'Bedankt Transavia' en Happy Halloween! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu 'Bedankt Transavia' en Happy Halloween! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

'Bedankt Transavia' en Happy Halloween!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 November 2008 | Frankrijk, Touzac

Loop je op je donderdagochtend door de Leclerc met je kar vol boodschappen, krijg je ineens telefoon van een onbekend nummer… Op dit Franse nummer is dat vrij onwaarschijnlijk aangezien eigenlijk alleen bekenden dit nummer hebben, dus twijfelend nam ik op: “Met Anouk?” “Ja, goedemorgen, u spreekt met bla bla van Tramsavia, ik heb een melding over uw vlucht van de 24ste december, die is namelijk geannuleerd…”. Ik: “ eeh pardon?”. Belmiep: “ Vanaf 15 november vliegen wij helaas niet meer van en naar Bergerac, dus alle vluchten zijn gecanceld. Dus ook uw vlucht van 24 december en 7 januari” Nou lekker dan… En dan ook nog afsluiten met “Prettige dag nog mevrouw”. Ja, nee mijn dag kan inderdaad niet meer stuk mevrouw! Maar goed, zij is ook maar een boodschapper natuurlijk en veranderen kan ik het toch niet, maar dat was toch niet echt de beste woordkeuze vond ik :P Gelukkig heb ik gauw een alternatief kunnen vinden. Vliegen is namelijk bijna niet mogelijk, vanaf Bergerac kan je iig niet direct naar Nederland en ook vanaf Toulouse wordt dit lastig. En Toulouse ligt ook al een heel stuk verder weg dan Bergerac. Dus toen maar op zoek naar treinkaartjes, dit is gelukt en dus kom ik toch nog terug met de kerst, voor wie het nog niet wist. Maar het is nu dus definitief (tenzij de treinmaatschappij ook ineens op het laatste moment bedenkt er mee op te houden ;)) ik kom de 23ste eind van de middag aan op Amsterdam en vertrek dan 6 januari ’s ochtends weer richting Touzac. Ik zal daar dan blijven tot 25 April. Ben dus mooi precies de dag voor mijn verjaardag thuis :D Moet voor dan dus ook nog eens even onderzoeken hoe ik het makkelijkst terugkom, maar dat zal geen probleem moeten zijn aangezien ik alleen maar 1 kant op hoef. Dan maar een iets duurder ticket of één of andere onmogelijke tussenstop haha! Goed, tot zover dit fijne verhaal, nu het leuke deel: Halloween!

Vrijdag 31 oktober is Halloweeen. Nu weet ik dat dit in Nederland nog niet echt een grote happening is, maar ik had geen idee hoe dat hier zat. Maar ook hier hoef je er niet al te veel van te verwachten hoor. Overdag heb ik met Marlies en Mathijs een heks in elkaar geflanst, waarbij het lijkt of ze de boom in is gevlogen (check de foto’s, dan snap je het wel), bladeren geharkt en walnoten geraapt die van de boom zijn gevallen (waarvan ik er trouwens achter ben gekomen hier dat dit ook mijn ‘birth-tree’ is!), met Mathijs gevoetbald en daarna gewacht op de komst van Wendy met haar kinderen, Elliot en Nadia. Elliot en Nadia hadden nog wat goocheltrucs voor ons in petto, heel cool. Na een snel broodje met knakworst eerst even bij de buren langsgegaan in onze prachtige outfits. Mathijs was Batman, Nadia een vampier, Elliot een weerwolf, Wendy een zombie en ik een soort van heks (naja ik had een spinnenweb, een lekkere ‘wrat’ en een vleermuis op mijn gezicht en rode lippenstift en ja ook hier zijn foto’s van). Na dit kleine rondje gingen we door naar Simone, daar was natuurlijk het hele huis versierd! Engelsen doen wel groots aan Halloween, zoals jullie waarschijnlijk zelf ook wel weten. Toen we aanklopten hoorden we alleen maar dat we binnen mochten komen… Dus wij naar binnen en daar kwamen ineens 2 heksen uit de wc! Jo en Holly! Haha, dat was wel heel leuk. Daar even blijven hangen en vervolgens nog 2 stops gemaakt. Inmiddels was t voor Mathijs en de tweeling alweer erg laat, dus thuis direct in bed. Arthur flesje, Josephine borstvoeding en ook hup in bed. Dat was dan Halloween :) De volgende dag konden we alles weer opruimen natuurlijk.

Zaterdagmiddag had ik ook vrij, omdat ik dinsdag eigenlijk de hele dag had gewerkt . Matt, Holly, Jo en Warren vroegen of ik ook bleef eten en dat deed ik. Erg gezellig gehad.
Zondag ben ik met hen naar een vin & fromage feest geweest. Super gezellig weer. Heel grappig, want je komt daar binnen en dan kun je overal wijn proeven en worstjes, kazen en nog meer zelfgemaakte spulletjes. Wat je lekker vindt koop je en vervolgens ga je met zn allen aan lange tafels zitten en eet je je zelf gekochte spulletjes op! Daar stonden we dan, met z’n viertjes… Na wat lekkere dingetjes te hebben gekocht zochten we een plekje aan 1 van de tafels en hebben alles lekker opgepeuzeld. Heel erg leuk weer. Matt en Holly gaan helaas komend weekend alweer weg, dus dat is wel heel jammer. Maar hopelijk blijven Jo en Warren nog eventjes :) De rest van de dag lekker in hun bungalow gechilld. Weer een heerlijk vrij dagje. Gisteren weer aan het werk en vandaag naar Franse les geweest. Nog maar 6 daagjes en dan zit ik al lekker in Parijs met Rose!

Kusjes!

  • 04 November 2008 - 15:05

    Pap:

    mochten ook de treinen er mee ophouden dan kom ik je halen!!!

  • 06 November 2008 - 08:38

    Mama:

    Nog maar drie daagjes. Vergeet je niet de mail van de spoorwegen met de nummers mee te nemen voor het printen. (Ja, ik blijf je moeder,he)Heeeeeeeeel veeeeel plezier. Maar dat komt zeker goed. xxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 November 2008 - 13:02

    Willemien:

    Wat leuk,zo'n vin et formage feest, moeten we hier ook maar gaan invoeren. Heel veel plezier in Parijs. Fijn dat alles zo goed gaat en dat je geniet. Liefs, Willemien.

  • 17 November 2008 - 14:18

    Steve:

    Noek! Ik zat nog even alle verhalen te lezen en fotootjes te kijken omdat ik je zo mis ;) Ziet er echt goed uit daar!! Hoop dat je het heel erg naar je zin hebt(gehad?) in Parijs! En kom maar even met een nieuw verhaal. Hoeft niet per s ergens over te gaan ;) Dikke kus

  • 17 November 2008 - 14:19

    Steve:

    Noek! Ik zat nog even alle verhalen te lezen en fotootjes te kijken omdat ik je zo mis ;) Ziet er echt goed uit daar!! Hoop dat je het heel erg naar je zin hebt(gehad?) in Parijs! En kom maar even met een nieuw verhaal. Hoeft niet per s ergens over te gaan ;) Dikke kus

  • 17 November 2008 - 16:04

    Rinie:

    Ik ben benieuwd naar je belevenissen in Parijs!

    Liefs Rinie

  • 17 November 2008 - 16:06

    Rinie:

    Ik ben benieuwd naar je belevenissen in Parijs!

    Liefs Rinie
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 77206

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: