Vakantie!! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Februari 2009 | Frankrijk, Touzac

Dat is alweer een tijdje geleden, dus ik zal mijn afgelopen weken even 'kort' samenvatten. Althans, de noemenswaardige dingen ;)

Vrijdagavond 6 februari een heel gezellig etentje gehad bij Simone en Clinton. Het was een beetje een ‘afscheidsetentje’ voor het vertrek van Bart. Die vertrok de maandag daaropvolgend. Simone had voor een lekker ‘fruit de mer’ voorgerecht gezorgd en Boeuf Bourguignon als hoofd. Marlies had als toetje ijs meegenomen met meringues. De hele avond lekker getafeld, gekletst en gedronken. Rond 2u waren we weer thuis. Was wel fijn dat ik dat etentje had, want de trainingen van de heren basketbal waren ineens ‘gesloten voor publiek’ en dus mocht ik daar die avond niet meer heen.

De volgende dag heb ik heerlijk uitgeslapen, want het was zaterdag. De rest van de dag vooral gechilld en een lange wandeling gemaakt. ’s Avonds ging ik met Lyndon, Dyon, Akeem en Daniel mee naar hun wedstrijd voor S.C. Duravel. Langs de kant ze aangemoedigd en gekletst met de anderen die mee waren (Fransen uiteraard, dus goed om te oefenen:)) Ze hadden gewonnen en na de wedstrijd gingen we met z’n allen nog naar een restaurant om te eten. Ik had een super gezellige avond gehad!

Maandag 9 februari was dus het vertrek van Bart. Marlies en Mathijs brachten hem samen naar Toulouse en dus was ik de hele dag alleen met Arthur en Joséphine. Dat ging allemaal prima. Tegen het einde van de middag kwamen Mathijs en Marlies weer terug en na een hapje eten is iedereen lekker gauw in bed gekropen.

Mathijs heeft nu 2 weken vakantie, waarvan op dit moment nog 1 dagje over is, namelijk morgen ;) Dit zorgt(de) voor heel wat ‘drukte’. ’s Ochtends begint het al met gillen, 'slaan', op me springen etc. etc. en dit gaat ongeveer de hele dag zo door :P Ben benieuwd hoe het weer zal gaan als het maandag is en meneertje moet weer naar school, helaas zal zijn humeur dan in de ochtenden ietsje meer te wensen overlaten :P Maar dan nu, wát doe je met zo veel vrije dagen?! Juist, zelf zorgen dat je je vermaakt en: play-dates…! Dus Mathijs en ik hebben dinsdag koekjes gebakken. Woensdag kwam Alizée spelen, we hebben heerlijk buiten verstoppertje en andere spelletjes gedaan en natuurlijk van de zelfgebakken koekjes gegeten! Donderdag even wat meer rust en vrijdag gingen Mathijs en ik naar een zwembad in Villeneuve. Ik had helemaal uitgezocht wat de openingstijden waren etc. maar dat bleek uiteindelijk toch nog anders in elkaar te zitten. Stonden we daar, klaar om te zwemmen, vraagt een vriendelijke mevrouw ons “Vous voulez vous baignez?” Eh, nou dat was eigenlijk inderdaad wel waarvoor we hier in dit ZWEMBAD kwamen met een grote tas met handdoeken en zwemkleding… Oh, ja, nee maar dat kon niet nu, alleen tussen 12 en 2. Toen ik haar vroeg waarom dan niet, omdat op dit moment toch het vakantierooster gold, was het antwoord “Nee, nee, de vakantie is hier nog niet, volgende week pas” Aha... Bedankt en tot straks dan maar. Dus zijn Mathijs en ik tot die tijd Villeneuve in gegaan, hebben even een drankje gedaan, Mathijs heeft n crêpeje gegeten en vervolgens dan toch op naar het zwembad. Ik had de dag ervoor nog speciaal een badmuts aangeschaft, omdat je hier naar ik begreep niet zonder badmuts mocht zwemmen. Dit bleek uiteindelijk (gelukkig) wel mee te vallen. En dus is de badmuts bij mij niet lang gebleven. Niet alleen is het lelijk (dat kan me hier eerlijk gezegd allemaal vrij weinig schelen ;)), het zit ook nog eens voor geen meter… Maar ons zwemavontuurtje was een succes! Ik heb wat heen en weer gezwommen en Mathijs en ik hebben samen de ‘buisjes’ die hij had meegenomen opgedoken. En na die vrijdag was het alweer weekend.

Zaterdag 14 februari, Valentijnsdag ;), zou ik met de jongens mee gaan naar Cahors. Eerst gingen ze naar de Leclerc en een hapje eten, dit was al erg gezellig. We moesten tussendoor nog wel even terug naar ‘La Fontaine Tarrieu’ om Akeem en Lyndon op te halen. Uiteindelijk kwamen we pas redelijk laat in Cahors aan, dus zijn we alleen nog naar de Intersport geweest, hebben een pizza gegeten en zijn vervolgens naar de film gegaan. Revolutionary Roads, of Les Noces Rebelles, zoals hij hier heet… Echt een super goede film!! Geen echte ‘feel good’, maar zeker het bekijken waard! Daarna nog gekeken bij een basketbalwedstrijd (waar ik overigens na afloop zomaar een roos van iemand kreeg. Zo doe je dat, vrienden maken in Frankrijk ;)) van de club van Cahors. We waren van plan ook nog een beetje te stappen, maar dat is er helaas niet echt van gekomen, want er was bar weinig te beleven. Zelfs in Cahors, moet je nagaan!! Maar al met al dus toch een erg gezellige dag gehad :D

Zondag weer bij de jongens langs geweest (voor alle nieuwsgierigen, ik heb een foto van ons allemaal in Cahors op mijn hyve, maar ik zal er ook even eentje hier plaatsen ;)) en een lekker chill dagje gehad. Een stukje gewandeld, tennis en basketbal gespeeld met Dan en tussendoor nog wat met Ryan en Mathijs ‘gespeeld’ Mathijs was die dag namelijk ook daar, omdat Ryan jarig was. Even voor het beeld: Brenda (de vrouw van Mike, die de basketbal academy runt) heeft een zus, Erika. Zij heeft een zoontje en dat is Ryan. Erika heeft een hele tijd bij Brenda en Mike op het terrein gewoond, omdat ze daar ook werkte in het restaurantje enz maar woont nu zelf hier in de buurt van Fumel. Maar omdat ze daar toch zo bekend zijn en het wel handig uitkwam zo, vierde Ryan zijn verjaardag daar. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo ;)
De rest van de dag gewoon gechilld en ’s avonds weer terug naar huis.

Afgelopen maandag begon de tweede week van de vakantie. Morgan kwam lekker bij ons spelen (het zoontje van Simone en Clinton) en eten. Dinsdag had ik s ochtends Franse les en was de rest van de dag niet heel bijzonder. Woensdag heeft Mathijs bij Alizée gespeeld en was ik het grootste deel van de dag weer alleen met de baby’s :)
Vandaag weer Franse les gehad en toen ik terug kwam was Ryan hier. Hij bleef lekker eten, pannenkoeken!, en ligt nu lekker samen met Mathijs te slapen. Morgen alweer de laatste dag van de vakantie dus. Ik ga lekker met ze ontbijten morgenvroeg en daarna naar Prayssac om mijn boodschapjes voor t weekend te doen en mijn laarsjes op te halen. Ik was namelijk een hakje verloren… En dan is er morgenavond nog een afscheidsfeestje bij Duravel, voor Dyon. Hij gaat namelijk overmorgen alweer naar huis. Wel erg jammer, maar natuurlijk heel leuk voor hem :D Dus daar zal ik jullie de volgende keer vast nog wat meer over vertellen.

Dat was het voor nu. Ik hoop dat ik de afgelopen weken kort en bondig genoeg heb kunnen samenvatten voor jullie ;) Tot de volgende keer! Dikke kussen en knuffels voor iedereen!

  • 19 Februari 2009 - 19:36

    Mama:

    Anouk en haar bodyguards. Jullie zullen wel bekijks hebben in dat veel te stille Cahors.Leuk om ze is op de foto te zien.
    veel xxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Februari 2009 - 20:02

    Merel:

    heee meiss,
    wat lijkt arthur ontzettend om mathijs zeg!
    en inderdaad, je wordt goed beschermd door je mega-lange guyyss.
    xx

  • 19 Februari 2009 - 20:24

    Paulien:

    Anouk tussen de b-ballahs, supermooi. :D

  • 20 Februari 2009 - 19:52

    Xander:

    heel charmant met een een badmuts... :D ;)

  • 21 Februari 2009 - 10:17

    Willemien:

    Lieve Anouk,
    Wat een mooie foto met jou als middelpunt tussen die prachtige kerels. Ik kijk mijn ogen uit!! Hier is de voorjaarsvakantie alweer afgelopen. We zijn met de hele familie naar Terschelling geweest. Gezellig eiland alleen erg veel stacaravans, wat het eiland er niet mooier op maakt. Wat is de tweeling groot geworden, dat zijn echt geen baby's meer. Dag Anouk, tot gauw. Liefs, Willemien.

  • 21 Februari 2009 - 10:19

    Pap:

    ... ik heb ook nog een heel leuke foto van je MET badmuts...

  • 21 Februari 2009 - 15:39

    Anouk Leppink:

    @ Xander: ja dankje, ik ben me er ook erg bewust van. Maar toch bedankt voor de 'relativerende' opmerking ;) :D
    @ Willemien; wat fijn, het weer zat alleen niet echt mee geloof ik he? Jammer. Mooi dat jullie het toch leuk hebben gehad.
    @ iedereen: Hihi, ja ik heb het wel goed voor elkaar hier hoor :D

  • 02 Maart 2009 - 09:05

    Roos:

    Nokker waar is je laatste bericht...?
    Ik kan hem niet lezen:(
    x
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 77231

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: