J'ai un petit hôte à loger! & een weekend vol 'bb' - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu J'ai un petit hôte à loger! & een weekend vol 'bb' - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

J'ai un petit hôte à loger! & een weekend vol 'bb'

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Januari 2009 | Frankrijk, Touzac

Maandag en dinsdag, dagen zoals alle anderen. Ik hoef inmiddels niet meer uit te leggen wat dat inhoudt ;). Enige nieuwe was dat ik tijdelijk even ‘echt’ mama van 1 kindje werd. Dinsdag op woensdag sliep Arthur namelijk bij mij op de kamer. Alles is goed gegaan en het was erg gezellig, ons logeerpartijtje ;) Hij is maar 1 keertje wakker geworden, maar sliep na een tijdje gewoon braaf weer verder. Woensdagochtend gingen Marlies, Bart en Mathijs gedrieën richting Bordeaux, om 7u vertrokken ze. Bart moest naar zijn medische keuring en Marlies en Mathijs gingen gedurende die tijd de stad in. Ik was dus verder de hele dag alleen met de baby’s. Ging op zich allemaal prima, alleen heeft meneertje Arthur zijn middagslaapje een beetje overgeslagen. Vandaar dat hij tegen 4u een beetje chagrijnig werd. Maar met veel vasthouden en knuffelen lossen we dat wel op. Al met al een prima dagje geweest.

Donderdag en vrijdag niet al te veel bijzonders. Donderdag op vrijdag sliep meneertje weer bij me. Hij werd om 4u wakker en was dit keer erg standvastig… Hij was vastberaden niet te gaan slapen voor ik hem wat melk had gegeven. Na een klein beetje melk is hij wel weer in slaap gevallen. Vrijdag overdag in de middag hebben we zelfs nog even buiten in de zon thee kunnen drinken! Hoe mooi is dat, 16 januari en warm genoeg om met een trui aan, dat wel, buiten je thee te drinken :D Tegen 15:00u kwam Simone langs om wat te bespreken over de verbouwing die Marlies en Bart graag willen. Ze doen steeds een stukje van het huis en nu is de begane grond aan de beurt. De keuken, huiskamer en bijkeuken moeten allemaal helemaal omgegooid worden, zodat het huis wat meer ruimte heeft en handiger is ingedeeld. Marlies en ik hadden voor die avond kip, met aardappeltjes uit de oven en wat komkommersalade gemaakt. Toen de kids uit school kwamen kregen zij wat lekkers en het werd een super gezellige avond. Simone had voor het dessert gezorgd, profiteroles, een van mijn lievelingstoetjes! :D Ik ben op een gegeven moment wel weggegaan, omdat ik bij de training van de bb-ers ging kijken. Wat ook erg gezellig was.

Zaterdag heb ik vooral erg rustig aan gedaan. Beetje aangetut in m’n huisje, wat gewandeld, opgeruimd etc. ’s Avonds een lekker maaltje gekookt en daarna gaan kijken bij de wedstrijd van de jongens. Het was super leuk en super Frans… Nu zul je denken; hoezo 'super Frans'? Nou lieve kinders, dat zal ik jullie vertellen ;): na de wedstrijd wordt er een enorm lange tafel opgezet met een kleedje erover en komen er overal spullen vandaan. Spullen wil zeggen eten en drinken! Want dat kunnen die Fransen, lekker eten en drinken. Dat iedereen ook nog weer met de auto ergens naar terug moet lijkt hier een ondergeschikte rol in te spelen… Ook ik werd van harte uitgenodigd erbij te komen zitten en een hapje (en drankje) mee te doen. Onder het genot van een lekker wijntje de hele avond gekletst en lol gemaakt. Daar zouden wij in Nederland dan nog wel eens wat van kunnen leren :D
Ook zondag was ik vrij en ben ik weer richting de heren gegaan. Een heerlijk chill en ouwehoer dagje gehad. Niet heel veel bijzonders meegemaakt om te vertellen. Onder het mom: daar moet je gewoon bij zijn, haha. Want als ik het hier ga vertellen is het allemaal waarschijnlijk een stuk minder grappig ;)

Dan nog het volgende. Als je besluit om een tijdje uit Nederland weg te gaan, weet je van tevoren vaak niet waar je tegenaan zult lopen, laat staan dat je kunt voorspellen wat je allemaal zult gaan meemaken. Ik ben persoonlijk door mijn ‘au-pair-avontuur’ tot een aantal conclusies gekomen.
1: Ondanks dat ik het hier heel fijn vind met de kindjes en ik ook kan genieten van de rust die hier is wil ik, voorlopig (zeg nooit nooit;)), niet op het platteland wonen. Lang leve het geluid van dronken studenten, langs racende auto’s, (te) harde muziek van de buren, drukte, kortom; stadsgeluiden!! 2: Ik kan erg slecht (lang) zonder familie en vrienden zijn en besef me nu hoe ontzettend veel ik van ze hou en ze nodig heb om écht gelukkig te zijn. 3: Ik wil denk ik toch nog meer aan mijn Frans werken en dus ga ik misschien in juni nog een paar weekjes terug, maar dan naar Parijs of een andere stad, lekker in het zuiden bijv. 4: Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat ik, ondanks dat ik iedereen thuis zo ontzettend mis, ik me wel red in een ander land waar ik in eerste instantie niemand kende. Dat is ook wat waard :) En tot slot, 5: Ik had deze ervaring nooit willen missen!

  • 19 Januari 2009 - 12:52

    Pap:

    Geweldig dat je tot deze conclusies komt!!!
    O ja, en wij (mama en ik)konden even oefenen, via Skype, als pseudo opa en oma...maar ehm, wacht nog maar even jij...
    ;-)

  • 19 Januari 2009 - 12:56

    Jori:

    Wow ik dacht bijna even dat ik oom was geworden!

  • 19 Januari 2009 - 14:00

    Paulien:

    Wat goed dat je je dit allemaal hebt gerealiseerd! Dat is het dan al helemaal waard :) En leuk dat je met die jongens zo goed op kan schieten en dat ze je zo opnemen!

    Dikke kus

  • 19 Januari 2009 - 15:34

    Mama:

    Geweldig, al die inzichten.
    Jij kan het leven aan en weet wat je wilt, dat is duidelijk. Wij houden ook heel veel van jou. Gelukkig kan je tegenwoordig ook op afstand je contacten goed onderhouden.Heel veel xxxxxxxxxxxxx

  • 19 Januari 2009 - 20:49

    Xander:

    hahaha :D
    ik zei nog zo tegen je: paar druppies drank (cognac)in de fles voor het slapen gaan en de kinders slapen de hele nacht lekker door.. ;-) maar nee, je was eigenwijs.. :-P


  • 20 Januari 2009 - 18:00

    Willemien:

    Lieve stoere Anouk,
    Als oud buurvrouw ben ik ontzettend trots op jou.Je bent altijd al een doorzetter en flinkerd geweest, dat jij het zo goed red op het Franse platteland doe je wel zelf! Natuurlijk ga je als jonge meid niet op het platteland wonen, dat doe je pas als je zo oud bent als ik, kijk maar waar ik nu woon, juist op het platteland. Maar deze ervaring neemt niemand jou af. Hierdoor zal je overal kunnen wonen en wennen. Anouk, wij houden allemaal van je en petje af, je doet het hartstikke goed. Als je weer thuis bent gaan Jaap en ik weer voor jullie koken, gezellig weer aan de lange tafels vol met eten en drank. Daar verheug ik me nu al op. Pas goed op jezelf. p.s. De franse vervoegingen begin ik door te krijgen, duurt wat langer bij oude wieven, ha,ha, ha,. Liefs, Willemien.

  • 20 Januari 2009 - 18:09

    Jasmijn:

    Hey Anouk,
    Wat fijn dat je al buiten kan zitten, hier is het koud en nat Ben weer van mijn paard gevallen, vanavond. Stom Rolfje, nee hoor, grapje Dag Anouk, kus Jasmijn.
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 77252

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: