The things you do in France - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu The things you do in France - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

The things you do in France

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Oktober 2008 | Frankrijk, Touzac

Ja, geloof het of niet, maar ik heb hier zaterdag werkelijk waar appels van de grond en de bomen geraapt en geplukt om er vervolgens zelf appel/meloen compote van te maken! Wie had dat gedacht? ;) We hebben een aantal potjes gevuld die straks gebruikt kunnen worden als baby-hapjes voor als Josephine en Arthur daar straks aan toe zijn. Jullie hadden me moeten zien, springend en bukkend op zoek naar goede appels hihi. Oh ja, ik heb bewijs! Marlies heeft een foto gemaakt terwijl ik een potje vul met ons mengsel, ondertussen was Arthur een beetje aan het jammeren, dus met kind op de zij zie je mij aan het werk. Tja ik ben een vrouw, dus ik kan multi-tasken. Ik heb me toch een armspieren als ik straks terugkom van al dat gesjouw met die baby’s ;) We hebben het vervolgens, logisch, eerst even voorgeproefd, want je kunt die kinderen natuurlijk niet zomaar wat voorschuiven… En het was heerlijk!! Helemaal omdat het nog lekker een beetje warm was. (Mam, ik weet dat het water je nu in de mond loopt…)

Speciaal voor pap, mam en Joor, jullie zullen trots op me zijn: ik heb echt een mega dikke spin hier uit m’n kamertje ZELF weggehaald! Ik kan, lijkt me duidelijk, NIET slapen in de wetenschap dat er zo’n gigantische, smerige spin in mijn kamer rondwandelt, dus ik moest wel. Dapper he :D En even ter verduidelijking wat voor spinnen hier zoal rondlopen ook een foto, wederom via mijn hyve te vinden… We hebben mijn telefoon er even naast gehouden, zodat duidelijk wordt hoe groot hij eigenlijk is. Bah!

Zondag, mijn vrije dag. Na het ontbijt heb ik de mountainbike gepakt en ben ik een eind gaan fietsen. Heerlijk, want het zonnetje scheen en de lucht was blauw. De omgeving hier is echt super mooi. Onderweg fietste ik een heel stuk langs de Lot, de rivier, ik had bijna zin om erin te springen, helaas was het daarvoor toch echt ietsje te koud haha. Maar na een half uur fietsen in het zonnetje, berg op, berg af, berg op, had ik het toch wel warm en ben even, bij een heel schattig kerkje dat ik ergens zag, gaan rusten en heb mijn peertje opgegeten. Aan dit leventje kan ik wel gewend raken hihi. Na mijn fietstocht heb ik mijn huisje schoongemaakt en ’s middags gingen we langs bij Brenda en Mike om te kijken bij de puppy’s die bij hen net zijn geboren. Ze waren nog zooo klein! Hier woont ook Simon, de jongen waarmee ik heb geabseild. En, PAULIEN OPLETTEN. Mike traint bij hun huis steeds basketballers uit o.a. Amerika, hij leidt ze op tot professionals. Zondag heb ik alleen de 2 coaches gezien, maar dinsdag was er bij hen thuis een ‘spa dag’ waar Marlies aan mee deed. Ik ging mee om daar op de baby’s te passen, zodat Marlies tussendoor borstvoeding kon geven. Toen bleek dat één van deze jongens uit Nederland komt, daar heb ik een deel van de middag nog gezellig in de keuken mee zitten kletsen. Eindelijk, leeftijdgenoten! Haha. Ik ga de volgende keer zijn nummer maar even regelen ofzo, dan kan ik miss af en toe ook even met hen chillen, ‘s avonds een drankje doen of iets dergelijks… Het is hier namelijk leuk, maar in de winter toch ook vrij saai. Het is en blijft een klein dorpje en dus is er niet bijster veel te beleven. Ik heb echter wel een poster zien hangen over danslessen, dus daar ga ik nog maar eens even achteraan. Misschien dat daar ook wat jongere mensen komen en anders toch maar de basketballers ;) (Jaa, jaa ik weet dat jij nu jaloers bent Plientje ;) hihi.) Ze trainen veel, maar hebben tussendoor en ‘s avonds wel vrije tijd en ook zij hebben al opgemerkt dat het hier vrij saai kan zijn :P Maar iig hebben zij nog internet thuis! Ik niet… :( Ja, pap, je had gelijk. Ik mis internet! Vooral omdat, als ik klaar ben ’s avonds, ik nu niet even lekker kan bijpraten met iedereen thuis. Rond die tijd is het namelijk al helemaal donker en kan ik dus ook verder niet veel meer ondernemen. Aan de andere kant is het ook wel even goed om zonder al dat ge-msn te zitten denk ik. Ben hier wel helemaal weg van Nederland (behalve dan natuurlijk dat er hier pindakaas in huis is en er Nederlands wordt gesproken ;))

Woensdag was weer een vrije dag voor Mathijs, hij doet nog steeds af en toe moeilijk, maar eigenlijk vindt ie me toch ook al wel heel lief… Ook al zegt hij regelmatig dat hij wil dat ik wegga en dat ik stom ben, al heeft hij daar geen reden voor :P Vervolgens ligt ie weer in een deuk samen met mij en ’s avonds zegt ie zelfs ‘ik hou van jou’, toch wat bereikt haha. Dan nemen we de rest maar voor lief. Ik was woensdag met hem naar Kim (een man) & Lisa gereden om nog wat van hun oude babyspullen op te halen, die kunnen Arthur en Josephine straks dan gebruiken. Mathijs speelde met Eve, één van hun 5 dochters en ook zijn ‘grote liefde’ haha. Vervolgens weer naar huis en tv gekeken.

Donderdagochtend ben ik met Marlies naar Montauban gereden, daar wilde ze stof uitzoeken voor de gordijnen die nog in mijn kamertje moeten komen. Dat was nog best een eindje! Helemaal omdat de doorgaande weg, die door Villefrance komt is afgesloten en we dus allerlei omwegen moeten nemen. Toen we terugkwamen moest ik vrijwel direct door naar mijn eigen franse les. Even snel een broodje gegeten en toen daarheen. Een van mijn klasgenoten had heerlijke zelf gemaakte koekjes meegebracht voor bij de koffie/thee! Om half 5 weer Mathijs opgehaald, de rest van de avond kun je wel weer raden. Mathijs onder de douche, verhaaltje, slapen. Baby’s flesje, boertje, wiegen, slapen, in de wieg en klaar is mijn dag :) ’s Avonds luister ik vaak nog even naar de Franse radio, alles helpt, lees wat en ga dan lekker slapen, op naar een nieuwe dag!

Weer een dikke kus voor iedereen en bedankt voor alle leuke en lieve reacties!

  • 10 Oktober 2008 - 14:01

    Rosie:

    schat! villefranche wonen mn opa en oma! leuk he
    heb zin om je te spreken of te zien!
    kusje

  • 10 Oktober 2008 - 19:01

    Fem:

    Klinkt allemaal weer goed Nouk! Dat weekje vakantie lijkt me ook wel prima hoor ;) al lijkt een stukje mountainbiken met jou daar in France me ook niet mis!! hihi...

    Veel liefs uit Paramaribo,
    xx Fem

  • 10 Oktober 2008 - 20:01

    Mama:

    Heerlijk lijkt me dat fietsen in het zonnetje in zo'n mooie omgeving. We hebben op Google Earth naar foto's van Puy l'Évêque gekeken; schitterend. En in een auto rondrijden door het Franse platteland zal je ook wel bevallen. Heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2008 - 14:53

    Pap:

    Heb even naar de foto van de spin gekeken: daprere muis van me!!
    xxx

  • 11 Oktober 2008 - 15:45

    Willemien Kooijman:

    Hoi Anouk, net je mailadres gekregen van Jaap, Zo kunnen wij je volgen. Gaat alles goed met je? Leuk hoor, die babies en dat jongetje. Ze boffen met jou. Ik laat gauw weer een berichtje achter. Pas goed op jezelf, dikke kus Willemien en de rest. Jasmijn gaat je ook schrijven.

  • 11 Oktober 2008 - 18:19

    Jasmijn:

    heey Anouk
    hoe gaat het in het zonnige Frankrijk
    zijn het leuke kinderen waar je op past??

    Groetjes Jasmijn

  • 14 Oktober 2008 - 12:33

    Anouk:

    @ Willemien en Jasmijn: Wat leuk dat jullie ook even mijn site hebben bekeken en een reactie achter hebben gelaten! Het gaat hier allemaal prima en de kids zijn leuk :) Mathijs soms wat moeilijk, maja dat heb je met 5-jarigen he haha.
    Liefs!
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 77252

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: