Eerste bericht vanuit Frankrijk - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Frankrijk - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Frankrijk

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 September 2008 | Frankrijk, Touzac

Lieverds,

Allereerst, voor degenen die het nog niet wisten… Ik ben veilig aangekomen! De piloten (en stewardessen/stewards) hebben hun werk goed gedaan;)
Woensdagavond vertrok ik naar Amsterdam, zodat ik donderdag niet op onmenselijke tijden hoefde op te staan. Om kwart over 7, donderdagochtend ging dus de wekker. Gedoucht, aangekleed, spullen bij elkaar gepakt en op naar Schiphol. Tram 9 naar Centraal, daar de trein naar Schiphol en vervolgens m’n koffer afgeleverd en na een lekker broodje te hebben gegeten richting de gate gelopen. Geen vertragingen en ik had inderdaad mijn mooie plekje bij de nooduitgang die ik had uitgezocht :D Ongeveer anderhalf uur later stond ik op het vliegveld van Bergerac (zo’n klein vliegveld had ik nog nooit gezien..!) vanwaar ik werd opgehaald door Marlies en de baby’tjes; Arthur en Josephine (10 weken). Ik mocht direct zelf in de auto stappen en ons terugrijden naar Touzac. Dat ging gelukkig allemaal prima. Niet 1 keer laten afslaan (nee zelfs niet de eerste keer :P)
Aangekomen in Touzac liet Marlies me even het huis zien en natuurlijk het huisje wat voor het komende half jaar mijn ‘thuis’ zal zijn. Echt super! Het is allemaal net klaar, dus helemaal nieuw. Ik had nog even de tijd om mijn koffer uit te pakken en mezelf een beetje te installeren voor we Mathijs (5 jaar) van school gingen halen. Ik hing de poster die ik in Tunesië had gekocht op, legde mijn kleren in de kast, laptop op tafel, pyjama (MET foto van Carolien, Jolijn, Merel en mij op de voorkant :D) op bed en het lijstje + foto van Rose en mij op mijn nachtkastje. Ik had mijn shampoos, douchegels etc. maar zo veel mogelijk in Nederland gelaten, omdat dat veel weegt en ik al maar 20 kilo mee mocht, wat voor een half jaar verhuizen niet heel veel is kan ik jullie mededelen. Daarna moesten we dus Mathijs ophalen, tweeling mee, wat natuurlijk erg leuk en schattig en interessant is, twee van die kleintjes… Dus van iedereen aandacht en starende blikken van de schoolgenootjes van Mathijs. Die zelf in het begin nogal verlegen was tegenover mij. Hij hield zich maar druk en uitbundig bezig met zijn vriendjes en vooral met heel veel en hard praten tegen Marlies haha. Dat zal nog wel minder worden… Want ja, dat ik er ben is uiteraard wel erg spannend! Mijn cadeautje (een kleine bal om mee te spelen/voetballen) viel in eerste instantie niet zo in de smaak bij meneer, heel verhaal, maar inmiddels is het allemaal opgelost. Kleine kinderen he….;) Eerst wat huiswerk gedaan, gegeten en daarna heb ik even met Mathijs gevoetbald. Na het voetballen moest hij in bad, tandjes poetsen en naar bed. Zo gezegd zo gedaan. Josephine was ondertussen (alweer) aan het huilen, zo hard dat het voorlezen echt niet samen ging, dus ging Marlies voorlezen en ik met Josephine naar beneden. En maar rondlopen en rondlopen, beetje wiegen, zitten, nee, toch maar lopen… Andersom vasthouden, maar nee dat was het ook niet. Uiteindelijk was ze af en toe wel eventjes stil, maar het was pas echt goed toen mama kwam om haar te voeden :) Daarna ging mama, samen met de baby’s, naar bed. Ik heb hier in mijn huisje nog wat dingen verplaatst, opgeruimd en mijn bed opgemaakt. Vervolgens was het natuurlijk tijd om even wat ‘shotjes’ (zoals Carolien en Jolijn zouden zeggen) te nemen. Dus heb voor jullie ook foto’s van mijn thuis hier. Foto’s van de kinderen enz. zullen later nog wel komen.

Vrijdag alweer vroeg op, kwart over 7 ging de wekker. Kleren uitgezocht, gedoucht en op naar Mathijs om met hem te ontbijten. Natuurlijk is hij op dit moment nog in de ‘test-fase’, dus wilde hij niet de weg bij de tv om te ontbijten. Zolang ik maar rustig blijf en volhoud zal het vanzelf wel komen… Want ook het ontbijt ging uiteindelijk prima. Marlies bracht Mathijs naar school en ik bleef thuis bij Arthur en Josephine. Die lagen gelukkig nog lekker te slapen allebei. Zelfs toen Marlies terug kwam lagen ze nog in bed. Maar ze moesten er toch uit, want we gingen boodschapjes doen. Allebei 1 baby genomen en in de auto gezet. Boodschapjes gedaan in de buurt van Fumel. De eerste 2 stops gingen prima, de derde was iets minder… Maar toch zonder al te veel gehuil de winkel door gekomen. Josephine vond het nog leuk om even over me heen te spugen (ja, je moet niet vies zijn van een beetje kwijl en melk met twee kleintjes ;)) In de E.Leclerc heb ik ook nog even de nodige toiletspullen gekocht, heel fijn! Nu kan ik weer helemaal lekker fris en verzorgd voor de dag komen, tot het moment dat 1 van de twee baby’tjes weer het idee heeft om mij onder te spugen dan, hihi. In de Leclerc waren trouwens nog 2 vrouwen die dachten dat het mijn kindjes waren… Wel grappig, zal de komende maanden wel vaker gebeuren denk ik. Zeker gezien het feit dat de mensen hier in de buurt vaak jonger moeder worden dan wij in Nederland gewend zijn. Dus mannen: bereid je maar voor op mijn terugkomst, ik ben straks een volleerd mama! :D
Teruggekomen van het boodschapjes doen even snel een broodje gegeten, want daar waren we wel aan toe. Arthur en Josephine zo te horen ook, want op een gegeven moment waren ze allebei tegelijk aan het huilen. Eerst moesten ze nog even in bad, dat was voor mij met Josephine niet echt een pretje aangezien niets goed was tot ze eten zou krijgen haha. Dus al huilend en krijsend en zichzelf verkrampend haar toch in bad gedaan en vervolgens mocht ze eindelijk bij mama aan de borst, he he… Daarna gingen ze lekker slapen en ben ik nog even bezig geweest op mijn kamertje. En geprobeerd mijn Franse sim-kaart te installeren, helaas ging dit niet helemaal volgens plan eerst, want ook de Franse computerstemmen zijn snel! Maar uiteindelijk toch gelukt. Dus nu heb ik een Frans nummer, ik zal hem onderaan het bericht even neerzetten, waar jullie ook mijn adresgegevens kunnen vinden, mocht iemand zin hebben om me een lekker ouderwetse brief te schrijven (Sinterklaas, ook graag even goed opletten! (A))
’s Middags Mathijs van school gehaald en daarna kwam een vriendin van Marlies langs, Simone, met haar ‘au pair’ Jo en de kinderen. Heerlijk geborreld, zo veel dat we eigenlijk geen avondeten meer hoefden, dus ik heb ’s avonds alleen nog even een broodje gegeten.

Zaterdag kon ik ietsje langer slapen. Om 8u ging ik ontbijten met Mathijs, daarna me vooral weer bezig gehouden met de tweeling. Het zijn echt zulke schatjes! Arthur en ik zijn al dikke vrienden, moet vaak heel erg om hem lachen, wat hem ook weer aan het lachen maakt. Hij probeert af en toe echt al dingen te zeggen ofzo, dan zie ik zijn mondje helemaal in een bepaalde vorm gaan en dan na een tijdje komt er een (kort maar krachtig) ‘euh!’ uit. En als hij drinkt, drinkt hij zo gulzig dat hij hele grappige geluidjes maakt! Ook Josephine begint al wel aan me te wennen. Zij is nogal huilerig, maar zelfs ik krijg haar nu al heel vaak wel stil. Ze wil echter nog niet aan de fles, alleen de echte borst is goed genoeg voor haar :P In de middag gingen we langs bij andere vrienden van Marlies, Brenda, haar man (even de naam kwijt), Erica en hun kinderen. Zij verhuren kamers, hebben een restaurantje en ook nog een tweedehands winkeltje (Jolijn en Marg jullie zouden je er ook wel even in vermaken! :D) in dit winkeltje heb ik even heel goedkoop 3 super warme truien gescoord. Het is hier ’s ochtends en ’s avonds namelijk echt héél koud en zoals jullie weten ben ik niet de meest warmbloedige persoon. Plus dat de warme vestjes die ik wel mee heb anders allemaal worden onder gespuugd door de twee schatjes. Nee, doe dat dan toch maar liever over een oude slobbertrui, hihi. Josephine viel aan het eind van de middag in mijn armen in slaap, zooo lief, dat koppie helemaal slaperig tegen je borst *zucht* (Nee, nee wees maar niet bang, ik wil er zelf echt nog niet aan beginnen, maar zo van iemand anders zijn ze toch wel erg cute :D Maar ik hoef er dan ook niet iedere nacht om ongeveer 4u nog een keer uit om ze te voeden (A))

Zondag is mijn vrije dag. ’s Ochtends wel met Marlies en Mathijs ontbeten, maar daarna even alleen naar de winkel gegaan. Kom ik bij de Leclerc, was hij dicht! Dus toen ben ik maar doorgereden naar de Inter Marché, die ik godzijdank zelf heb kunnen vinden zonder te verdwalen :P Mijn karretje lekker volgeladen en waar kom ik vervolgens achter bij de kassa? Mijn pinpas werkt niet… Heb er zaterdag nog mee gepind in de Leclerc, dus dat kan niet! Gevraagd naar een ATM en gewoon geld getrokken en vervolgens betaald, pfieuw. Toen ik thuis kwam waren Simon en Sam hier en die namen me mee abseilen!! Zoo gaaf. We reden naar een parkeerplaatsje en liepen (klommen beter gezegd) vanaf daar omhoog, tot we bij een soort klif kwamen, daar moesten we binnenlangs omhoog klimmen om vervolgens naar beneden te gaan. Na een paar keer op die plek te hebben geabseild (hoe vervoeg je abseilen? Zou ik als juf toch zeker moeten weten…) gingen we naar een ander, nog hogere klif. Daar dus ook nog een keer naar beneden, echt super mooi. Ze vroegen of ik ’s avonds nog mee wilde naar Batman, in het Engels, het is een wonder!, dus na het eten zijn we naar de Originele Versie van Batman gegaan, uiteraard met Franse ondertitels hehe. Gezellig eerste vrije dagje dus :D

Maandag was weer een gewone dag. Ontbeten met Mathijs, Mathijs naar school gebracht door Marlies, ik paste op de baby’s, ook de rest van de dag. ’s Middags Mathijs opgehaald en nog gezocht naar olie voor m’n kachel, maar dat was er nog niet blijkbaar. ’s Avonds gegeten en daarna naar bed. Vandaag weer vroeg op om Mathijs naar school te brengen en vervolgens voor het eerst naar mijn eigen Franse les te gaan. En nu zit ik her in de Expert te internetten hihi.

Oh ja, nog iets leuks dat ik heb ontdekt (mama!) er zijn hier slangen! (Oké, slangetjes, maar toch) En niet alleen dat, want dat vind ik persoonlijk nog niet zo heel erg, wat mij meer zorgen baart zijn al de cockroach-like beesten die hier rondvliegen…! En niet te vergeten de spinnen, mijn grootste angst (waar is mijn ridder met de spinnenverschrikker? Get over here soon, please!). We zullen maar zeggen: word je groot van, want ik zal er niet onderuit komen hier helaasch.
Goed, ik ben hier dus nog maar een paar dagen en heb toch al erg veel meegemaakt! Het bevalt me prima tot nu toe en ook Marlies is tevreden, gelukkig :) Voor nu zeg ik dag en tot een volgende keer! Waarschijnlijk kom ik ongeveer 2 keer per week in een internetcafé dus dan check ik mijn mail en zal ik mijn verhaaltjes (en foto’s) op de site zetten. Pap, nog bedankt voor de memory-stick, erg handig!
Ik ben vandaag mn foto's vergeten maar hoop ze er donderdag op te zetten!!

Dikke knuffels voor iedereen!

  • 30 September 2008 - 13:23

    Rosie:

    heerlijk verhaal! maar ik mis je.
    spreek je snel weer! KUS

  • 30 September 2008 - 13:32

    Nadine:

    Leuk om te lezen! En vooral fijn dat je het goed hebt daar. Luv u chicka xxx

  • 30 September 2008 - 13:45

    Pap:

    Zo, wat een uitgebreid verhaal. We krijgen nog het nodige te lezen het komende half jaar....
    Volgende keer de foto's niet vergeten!!
    Kus

  • 30 September 2008 - 13:50

    Paulien:

    Hey schatje!!
    Leuk verhaal weer, het lijkt er op dat je nu al wel op je plekje bent daar :) Ben al heel benieuwd naar het volgende verhaal!

  • 30 September 2008 - 14:05

    Anne:

    Hartstikke mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! :D

  • 30 September 2008 - 15:23

    Aljan:

    ((Ik had mijn shampoos, douchegels etc. maar zo veel mogelijk in Nederland gelaten, omdat dat veel weegt en ik al maar 20 kilo mee mocht......))

    Ook gewoon stug blijven volhouden he;)Fijn dat je goed terecht bent gekomen!.(K) Al...

  • 30 September 2008 - 16:58

    Roos:

    Hey topper!
    Lekker vehaaltje...klinkt alsof dit helemaal goed gaat komen en jij het wel naar je zin gaat krijgen...
    Zit met smacht te wachten op je volgende verhaal!!
    Kus

  • 30 September 2008 - 17:53

    Elisa:

    Leuk om bericht uit Frankrijk te lezen van je! Lijkt me een leuk gezin, komt wel goed lijkt me! Ik hoop voor je dat het daar mooier weer is dan hier, we zitten in een spontane herfstdepressie...

    xxx Elisa

  • 30 September 2008 - 18:11

    Carolien:

    Ha Nokker!
    Klinkt goed allemaal (behalve dat vroege opstaan zal wennen zijn, maar na een half jaar lio is ook dat vast te doen).
    Hoop dat je flink geniet daar!! Heel veel plezier nog en tot je volgende verhaal!
    Kusjes

  • 30 September 2008 - 18:12

    Fem:

    Leuk Nouk! Ik hoop dat ik als ik terug ben nog bij je langs kan komen, lijkt me geweldig!! Zelf kom ik net uit t oerwoud...hihi!

    Liefs Fem

  • 01 Oktober 2008 - 21:09

    Broer:

    He zusje klinkt leuk hoe je met die kinderen omgaat..
    ''Ze wil echter nog niet aan de fles, alleen de echte borst is goed genoeg voor haar :P'' huh maar moet jij haar dan ook aan je borst?

  • 03 Oktober 2008 - 07:13

    Nouk:

    Reactie op mijn onervaren broertje:
    Nee gek, ik kan dat kind toch niet aan mn borst? Komt geen melk uit!! Haha, nog maar even wat extra lesjes biologie? ;)
    En voor alle anderen: thnx voor de leuke reacties!!
    Kus!!
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 77262

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: