Je leven met een schoolgaand kind... - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Je leven met een schoolgaand kind... - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Je leven met een schoolgaand kind...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 November -0001 | Frankrijk, Touzac

Nou, om maar direct met de deur in huis te vallen: het ‘afscheidsfeestje’ van vrijdag (20 feb) was dus niet echt een feestje haha. Dyon heeft een shirt gekregen van S.C. Duravel en dat was het. Wel blij dat ik ben geweest, want ik kon hem nu in ieder geval nog even gedag zeggen! Daarnaast was het die hele vrijdag super lekker weer, dus hebben we de hele dag buiten gezeten en hebben Mathijs en Ryan een boot/tent/huis gemaakt van kussens en dekens. Ik zal wat foto’s uploaden. Ik weet dat het voor jullie niet leuk is om te horen, maar ik ben er super blij mee :D Buiten geluncht, boekje gelezen, gespeeld met de jongens enz. enz.

De volgende dag heb ik vooral in mijn huisje wat opgeruimd en gechilld. Om 14:00u ging ik naar het zwembad in Puy L’Evêque om te aquagymmen… Lag ik daar tussen de ‘wat oudere franse dames’, haha. Maar goed, alles gewoon net even een tikje sneller en zwaarder doen en dan resulteert het toch in de volgende dag spierpijn!! Dit keer trouwens wel verplicht met badmuts. Erg fijn. De rest van de dag nog buiten gezeten en ’s avonds naar Cahors gegaan. Ik zou met de jongens naar een salsa feestje, alleen was dit helaas al afgelopen toen wij aankwamen :S Dus op naar club El Latino, maar daar moest 8E entree worden betaald, dit wilden/konden ze niet, dus gingen we maar weer terug naar huis. Weten we dat ook weer… Je moet het toch doen om te weten hoe het allemaal werkt hier.

Zondag rond half 1 richting Fontaine gegaan. Daar aangekomen eerst eventjes getennist en basketbal gespeeld met Dan. Binnen nog een ‘film’ gekeken met AD, Jameal en Calvin. Rond een uurtje of half 4 ging ik met Dan, Lyndon en Akeem richting Touzac. Lyndon en Akeem afgezet in Duravel en zelf doorgereden. Hier beetje filmpje gekeken en gechilld, wat gegeten en vervolgens rond half 10 weer teruggereden. Al met al een relaxed en gezellig zondagje!

Maandag moest Mathijs weer naar school, de buikpijn en stress vielen gelukkig mee. We gingen met zijn allen richting zijn school, omdat de baby’s daarna weer vaccinaties moesten. Nadat ook dit was gebeurd gingen we door richting Brenda (en Mike) om daar een kopje thee/koffie te doen in het restaurant. Net toen we weggingen kwamen de jongens terug van trainen, even gedag gezegd en toen door naar huis. Marlies en ik hebben ’s avonds nog een hele zweep in elkaar geflanst, want dinsdag 24 februari is Mardi Gras, oftewel carnaval! En er werd ’s middags om half 5 nog even medegedeeld dat meneer als Indiana Jones wilde, dus of wij dat even konden regelen. Zo gezegd, zo gedaan ;) Hij zag er erg stoer uit in zijn outfit. Ik had zelf die dag crêpes meegenomen naar Franse les, samen met Louise, want dat hoort er hier blijkbaar een beetje bij, dus dat leek ons wel leuk om te doen. Er waren alleen bijna geen mensen, dus des te meer voor onszelf…! :D

De rest van de week was het weer nog steeds super mooi, dus veel buiten geweest. De was is lekker binnen een dag droog en mijn huid kan alvast een beetje wennen aan onze grote vriend(in?) ‘de zon’. Die kan ook wel weer een kleurtje gebruiken inmiddels, want zoals in Groningen; af en toe eventjes lekker onder een zonnebankje, dat zit er hier niet echt in. Het buiten zijn brengt mij ook tot het volgende; het vervolg op mijn ‘plattelandsvrouwen opleiding’ ;) Ik heb namelijk van de week de rozenstruiken gekortwiekt! Ik weet nu precies wat ik moet doen, waar ik wat moet wegknippen en waarom, etc… :D Dus ben benieuwd hoe die struikjes die ik heb gedaan het er komende zomer vanaf brengen hihihi.

Donderdagavond ben ik naar een wedstrijd van de jongens geweest in Villeneuve. Eerst 3 keer de weg gevraagd, omdat ik niet precies wist waar ik moest zijn, maar uiteindelijk toch maar 10 minuutjes ‘te laat’ aangekomen. Ik kan dus iig de weg vragen in het Frans, dus echt verdwalen zal ik nooit :D Ze speelden heel goed en hadden dan ook dik gewonnen. Er was ook wéér een nieuwe jongen bij, altijd gezellig! Zoals gewoonlijk kwam er na afloop weer van alles te eten tevoorschijn :P Ik sloeg even over, want ik had zelf al gewoon gegeten, maar het zag er erg smakelijk uit :) Tijdens het eten nog beetje kunnen kletsen en grappen en daarna weer naar huis om ons klaar te maken voor de volgende dag… Dit werd bij mij nog een mooi dagje. Ik bracht Mathijs vrijdagochtend naar school en ging daarna zelf even naar de markt en de Carrefour in Prayssac om boodschapjes te doen voor het weekend. De markt is heel leuk om heen te gaan overigens, erg dorps en gezellig. Toen ik thuis kwam ging ik vrij snel bezig met de maaltijdsalade die ik zou maken voor Marlies, Clinton en mij. We zouden uitgebreid eten, omdat Mathijs (zijn eerste!) zwemles had na school. Die was pas tegen 7u afgelopen, dus ja echt avondeten zou er niet van komen, vandaar… Dus een lekkere salade met kip en avocado gegeten, de baby’s hun hapje gedaan, in bed gelegd en vervolgens bedacht Marlies dat er voor vanavond nog crêpes gemaakt moesten worden, dit voor de loto (een soort bingo) die Mathijs zijn school organiseerde. De opbrengst van deze loto wordt gebruikt voor de schoolreisjes van de kinderen. Het is een privé school, dus daarom zijn er wel vaker van dit soort acties om geld in te zamelen… Ouders worden dan gevraagd om iets te maken, te doen of te koken/bakken/braden en wij hadden aangegeven dat we wel voor wat crêpes zouden zorgen. Marlies wilde net weggaan naar de Expert en langs de garage om wat dingen te regelen, dus bood ik aan om die crêpes dan maar gelijk te bakken. Zo gezegd zo gedaan, dus uiteindelijk heb ik in anderhalf uur 40 crêpes gebakken. Hahaha, het leven van een moeder (of au pair;)) van een schoolgaand kind… Die avond ben ik met Noémie, een Frans meisje die basketballt bij Duravel, nog even naar een barretje in Puy L’Evêque gegaan om wat te drinken. Met haar was het erg gezellig, de bar zelf was behoorlijk stil en verlaten. ;)

Vanochtend heb ik uitgeslapen en na wat opruim-/schoonmaakwerk en een wandelingetje weer op naar de aquagym. Toch wel fijn om weer iets aan sport te doen iig, voel me daarna echt een stuk beter. Komende week wil ik ook nog een avondje gewoon zelf gaan zwemmen :) En vanavond is Marlies dus naar de loto gegaan en heb ik hier ondertussen ‘het fort bewaakt’. Kon hierdoor helaas niet met de jongens mee naar hun wedstrijd :( Maar ach, ik zie ze morgen wel weer. Ik ga zo lekker slapen en zeg: à bientôt!!

Gros bisous!


  • 28 Februari 2009 - 22:46

    Rose :

    ik heb nu echt zin in crêpes zeg!!!!!!!! pffffff

    xxxxxxxx!

  • 01 Maart 2009 - 08:24

    Papa:

    ..kan je ook een foto maken van je aquagym fossielenclubje? Het liefst met jou in het midden: MET badmuts...
    ook heul veul bisous!!!!!!

  • 01 Maart 2009 - 09:06

    Paulien:

    Wat een verhaal weer, je schrijft leuk en maakt stiekem toch nog wel aardig wat mee daar ;)

    Dikke kus

  • 01 Maart 2009 - 17:30

    Willemien:

    Jeetje Anouk, aquagym met "rijpere"vrouwen, heel goed hoor!!!! Fijn dat het is la France mooi weer is. Dit weekend was het ook heel aardig in De Punt, ik ben veel in de tuin bezig geweest, heb alleen nog niet de rozen gekortwiekt, ik wacht wel op jou, als ik je verhaal lees ben jij een expert in het snoeien. Gaat het goed met de franse lessen? Onze laatste les ging over la météo. Dag Anouk, bon soir. Liefs.

  • 01 Maart 2009 - 17:33

    Jasmijn:

    Hey Anouk,
    Gaat alles goed? leuk verhaal. Ik ben de hele dag bij Rolfje geweest. Morgen weer naar school. Weet je al dat ik naar een concert van Nick en Simon ga? Ik verheug me er heel erg op. Dag Anouk.
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 77286

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: