Leesvoer, ga er maar eens goed voor zitten ;) - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Leesvoer, ga er maar eens goed voor zitten ;) - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Leesvoer, ga er maar eens goed voor zitten ;)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 November 2008 | Frankrijk, Touzac

Hij houdt van me… Hij houdt niet van me… Hij houdt van me!

Bij dezen kan ik u mededelen dat de band tussen mij en Mathijs inderdaad goed is gebleven. Weinig boze gezichten meer, eigenlijk alleen als hij gewoon boos is over iets, maar dat is dan niet persoonlijk. ’s Avonds bij het naar bed gaan wordt er heel vrolijk love you en love you toohooo geroepen en regelmatig komt hij bij me voor een knuffel of een kus. Dinsdag, Mathijs z’n laatste vrije dagje van die week, ging hij met de CLAP, een soort buitenschoolse activiteiten instelling, schaatsen. Hiervoor moesten ze om 8u ’s ochtends verzamelen bij hun ‘clubhuis’ en gingen vanaf daar met de bus naar de schaatsbaan. Dat was geen groot succes… In eerste instantie ging het thuis nog redelijk, toen hij begreep dat ik, noch mama mee zouden gaan schaatsen werd het iets minder, maar toch werden er een muts en sjaal uitgezocht en een lunchpakketje samengesteld. Onderweg probeerde ik hem een beetje op te warmen voor het schaatsen, dat ging redelijk, dus wat er gebeurde toen we aankwamen bij de ‘drop off’, had ik niet geheel voorzien. Op het moment dat hij de bus zag, wilde hij ineens niet meer. Eerst was het gewoon boos zijn en roepen dat hij niet wilde, maar toen we binnen waren en ik Mathijs had gemeld kwamen ook de waterlanders. Morgan, het zoontje van Simone en Clinton, was er ook, dus ik probeerde met Mathijs even een gesprekje met hem te beginnen, maar ook dit hielp niet erg veel. Toen we moesten verzamelen bij de deur was het helemaal dramatisch, hij klampte zich met als zijn kracht aan me vast en schreeuwde alleen nog maar dat ik niet weg mocht gaan, dat hij niet wilde als ik niet mee ging en dat hij bij mij wilde blijven… (Aaah hij houdt van me!;)) Beetje lullig dat toen Morgan heel lief probeerde Mathijs gerust te stellen door te vertellen dat hij de eerste keer ook n beetje eng vond en niet zo goed kon schaatsen, maar dat hij toen hij er was het helemaal geweldig vond, hij plots een enorme snauw van Mathijs om zijn oren kreeg “Mais je veux PAS aller!” en daar gingen de tranen weer verder, over mij heen… Gelukkig kon ik het Morgan nog net op tijd uitleggen “it’s not you darling, he’s just scared, sorry ‘bout that hon!” en kon hij weer vrolijk verder kletsen met zijn andere vriendjes. Bij de bus had ik Mathijs eindelijk op het trapje, maar nee, als een apje sprong hij terug in mijn armen en stortte nog een golf tranen over me heen :P Uiteindelijk kwam er gelukkig één van de begeleiders aan en hij vroeg Mathijs of hij met hem mee ging en dat hij als hij wilde de hele dag bij hem bleef. “Merci, merci beaucoup!!” Want dit vond Mathijs gelukkig wel een goed idee en eindelijk verdwenen de tranen enigszins, ik kreeg nog een kus en off we go. Ik ging naar mijn Franse les en haalde hem om 6u weer op. Uiteraard vol verhalen over hoe geweldig het wel niet was. Hij had “wedstrijdjes gedaan met Morgen en nog een ander jongetje en hij was tweede geworden!” Ook hadden ze nog “geschaatst met lichtjes!” Kortom, een super leuke dag dus. Hij wilde volgend jaar misschien zelfs wel weer ;)

Paris: Ville de l’amour! (Bereid u voor op een flink stukje lezen ;))

Dat even wat betreft de ‘familiebanden’;) Dan nu over mijn Parijs avontuur uiteraard!!
Tja, waar te beginnen…! Allereerst: meiden, wie nog op zoek is naar een man, Rose en ik raden Parijs aan ;) Het was werkelijk ongelofelijk wat we allemaal hebben meegemaakt. Natuurlijk was het weerzien met Rose echt geweldig! Heerlijk om haar weer te zien en te knuffelen! Nadat ik m’n treinticket voor kerst had laten printen bij een SNCF boutique besloten we in de buurt van ons hotel, bij Gare de l’Est, een broodje te scoren. Toen begon het ‘gedonder’ al. Een (niet onappetijtelijke) jongeman vond het nodig ons eens even goed te bekijken en dacht daarbij in ’t geheel niet aan het feit dat hij over een, nogal, drukke weg liep toen hij bijna overreden werd door een auto…. Vervolgens ingecheckt bij het hotel en besloten om daarna alvast 2 ‘hotspots’ te gaan bezoeken. Nog geen 10m het hotel uit kwam de eerste opmerking, dit is de hele volgende 4 dagen zo door blijven gaan. Goed, aangekomen bij het Louvre, eerst buiten maar wat foto’s gemaakt van de piramides en natuurlijk de doorkijk op de Obélisque en Arc de Triomphe om vervolgens naar binnen te gaan. Het is daar binnen nogal groot, dus wij keken een beetje verdwaasd om ons heen toen ik ineens een bewaker tegen me hoorde praten… Of we het konden vinden, nou niet echt, toen ze doorhadden dat we niet uit Frankrijk kwamen vroegen ze wat we hier deden en ik vertelde ze dat ik voor n half jaar au pair ben en dat Rose op bezoek kwam. Na een kort gesprekje kwam de vraag: “Willen jullie misschien gratis naar binnen?” Uiteraard, maar what’s the catch? Ze zagen er aardig uit, dus ach, waarom niet dachten we. We zijn hier in een museum, wat kan er gebeuren? :P “Suivez nous” was de boodschap, dus wij er achteraan… En zo zijn wij gratis het Louvre binnen geloodst. Na een bliksembezoekje aan La Joconde (de Mona Lisa) en wat beelden wilden we door naar de Eiffeltoren by night. Super mooi verlicht enz!! (Zie foto’s). Net toen we klaar waren met plaatjes schieten, kaartjes kopen etc. en op zoek wilden naar een plekje om te eten begonnen bij het stoplicht 2 jongens tegen ons aan te praten. Dat ze zich afvroegen waar we vandaan kwamen wat we hier deden enzovoorts… Ik dacht; mooi, die zijn hier bekend, die weten vast waar we leuk en niet al te duur kunnen eten! Dat hebben ze uitgelegd en 1 van de twee gaf ons zijn nummer, de volgende dag zouden we even contacten en kijken of we miss samen nog wat konden ondernemen. We zijn naar het wijkje gegaan dat ze ons aanraadden en hebben daar heel gezellig gegeten! Uren getafeld, gekletst en gelachen. Dit vervolgens op onze hotelkamer nog even voortgezet.

Dag 2: Na een klein beetje te hebben uitgeslapen (of naja, ik verstond het onder uitslapen, Rose dacht daar ietsje anders over;)) weer op pad. Vandaag stond iig de Sacré Coeur op het programma, dus een metro die kant op gepakt. Een supermarktje gezocht, een cadeautje voor Mathijs gekocht en ik kwam onderweg nog hele leuke ‘indianenlaarsjes’ tegen. Hier gebeurde wederom iets erg interessants (proberend niet al te arrogant over te komen…) de jongen die er werkte zei iets tegen me, maar ik verstond het niet goed. Vervolgens probeerde hij het in het Engels “You look…!” en hij maakte een gebaar alsof hij flauw ging vallen… Hahaha, Rose en ik hadden het niet meer. Hij was dus nogal fan van mijn ogen. Na n kort gesprekje gingen we weer verder. Toen we onderaan de Sacré Coeur stonden even een foto gemaakt alvorens via al die lange trappen op te lopen. Oh ja, daar staan ook altijd van die jongens met een soort bandjes en 1 van hen kwam naar ons toe en begon tegen Rose te praten, hij bleek in Nederland geboren te zijn, in Groningen! Wel geinig dus. Bovenaan ook nog wat foto’s gemaakt en vervolgens naar Place du tetre, daar mooie plaatjes gekocht en (hoe kan het ook anders) onszelf laten vereeuwigen door één van de kunstenaars die daar rondliepen. Het eindresultaat was leuk, kon ook niet anders aangezien wij zulke “geweldige modellen” waren haha. Zie het eindresultaat op de foto’s. Nog even een crêpe sucre gegeten met warme chocomel en een café crème en vervolgens langs het hotel om daar alle spullen even weg te leggen. We liepen namelijk inmiddels met behoorlijk wat dingen rond te sjouwen. Die middag zouden we met de neef en nicht van Rose, die in Parijs wonen, wat gaan drinken en zij had voor hen chocoladeletters, marsepein, pindakaas en pepernoten mee, dus ook dat moest even van de kamer worden gehaald. En weer verder! Op naar de Notre Dame. Wat ik nog niet verteld heb is dat 11 november hier een feestdag is, ze herinneren op deze dag de tweede wereld oorlog. Maar in de Notre Dame bleek dus een speciale dienst aan de gang te zijn, verder hebben we er die dag vrij weinig van gemerkt. In de kerk nog 2 kaarjes gebrand, even rondgekeken en vervolgens een wandelingetje langs de Seine. Op Ile St. Louis in ‘Les gourmands de l’ile’ nog een crepeje en drankje gedaan. We hadden nog even de tijd voor we met Madeleine en Julien hadden afgesproken, dus zijn we naar t Centre Pompidou gegaan en daar nog even vlug de Zara in gehopt. Na het drankje met Madeleine en Julien gingen we weer op zoek naar een gezellig plekje om te eten. St. Michel was wel goed bevallen, dus dat moest het maar weer worden. We eindigden uiteindelijk in een heel grappig Grieks restaurantje… We werden naar binnen gelokt en er werd een bord voor onze voeten kapot gegooid waar we vervolgens overheen moesten lopen naar binnen. Eenmaal binnen duurde het niet lang voor we door de heren van het restaurant de ‘dansvloer’ op werden gesleept. Er was een live band die speelde en een vrouw die de hele avond een beetje danste, daar moesten wij dus ook aan mee gaan doen. Wel heel grappig op zich uiteindelijk :P Zelfs tussen de gangen door werden we weer omhoog getrokken om o.a. de Zirtaki te dansen… Ook hier waren de mannen weer zeer gecharmeerd van ons en Rose werd zelfs voorgesteld aan de zoon van de baas, die in de keuken stond haha. Deze avond zijn we ook nog even uit geweest. Omar had me namelijk inmiddels al ongeveer 5 keer gebeld die dag of we nog gingen afspreken en waar en hoe laat en of we al uitgegeten waren en waar we nu waren… *zucht* Dus na ons eten richting Omar en Adnan gegaan. Helaas was het drinken echt super duur, dus dat bleef maar bij 1 drankje ;) Ondertussen hadden ‘onze vrienden’ ook kennis gemaakt met nog andere jongelui, waaronder één Nederlandse jongen en die dacht aan het einde van de avond wel even met ons mee te mogen naar het hotel… Ehh dat dachten wij dus even niet!

Dag 3: Shopdag! Eigenlijk valt er ook niet heel veel meer over te zeggen (a) hihi. We zijn begonnen bij Châtelet, op Rue de Rivoli. Tussendoor nog even langs Les Halles gelopen om vervolgens de metro te pakken richting St. Germain des Près. De dure winkels voorbijgelopen en in de mooie etalages gekeken om vervolgens in de buurt van Montparnasse weer zelf verder te kunnen shoppen! De buit was erg goed haha. Maja wat wil je, Rose en Anouk in Parijs en ik, inmiddels anderhalve maand in een mini-dorp wonend en in die periode geen fatsoenlijke kledingwinkel meer gezien te hebben… Dus wij zijn weer wat kledingstukken rijker en onze portemonnee ietsje armer. ’s Avonds weer uit eten, dit keer bij een pizzeria, wederom in St. Michel (echt een aanrader voor wie nog eens naar Parijs gaat en niet al te duur, maar wel lekker, uit eten wil. Want alleen Mc Donalds wordt je ook niet blij van ;)). Ook hier weer geflirt van de kant van de heren. De kok kwam bij Rose zitten toen ik naar het toilet ging en toen Rose vervolgens ook naar t toilet ging moest ik bij zijn oventje komen staan, want “hij zag dat ik t koud had” nja, even gekletst over wat ik hier deed enz en toen weer lekker naar t hotel, gekletst, gechilld en gaan slapen.

Dag 4: Alweer bijna de laatste dag! Eerst naar Père Lachaise gegaan, het graf van Jim Morrison opgezocht en de rest ook even bekeken. Vervolgens met de metro richting Champs Elyssée, die zijn we afgelopen richting de Arc de Triomphe. Tussendoor ergens nog even een broodje gegeten, na wat kiekjes van de Arc teruggelopen en richting Montmartre gegaan om de Moulin Rouge te bekijken en om voor Rose op zoek te gaan naar de laarsjes die ik eerder in dit wijkje ook had gekocht en die zij toch ook wel heel graag wilde :D Op dit punt waren we een beetje moe, dus daarna zijn we lekker terug gegaan naar het hotel om even bij te komen. Voordat we gingen eten, dit keer wel bij de Mc ;), wilde ik graag nog even langs de Opéra en we zijn les Galeries de Lafayettte lagsgelopen. Zo mooi! Ze waren met de etalages en versieringen al in kerstsferen en dat is bij dit soort grote winkelgalerijen heel mooi! (Wederom, zie foto’s :)) Nog even snel gekeken bij Comme des Garçons bij H&M, maar we vonden het nogal tegenvallen. Erg bijzonder was het niet en voor die prijzen… Dan maar op zoek naar een Mc Donalds! Daar lekker gegeten en weer de nodige aandacht van de heren gekregen. Onze ego’s waren inmiddels behoorlijk ge-’boost’ :P Terug naar het hotel, tas alvast beetje ingepakt en gaan slapen. Alweer ons laatste nachtje in de stad van de liefde!

Vrijdag rond half 11 vertrokken uit het hotel en op Gare du Nord, vanaf waar Rose haar trein vertrok, nog een laatste kopje koffie/chocolat chaud gedronken en toen afscheid genomen. Het waren 4 geweldige dagen!!

’s Avonds kwam ik rond 19:00u aan op Libos. Mathijs zijn cadeautje gegeven, wat hij gelukkig helemaal geweldig vond. De volgende dag kon ik gelijk weer flink aan de bak, omdat die dag zijn feestje was gepland! Het was een topdag. ’s Ochtends opgeruimd en voorbereid, nog een beetje de intocht van Sinterklaas gevolgd en om 2u kwamen de kindjes. Het was stralend weer! Wel fris, maar zonnig. Dus heerlijk buiten spelletjes gedaan, binnen cake en sapjes, cadeautjes uitpakken enz. De kinderen hadden ook tie-die gedaan. Dit kennen jullie vast allemaal wel, je hebt een wit T-shirt, hier wikkel je spullen in en maak je knoopjes in, je verft ze en vervolgens heb je leuke figuurtjes als je de elastiekjes/touwtjes er weer af haalt. Ik had voor de baby’s nog 4 rompertje gedaan, heel schattig! Het was een gezellige dag.

Vanochtend weer les gehad en nu eindelijk mn e-mail etc. weer bijwerken haha. Steve, thnx voor je super lieve berichtje! Ik mis jou ook heel erg, maar met kerst moeten we ff n rendez-vous plannen!! :D
Tot de volgende keer!!

  • 18 November 2008 - 14:23

    Papa:

    Wat een geweldig lang en leuk verhaal. Heb erg gelachen.
    Heel veel liefs,

  • 18 November 2008 - 14:28

    Rose:

    ja echt, die mannen in parijs!
    hi-la-risch!
    het was een heerlijke week :D
    KUS

  • 18 November 2008 - 15:52

    Mama:

    Heeeeeel leuk om alles te lezen. Ik zie het helemaal voor me hoe jullie Parijs hebben gedaan. En wat leuk dat je het hart van Mathijs hebt veroverd.
    Heel veel xxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 November 2008 - 17:18

    Paulien:

    Jeetje wat een mannenverhalen! Ik geloof je zo hoor, volgens mij ben jij wel op je plaats in Parijs ;) Fijn dat je ego zo geboost is door meerderjarigen èn een minderjarige :D Die vindt vast ook dat je mooie ogen hebt haha. Nou meis, ik hoop dat ik je nog eventjes zie tijdens de kerst!!

    Heel veel plezier nog eventjes, dikke kus

  • 19 November 2008 - 12:59

    Willemien:

    Je moeder en ik gaan ook maar richting Parijs, lijkt me geweldig met al die mooie kerels. Zielig dat Mathijs zo overstuur was, het is maar goed dat hij jou heeft. Ik heb ooit het graf van Jim Morrison bekeken, er zaten toen heel veel huilende mensen bij Jim, ik wist niet wat me overkwam. Dag Anouk, liefs, Willemien.

  • 19 November 2008 - 13:03

    Jasmijn:

    Hey Anouk,
    Wat een leuk verhaal van Parijs. Ik ben vandaag ziek thuis, heb gister een trap van mijn paard tegen mijn vingers gekregen. Ze zien bont en blauw en doen harstikke pijn. Mama zegt dat mijn paard maar naar de slager moet. Nee, he, dat doen we maar niet. Kom je nog in de kerstvakantie bij ons langs? Dikke kus, Jasmijn.

  • 21 November 2008 - 10:45

    Papa:

    ... even voor Willemien en Ellen: jullie denken dezelfde aandacht te krijgen als Anouk en Rose??????

  • 22 November 2008 - 20:46

    Anouk:

    Papa!!! Hahhahahahaha, foei! Maar je bent wel grappig.
    Jasmijn: dat lijkt me heel gezellig als daar tijd voor is :) Poeh, wel naar van je paard, maar even goed uitrusten en wachten tot je weer wat minder blauw ziet!
    Willemien, wat grappig, het graf is nu iets minder druk bezocht. Er zijn wel hekken omheen geplaatst, want blijkbaar werden de graven er omheen ook beklad met teksten enz...
    Plientje, ik hoop het ook echt! Zo niet, dan maar later :) We blijven hoe dan ook vriendinnetjes hoor! ;)

  • 22 November 2008 - 22:36

    Roos:

    Zooo, eindelijk heb ik er even voor kunnen zitten, wat een verhaal!
    Heerlijk...;)!
    Ben je de ware niet tegen gekomen:P?
    Fijn dat Mathijs nu gek op je is...
    Miss you!
    Liefs Roos

  • 23 November 2008 - 16:10

    Willemien:

    Lieve Anouk, ik heb je geliefde papa al een mail gestuurd. Nou wil hij ook met Johan op pad, ja,ja. In de kerstvakantie gaan Jaap en ik koken voor jullie, leuk? Liefs, willemien.

  • 23 November 2008 - 19:50

    Anouk:

    Hey Willemien. Dat lijkt me heerlijk. En heel gezellig!

  • 26 November 2008 - 13:34

    Marjolein:

    Hi Anouk,Je kent mij niet, en ik jou ook niet maar ik ben bezig met een Europees scholenproject en zou graag aan je willen vragen of je een paar foto's kunt maken van het interieur van een plaatselijke school (de hal) en wat klaslokalen.
    Als je dat zou willen doen, heel erg graag!
    je kunt het sturen naar marjolein_p@live.nl. groet, Marjolein, Amsterdam
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 77196

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: