Fakansi na dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Fakansi na dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Fakansi na dushi Korsou

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Juli 2013 | Curaçao, Willemstad

Daar ben ik weer!
Inmiddels ben ik ook een aantal weekjes op vakantie geweest op Curaçao met mijn liefje. Eén van de voordelen van KLM: voor weinig geld, zat ik bijna 3 weken bij Amilcar. Oké, het appartement moesten we zelf betalen en ons eten ook, dat vergoedt KLM dan weer net niet ;) We hebben het heerlijk gehad! Lekker genoten van de zon en elkaar en ook kon ik mijn vriendinnetje Tara weer zien. Helaas was er wat meer regen dan verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken uiteraard. We zijn o.a. naar het Christoffelpark geweest, Westpunt, Grote Knip, Cabana, JanThiel/Zanzibar, alle 'bekende' plekjes... En! Ik heb gezwommen met dolfijnen, een fantastisch verjaardagscadeau van mijn lieve vriendje!! Hij had 1 week vakantie in de bijna 3 weken dat ik er was, de overige dagen bracht ik hem 's ochtends naar de kazerne en haalde hem in de middag weer op. Leuk om te zien waar hij deze 4 maanden woont. Zelf kon ik ook gebruik maken van het zwembad daar, wat heerlijk was! We zijn regelmatig heerlijk uit eten geweest, hebben gezellige avondjes gehad met vrienden en familie. Voor wie ooit nog een vakantie er naartoe plant: ga in de middag naar Plaza Bieu, typisch Antilliaans eten en hopi lekker!! ;) Om niet te spreken van de Antilliaanse muziek, genieten! Als ik het mis, zet ik gewoon weer ff de nummers op die mij in gedachten direct terug voeren naar daar!
Even een anekdote: Ook op Curacao woont menig niet al te snuggere medemens en op 1 van onze eerste dagen daar gingen we even langs de Albert Heijn. Ja, er is sinds enige tijd een Appie op Curacao! Toen we gingen afrekenen was het nogal druk, dus er ging een nieuwe kassa open. Amilcar vroeg de dame of hij de spullen op de band kon leggen, geen reactie... Paar seconden later: ja hij mocht de spullen neerleggen. Ik zou gaan betalen en wilde weten of ze hier ook net als in Nederland aan de bonuskaart doen. Dus ik laat mijn pasjes zien, de airmiles en de bonuskaart. Ja, was het antwoord. Dus ik leg mijn pasjes neer. Als mevrouw een half uur later klaar is met scannen pakt ze de pasjes en geeft mij de bonuskaart terug: "deze niet". Ik keek een beetje verbaasd, want dat had ik toch juist net gevraagd? En op dat moment zie ik, mijn betaalpas in mijn hand, de airmiles pas door de betaalautomaat gaan. Ik: "eh ik wou graag hiermee betalen" en ik toonde haar mijn ING pasje. Eenmaal buiten het zicht van de dame barstten Amilcar en ik in lachen uit!
Wat wel een bijkomstigheid is met het vliegen tegen gereduceerd tarief, zoals ik in mijn vorige blog al vertelde, is dat het heen en terug reizen gaat op basis van IPB. Wat staat voor; INDIEN Plaats Beschikbaar. Nou had ik op de heenweg onwijze mazzel en bleef er alleen plek over in de business class, maar terug ging ik het beleven hoor: ik kon mee, maar wel op de klapbank. Dit betekent dat je op de klapstoeltjes zit waarop ik normaal ook tijdens start en landing zit als ik werk. Maar dit is natuurlijk geen echte stoel. Na de start kon ik even in de cockpit en daarna mocht ik boven op de 'high comfort' stoel zitten (mjjn mama weet inmiddels precies wat ik bedoel, want die heeft er ook gezeten :)) Echt slapen kon ik dus niet, maar het scheelde dat ik toch nog in de Curaçaose tijdzone zat. En daarnaast was ik allang blij dat ik aan boord zat! Eén keer afscheid moeten nemen was moeilijk genoeg.
Inmiddels is dat al ruim 2 maanden geleden en komt mijn dushi alweer bijna naar huis! Ik ben tussendoor nog een paar keer daar geweest, werkend. Dan verblijven we daar 48uur. En 1 van die keren, heb ik mijn broertje meegenomen. Dat was heel gezellig.
Ennnn inmiddels is het einde in zicht, nog maar 2 weekjes en dan is mijn schatje alweer hier!!! Het aftellen is nu echt begonnen :D Ik ga lekker slapen en hem voor nu nog even in dromenland opzoeken ;)

Liefs en xxx

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 77182

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: