The Big Apple & the Big Ben - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu The Big Apple & the Big Ben - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

The Big Apple & the Big Ben

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Yeah, Imma up at Brooklyn
No place in the World that can compare
In New York, concrete jungle where dreams are made of
There’s nothing you can’t do, now you’re in New York!

En zo is je reis alweer voorbij! 8 maanden lijkt lang, maar vliegen echt voorbij. Tja, ze zeggen niet voor niets ‘time flies when you’re having fun’! Wij zijn het hier helemaal mee eens. We hebben zo ontzettend veel lol gehad tijdens deze reis! Na afloop kan ik stellen dat het zo ongeveer de beste beslissing is die ik ooit genomen heb. Ik heb zó veel van de wereld kunnen zien en leren. En nee, zoals meerdere mensen al zeiden; ik ben niet ineens drastisch veranderd. Ik loop niet rond in burka’s, sari of altijd en eeuwig in de super chille, dat wel, wijde broeken die ze in zuidoost Azië hebben. Ik ben nog steeds dezelfde Anouk alleen met wat meer kennis en miss een andere mening over sommige dingen. Hoe ik verder eventueel veranderd ben kan ik pas zeggen nadat ik weer in Nederland ben denk ik. Dat is wanneer ik weer terug ben in mijn ‘gewone’ leventje en ik alles ineens miss wel ontzettend saai en verstikkend vind ;) Ook al betwijfel ik dit haha, op dit moment kijk ik uit naar het weerzien met iedereen en hopelijk het vinden van een eigen plekje in (de buurt van) Amsterdam, wat ik daarna precies ga doen, God knows… Dat zien we dan wel weer.
Wat trouwens de meest gestelde vraag tijdens deze reis is en waar wij geen duidelijk antwoord op hebben (dan weten jullie dat alvast;)), is: “So what has been your favourite place/country (so far)?! Nou, dat is dus erg lastig antwoorden aangezien alles anders is en op zijn eigen manier bijzonder/ leuk/ mooi/ interessant!

Maar, even tot de orde van de dag, ofzoiets :P Ik zal even vertellen over New York! Het grootste deel is waarschijnlijk niet zo interessant voor jullie, dus ik zal het bij de grote lijnen houden. Want, hoe wij precies door de straatjes van Soho en aan 5th Ave. liepen te shoppen, dat kan iedereen zich vast al levendig voorstellen ;) En dit is wat wij het grootste deel van de tijd hebben gedaan. Lekker slenteren door de straten van New York. Natuurlijk hebben wij verder het Empire State gedaan, een ferry genomen naar Staten Island om zo langs het Statue of Liberty te varen, Battery Park en het Financial District bekeke en natuurlijk even langs Ground Zero gegaan. Omdat er in het weekend gewerkt werd aan de metro moesten wij het laatste deel met een shuttle. Fem en ik stonden te wachten op een bus, met zo’n 100 anderen met ons, komt er 1, jawel 1, bus aangereden. Ik zei tegen Fem: “Eh ja, wij zitten dus in deze bus he? Hou me vast…” En daar gingen we, of eigenlijk ik, mat Fem achter me aansleurend :P We werden helemaal verplet door andere mensen, maar na een hele dag lopen hadden we het wel een beetje gehad en wilden we gewoon gauw naar ‘huis’. Maar we redden het en zaten wel mooi in de eerste bus. Zaterdag zijn we naar het San Genarro festival in Little Italy geweest. Heel gezellig! Eén hele straat vol kraampjes met Italiaanse lekkernijen en terrasjes etc! De rest van de dag wat cadeautjes voor thuis gekocht. Fem moest nog langs de Apple store en we gingen nog langs de Abercrombie and Fitch. Op deze dag speelden zich weer allemaal ‘Parijs taferelen’ af. Rose, jij herinnert het je natuurlijk nog wel! Ik zat eerst, toen Fem in de Apple store was, een beetje te chillen en te kijken bij echt zieke breakdancers, ZO goed! Ik vond dat ze wel een dollar verdienden, dus liep ik op de man met de pet af, voor ik naar Fem ging om samen de A&F in te gaan. Toen ik wilde weglopen hoorde ik ineens: “Yo hold up, hold up”, ik met mijn lekkere attitude stond alweer klaar om te zegggen “Ja ehh meer dan een dollar heb ik niet” maar nee, ik draai me om kijk naar de jongen en hij begint: “Where’s your Phone number, I can’t find your number on here”. Haha, ja natuurlijk… :P Vervolgens lopen we in de Abercrombie en op het moment dat ik tegen Fem zeg: “O, d’r staat daar echt een leuke jongen, je moet zo even kijken” zwaait meneer naar me en vraagt waar we vandaan komen. Zijn naam was Mikel en hij kwam oorspronkelijk uit Cali. Mikel vroeg me om m’n nummer en nodigde ons uit samen met hem naar een party te gaan die avond, maar dit was niet meer gelukt (waarom was dit nou niet eerder die week gebeurd!? ;)). Dat het niet lukte kwam voornamelijk doordat ze bezig zijn met de metro en het ongeveer een uur duurde om van Brooklyn weer naar de stad te komen. Toen Mike om half 12 smste dat het beter zou zijn als we voor 12u konden komen en niets meer terugstuurde nadat ik zei dat we 12u niet zouden redden, dachten Fem en ik; ach, laat ook maar zitten… Na het tassen pakken waren we toch ook redelijk moe. Wel jammer, maar ja om maar bij de spreekwoorden en gezegden te blijven; too bad, peanutbutter zeggen we dan! Haha. Dit is heel geinig, ook al snappen jullie het misschien niet ;) Ondanks deze minimale ‘tegenslag’ hebben we een toptijd gehad in New York en wilden we beiden niet meer weg…! Toen we in de bus zaten richting metro kwam er een super schattig klein jochie tegenover ons zitten, een dikke charmeur met zijn hooguit 6 jaartjes. Stoere broek, schoentjes, pet op, met capuchon erover… Prachtig! Hij keek ons aan en begon spontaan te rappen, inclusief ‘hand gestures’. Fem en ik moesten hier natuurlijk om lachen, waarop hij ook weer in een lachstuip raakte. Zo zaten we met zijn drietjes in de bus te lachen, super mooi. We gingen nog even snel wat laatste inkopen doen, waarvoor ik o.a. toch nog even heel snel langs de Abercrombie ´moest´. Drie keer raden wie daar stond. Juist, mijn nieuwe onbereikbare liefde…! Ik moest eerst nog even afrekenen, maar hij vroeg of ik daarna nog even bij hem kwam. Kon ik toch nog een keertje zijn zeker niet verkeerde voorkomen uitchecken en gedag zeggen natuurlijk :P

Hier in London maken we weer gebruik van couchsurfing.org en slapen bij Victor Leles. Heel erg fijn want we kunnen doen en laten wat we willen. Maandag wat geslapen eerst omdat dat in t vliegtuig niet was gelukt, althans mij niet. Toen erop uit om ook af te spreken met Lee, die we kenden via Fem d’r zusje, die hem in Australië had ontmoet. Ja, een beetje een omweg :P Dinsdag lekker uitgeslapen en weer wat rondgewandeld ’s avonds. Woensdag kwamen Anne en Evelien, 2 vriendinnetjes van Fem hier aan. Heel gezellig natuurlijk! We hebben lekker door London geslenterd, beetje winkels bekeken en andere bezienswaardigheden. Lekker gegeten en ook uitgerust. Hij is niet heftig, maar volgens mij is er ergens toch een kleine jetlag aanwezig geweest, want in slaap komen vergaat ons nog niet zo goed. Woensdagavond ook weer tot 2 u liggen kletsen. Waar heb je het dan nog over na 8 maanden he?! Haha, toch lukte het ons.
Op Donderdag lekker rondgewandeld, ’s avonds weer wat gegeten en vervolgens wat gedronken in een pub waar wij een aantal nieuwe vrienden maakten.
Vrijdag hadden we gelukkig Will nog even gezien, wat eerst op woensdag helemaal mis was gelopen op 1 of andere manier... Maar, het kwam uiteindelijk goed en we hadden nog ff snel bij gekletst. Deze laatste nacht, zijn we met onze nieuw verworven vrienden van gisteren op stap gegaan. We waren in een club genaamd Café de Paris. Super leuk. En nu is het alweer tijd om te slapen en morgen op t vliegtuig te stappen. Een goed einde van een geweldige reis. Tot heel erg gauw allemaal!!!

Dikke kussen en knuffels (vanaf morgen weer in t echt ;))

  • 02 Oktober 2010 - 10:25

    MEREL:

    TOT MORGEN :D Jippie!!! xxx
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 77046

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: