!

  • 05 Oktober 2008 - 11:29

    Lies Pol:

    Ha die Anouk
    Klinkt prima daar en met die kids ga jij het heel goed krijgen. Zitten er wat potentiële vriendschappen bij die mede-cursisten van jou? En is het weer beter dan hier (het stroomt met bakken en het stormt). dikke kus Lies

  • 06 Oktober 2008 - 13:46

    Merel:

    Hee lieverd!
    Wat een schattige kindjes zeg! En een leuk huisje voor jezelf (chillll).
    Maar even he, hoe is het weer daar? Want hier is het bagger.
    Kuss xx

  • 10 Oktober 2008 - 02:23

    Janny:

    Leuk anouk, om hier in Osaka over jouw ervaringen in Frankrijk te lezen. Je houdt je wel staande zie ik. Goed zo!
    Groetjes, Janny
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: