De lange reis en het camp. - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu De lange reis en het camp. - Reisverslag uit Poland, Verenigde Staten van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

De lange reis en het camp.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Juni 2006 | Verenigde Staten, Poland

Zaterdagochtend was het dan zo ver. Om half 5 werd ik, samen met mn mama, wakker in het huisje van mn oom in Amsterdam. Lekker ontbeten en gedoucht en om half 6 opgehaald door de taxi. Rond half 7 kwam ook Esther aan op Schiphol en hebben we ingecheckt. Esther haar ouders en mijn moeder hebben ons tot de douane gebracht en toen begon de reis echt!

Om 8 uur vlogen we van Amsterdam naar London Heathrow. Daar aangekomen (8 uur) moesten we nog wachten tot half 12. Om half 12 hebben we zelf ingecheckt en onze baggage afgegeven. Om 3 uur vertrok ons vliegtuig eindelijk richting Boston.
We kwamen aan op Bosten om ongeveer 6 uur (12 uur in onze tijdsbeleving) en hebben daar de bus naar Portland genomen. Die busrit duurde nog ongeveer 2 uur. Bij het station in Portland werden we opgepikt door een jongen van het camp. Brad. Heel aardig, maar hij begon gelijk al met 'all dutch girls I met are so gorgeous'. Tuurlijk Brad;) Hij schijnt ook de grootste player van het camp te zijn en onze engelse collega's zijn completely weg van hem.... Ze hebben nu al allemaal hun eigen hunk geclaimd hehe. Ook douchen zij zo'n 3 keer per dag en straighten en/of fohnen hun haar dan ook altijd. (Wie is hier nu de tuthola pap??;)) Maar goed uiteindelijk kwamen we rond 8 uur (onze tijdsbeleving 3 uur *gaap*) aan op het camp en hebben toen nog heel even buiten gezeten. Gelijk kennis gemaakt met alle geweldige bugs die hier zijn en toen snel gaan slapen. Inmiddels al ongeveer 13 bulten te pakken... (Hurray for AfterBite)

We kunnen hier, zoals jullie zien, ook prima internetten, dus kan ik mn site goed blijven updaten.

Ik werk nu in de keuken en ben waitress/kitchen help. We werden de dag na aankomst gewoon de volgende ochtend om 7 uur aan het ontbijt verwacht. Dat ging gelukkig nog makkelijker dan ik dacht. Heb geen last van jetlags ofzo:) Het werk is leuk om te doen, vooral omdat we een gezellige groep meiden hebben die er werken. Nu heeft iedereen 1 of 2 tafels en serveren we alleen de staff. Als de meiden straks komen krijgt iedereen ongeveer 3 tafels.

Gisteren hebben we ook onze swimming test gehaald. Lekker typisch weer. Je moet dan 3 rondjes in een bepaald gebied zwemmen en that's it... Vervolgens werd je met z'n tweetjes (Es en ik) in een kano omgegooid en moest je met de volle kano terugpeddelen naar de kant. Daarna nog in een kajak, ook omgekieperd en zelf weer eruit en boven komen. Nu zijn we dus allowed to get into the water. Jippie! Het weer is hier heerlijk dus dat wij in het water mogen is erg fijn.

We zijn gisteravond naar de Wall-mart geweest, een enorme winkel waar je werkelijk alles kunt krijgen wat je maar kan bedenken. Spullen hier zijn ook veel goedkoper dan in Nederland. Erg fijn, dus maar ff John Freida haarspul inslaan op de terugreis:P

Nou dit was het even voorlopig. Ik hou jullie op de hoogte over alles hier en onze avonturen met de jongens hier haha.

Heel veel liefs en een dikke kus, Anouk.

  • 19 Juni 2006 - 14:13

    Pap:

    Nou, dat er nog meer ge-tuhola'd kan worden wist ik niet.....
    Maar goed een halve koffer vol met John Freida (who's that guy?) shampoo staat garant voor de nodige douche-beurten.
    Liefs,
    Pap

  • 19 Juni 2006 - 17:00

    Merel:

    Hee lieverd!
    Leuk wat van je te horen! En ook mooi dat het goed gaat natuurlijk :D.
    Wanneer komen de meiden daar?
    Goed van je zeg, dat je de swimming test heb gehaalt ;) Klinkt wel ontzettend grappig.
    Hou ons op de hoogte!
    Veel liefs, Merel

  • 19 Juni 2006 - 17:12

    Roos:

    hey lief!! wat leuk allemaal:D een beste swimmingtest dus:P whaha
    Het is grtappig om het nu omgekeerd te hebben, raar eigenlijk, je kan je dan moeilijk inbeelden wat voor gevoel iemand anders er bij heeft...maar tklinkt allemaal heel leuk!:D
    hoop snel weer wat van je te horen en veel plezier!
    dikke kus Roos

  • 19 Juni 2006 - 17:12

    Mama:

    Hoe ligt de verhouding jongens-meisjes? Ik heb het idee dat die jongens de tijd van hun leven krijgen deze zomer. Leuk dat jullie zo'n gezellige groep hebben om mee te werken en dat er een wallmart in de buurt is, is ook niet verkeerd. Zit je dus niet helemaal van alles afgesloten. heel veel liefs en veel kusjes, mama

  • 19 Juni 2006 - 18:37

    Anouk:

    Wat leuk die reacties gelijk:)
    Ja pap het is echt ongelooflijk;) En John Freida is een hele geode bekende kapper uit New York en kost in Nederland heel veel haha.
    Mearl; Yo bitch, wicked!:P Echt wicked hier hoor. En als je de Nederlandse meiden bedoelt, die zijn er al:) Gisteravond samen met hen nog in de staff lounge gehangen.
    Roosje; klopt helemaal, gek he? En idd is het niet goed voor te stellen hoe het voor mij is, maar t is echt leuk. Hard werken met warm weer, maar leuk.
    Mam; de verhoudingen liggen idd in t voordeel voor de jongens haha. Ze genieten er genoeg van geloof ik. Ook al doen ze beetje alsof ze het niet door hebben:P We zitten idd niet helemaal afgesloten en we hebben op onze vrije dagen tripjes, die gepland zijn door iemand. We gaan bijvoorbeeld woensdag naar de Maine Mall. Dat is een groot winkel centrum, erg fijn dus met al die meiden.
    Dikke kussen voor iedereen.

  • 19 Juni 2006 - 19:37

    Kriebelmeisje, :):

    tof deze site! ga elke dag kijken! o en jaap, dat van john freida wist ik ook niet :s kus!

  • 20 Juni 2006 - 09:54

    Steve:

    Eh Noukie, blij dat je het daar zo leuk hebt!! Mis je nu al.. dat wordt nog wat ;)
    Heel veel plezier!!!
    Kus

  • 20 Juni 2006 - 12:43

    Trudy:

    haai lieverd!!! super leuk om alles te lezen wat jij daar beleefd... Wel raar dat jij nu gewoon heeeeel ver weg zit...maar we denken hier aan je!! genieten daar he meid!! dikke kus
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 77223

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: