4-daagse Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu 4-daagse Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

4-daagse Panama

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 April 2014 | Panama, Panama-stad

Een 4-daagse Panama, typisch KLM-jargon. Velen zullen door de '4' verward zijn en verwachten dat wij dus 4 dagen in Panama doorbrengen als we dit zeggen. De 4 staat echter niet voor het aantal dagen op bestemming, maar het aantal dagen van huis. Van die 4 dagen vliegen wij er 2 en dus houden we 2 dagen over op bestemming. Van landing tot vertrek, 48 uur ter plaatse. En 48 uur is voor ons een traktatie! Dat betekent dat we een dagje helemaal niets hoeven terwijl we op de bestemming zijn. Deze dag heb ik in Panama dit keer ingevuld met heerlijk 'niks' doen. Lekker bij het zwembad gelegen en in de avond gezellig wat gegeten in de oude stad met collega's gevolgd door een heerlijk drankje op een soort 'rooftop' bar. Nederlandse tijd was het alweer tegen de ochtend voordat we terug waren in het hotel, dus gauw slapen!!

De volgende ochtend aan het ontbijt, nog heel even bij het zwembad liggen en dan is het in de middag alweer tijd om te vertrekken. In de bus terug denk ik aan mijn lieve vriend die er inmiddels al een ruime 4 dagen Hongarije op heeft zitten. Ik vraag me af wat hij allemaal gedaan heeft/doet en ik mis hem ontzettend. Als ik thuis kom morgen is hij er niet om me op te vangen, in de avond lekker bij hem te kruipen en de rest van de dagen die we samen hebben leuke dingen te doen. En hij is er niet alleen niet de dag dat ik terugkom, ook de hele komende week is hij nog weg. En ja, dan pakt mijn rooster zo uit dat ik de dag dat hij terugkomt nog aan het werk ben en er dus nog 2 dagen bovenop komen. Zo werkt dat helaas soms tussen een militair en een stewardess.

Terug in Amsterdam ben ik dus ook genoodzaakt zelf boodschappen te doen. En dat is op dit soort dagen echt een 'feest'. Zo kwam ik laastst bij de kassa en zag ik tot mijn eigen verbazing 2 pakken Bastogne koeken op de band liggen en geen idéé hoe, wat, waar en vooral wanneer (?!) dat was gebeurd! Terwijl ik (zoals gewoonlijk op dag van aankomst) bezig was aan mijn 'zigzaggende' winkelsessie had ik mijn lief aan de telefoon gevraagd of ik nog iets moest meenemen voor hem, nou een pakje Bastogne koeken dus. Ik ga mijn best doen om voor jullie een beetje een beeld te schetsen van hoe mijn hoofd op zo'n dag werkt. Ik loop rond in de winkel en heb zelfs mét lijstje de grooste moeite de juiste dingen te kopen. Dus, daar gaat ie: een stemmetje in mijn hoofd MOEST echt die Bastogne koeken onthouden!
Kip, kip, kip, oh ja, brood! en yoghurt, yoghurt, hé Bastogne koeken, die moest ik hebben! Yoghurt, ontbijt, ontbijt, ontbijt, de eitejs zijn op. O ja thee! groene thee, niet vergeten Bastogne koeken te pakken Anouk, Bastogne koeken, oké die heb ik, had ik nou al sla gepakt? Nee, sla en avocado! Tomaten? Nee had ik nog, toch? Limonade siroop, ja, siroop, dat is handig. Pfiieuuw, dat is me weer gelukt! En dan kom je dus bij de kassa... Nou, ga het rijtje maar bij langs dan besef je dus waar ineens de 2 i.p.v. 1 pakken vandaan komen :P
En ook vandaag begint goed. Ik loop de deur uit, trek de deur goed dicht en besef me dat ik helemaal geen sleutels bij me heb. Gelukkig hebben wij 2 deuren waarvan de eerste die ik dicht trek niet op slot valt als ik dat doe, dus ik kon gewoon weer de deur opentrekken en alsnog de sleutels pakken. Daardoor wordt mij een flinke blunder, en vooral een hoop gedoe, bespaard. Ben benieuwd hoe de rest van mijn boodschappen tripje met dit enorme 'wattenhoofd', zoals ik het noem, gaat verlopen! Bijkomstigheidje van tijdverschil. Net als, en dit zal een aantal mensen wel bekend voorkomen; huilen! Jaaaa! Heel veel huilen, om van alles en niks. Zet mij op de dag van aankomst op de bank met een (niet eens echt heel erg) 'zielige' film op (dit kan zelfs the Lion King zijn), gegarandeerd tranen :P Laat staan als je het in je hoofd haalt op deze dag onaardig tegen mij te doen, reken er maar op dat er dan een waterval aan zowel (verwijtende) woorden als tranen wordt aangewakkerd. Dus mensen: wees gewaarschuwd! ;) Hahaha. Gelukkig zorgt het vaak voor hilarische situaties achteraf en kan ik er zelf ook heel erg hard om lachen.
Dat was 'm weer voor nu. Lekker uitrusten, zorgen dat ik weer mijn eigen zelf word en niet al te veel mensen lastig val met mijn emotionele aanvallen ;) En dan; op naar de volgende jetlag haha! Maar niet alleen dat natuurlijk, ook gewoon weer een geweldige bestemming en iedere keer weer een nieuw avontuur. De volgende bestemming; Havana!

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1379
Totaal aantal bezoekers 77158

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: