Duiken op Bali & ons eigen 'huisje op wielen'! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Duiken op Bali & ons eigen 'huisje op wielen'! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Duiken op Bali & ons eigen 'huisje op wielen'!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Juni 2010 | Australië, Townsville

Zo, ik vond het wel weer eens tijd voor een 'snelle' update op mijn site. Allereerst wil ik al mijn 'trouwe fans' bedanken voor jullie reacties!! Ik vind het echt heel erg leuk om te zien dat jullie de tijd nemen om mijn avonturen te volgen, keep up the good work! :D

Dan nu: Australie! Want dat is waar ik mij op dit moment bevind. Om precies te zijn in Townsville, waar ik verblijf bij kennissen van mijn vader. Maar hier kom ik later op terug, ik zal nu eerst bij het begin beginnen.

De laatste dagen op Bali waren super! Allereerst hadden we gelijk een duik geboekt, of beter gezegd twee. We werden 's ochtends opgehaald en gingen op weg naar de duikschool, waar we onze spullen kregen en controleerden. Vervolgens gingen we op de boot naar locatie 1: Manta Point. Hier hebben we, de naam verraad het al, Manta's gezien. En niet zomaar 1, of 2, nee heel erg veel. En groot! Er zijn foto's van en ze komen vast op Fem d'r waarbenjij te staan als ze daar niet al te vinden zijn :)
Vervolgens op naar de volgende locatie voor duik 2, in Crystal Bay. Ook hier was het duiken spectaculair! Super mooie vissen en zelfs een zeepaardje. Eigenlijk waren we nog op zoek naar de Mula Mula (Sunfish) en op een bepaald moment dachten we die ook te gaan zien. We zwommen rustig rond en hoorden ineens iemand op zijn/haar tank tikken, dus wij zo snel mogelijk naar het geluid zwemmen, maar we hadden ze net gemist. Ach ja, je kunt ook niet alles hebben ;)
Na deze duik onze lunch opgepeuzeld en terug naar Kuta. Een perfecte afsluiting van ons verblijf in Indonesie :D

Op 17 mei vlogen we vanaf Denpasar via Darwin naar Cairns, waar we 's ochtends vroeg aankwamen. We hadden ondertussen wat contacten proberen te leggen via CouchSurfing voor een gratis overnachtingsplaats en hadden zowaar een positieve reactie van 2 broers waar we direct bij terecht konden. We hebben ons van het vliegveld naar het centrum laten rijden en na een ontbijtje zijn we richting Clifton Beach gegaan. Hier ontmoetten we Jim/James als eerste. En in de loop van de dag kwamen ook zijn broer Levi en hun vriend Chris thuis. Hele aardige en gezellige jongens. We hebben met hen menig avond bij een kampvuurtje op het strand doorgebracht. Zo veel sterren als je hier kunt zien, heb ik nog nooit gezien. Zelfs de melkweg kwam voorbij! Verder hebben we ook overdag volop genoten van het prachtige strand hier en hielden we ons bezig met het inslaan van een aantal warmere kledingstukken. Hier hadden wij na 3 maanden hitte in ZO-Azie namelijk zo goed als niets meer van over. Mijn lange spijkerbroek was getransformeerd (lees afgeknipt) tot korte broek en ook de lange mouwen shirts die ik mee had, hadden hun beste tijd wel gehad en waren dus grotendeels voor de minder bedeelden in Thailand achtergelaten...

Maar dan nu: de zoektocht naar een camper. Want dat is waar Fem en ik ons de rest van die eerste week vooral mee bezig hielden. Omdat wij beiden niet met een natuurlijk talent voor autowijsheid zijn gezegend, waren we erg blij met de hulp van Chris, die met ons mee ging om de auto's te bekijken. En Frans, een vriend van mij vader die ons erg nuttige tips had gegeven. Heren bedankt!! Dit heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat wij nu de trotse eigenaressen zijn van een Toyota Hiace. Ons eigen huisje op wieletjes! :D We zijn er super blij mee. En zijn net begonnen met de tocht naar het zuiden.

Op dit moment bevinden we ons in Townsville, bij Floris en zijn zoontje Quinten. Dit zijn kennissen van mijn vader en het is echt geweldig om hier langs te kunnen gaan en te zien hoe zij hier leven. We zijn hier echt fantastisch ontvangen. Ze hebben ons meegenomen naar The Strand en tips gegeven over wat hier in de buurt allemaal te doen is. Natuurlijk hebben we een snorkel uitje naar de Great Barrier Reef gedaan, wat echt heel erg gaaf was. We hebben zelfs een haai gezien!! En aan de hand van de tips van Floris en Quinten zijn Fem en ik zowaar ook wezen vogel spotten. Zaten we daar, met onze informatieboekjes en verrekijker, als twee echte natuur-nerds ;) Het was super leuk; we hebben heel veel vogelsoorten gezien, 2 slangen (waterpythons naar wij vermoedden) en een monitor (soort leguaan-achtig beest). Nu zijn we nog 1 dagje hier, om morgen te vertrekken naar de volgende bestemming: Airlie Beach, vervolgens gaan we steeds verder richting het zuiden. Ik kan niet wachten ons avontuur weer voort te zetten en alle pracht en praal van dit, nu al, geweldige land te ontdekken! :D

Wederom: heel erg veel liefs en dikke kussen voor iedereen.

Enneh oh ja, nogmaals: blijf reacties plaatsen, vind ik echt super leuk :D

  • 03 Juni 2010 - 08:21

    Paulien:

    Haha natuur-nerd! Supermooi, dat je zoveel ziet! Ook al spinnen zo groot als je hand gezien? ;) Ik ben benieuwd naar de camper, lijkt me wel ideaal om mee rond te reizen! Dikke kus

  • 03 Juni 2010 - 09:39

    Pap:

    ...nou daar is ie dan weer, een reactie van je (jaloerse) vader...
    wat een prachtige reis maak je en wat een prachtige duiken! Handig hè die contactjes van me.
    Liefs
    xxx

  • 03 Juni 2010 - 23:42

    Mama:

    Wat een ontzettend leuke campervan hebben jullie weten te bemachtigen. Jullie pakken de zaken goed aan zo te horen.
    Weer veel liefs, xxxxx

  • 09 Juni 2010 - 13:48

    Rita:

    hoi anouk

    wat leuk een camper, daniel en ik zijn ook helemaal weg van z'n ding
    we willen niet meer anders op vakantie.
    doe voorzichtig en
    geniet kusss rita

  • 13 Juni 2010 - 11:33

    Rinie:

    Nice update! Ziet er goed uit een Toyota Hiace (google)....
    Ik wist niets van jouw interesse voor vogels ;-).

    Succes met jullie avontuur!

    Liefs Rinie

  • 14 Juni 2010 - 09:16

    Merel:

    Heb je ook merels gezien?

    Ik hoop je eind dit jaar in Australia te ziennnn! WOEHOE!

    xx
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 77243

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: