I just looooove Aussie! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu I just looooove Aussie! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

I just looooove Aussie!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Juni 2010 | Australië, Noosa Heads

Aangekomen in Airlie Beach hebben we vrijwel meteen een tour geboekt voor de Whitsundays en Fraser. Hierbij kwamen 4 gratis overnachtingen, een zeiltrip langs de Whitsunday Islands en een Selfdrive tour naar Fraser. Fem en ik besloten de eerste nacht op het strand te gaan kamperen. Daar gingen we, op naar het strand dat de jongen van het reisbureau ons had gewezen. Ineens kwamen we voor een keuze: links of rechts. We kozen voor rechts en kwamen plotseling op een stuk dat heel steil in een bocht omhoog liep…! Onze ouwe trouwe Aby heeft niet zo heel erg veel kracht meer en dus was er maar 1 ding mogelijk: gas erop en door. Toen we boven kwamen zagen we het: deze weg liep dood!!! En wat nu!? Draaien was zeker geen optie en dus moesten we maar proberen om achteruit te rijden. Dit was niet zo’n groot succes aangezien we bijna niets zagen en het ook vrij lastig is om in een bocht zo steil achteruit te gaan, althans voor mij… En ja hoor, in onze poging naar beneden te komen gebeurde het onvermijdelijke, ik schoot naar achter, Fem hing aan het raam en ik trok keihard aan de handrem. Daar stonden we dan, 1 wiel naast de weg en geen beweging meer in ons huis-op-wielen te krijgen… Thank god hadden we al ‘mates’ hier in Ozzie, dus dan maar bellen. Chris zocht voor ons het nummer van de RACQ, oftewel de ANWB, op en gaf dit door. Ik belde ze op en gaf door wat het probleem was. Om het allemaal nog wat leuker te maken begon ze over het gewicht van onze Aby, wat wij absoluut niet wisten en ze meldde me dat als het voertuig te zwaar was en de hulptroepen ons niet konden helpen wij ons geld kwijt waren en zelf een sleepdienst mochten bellen. Of ik nog wilde dat ze kwamen…? (Van lichte paniek ging mijn ‘state of being’ over in middelmatige paniek) Nou ja we hebben vrij weinig keus he? We gokten het er maar op dat onze Aby niet te zwaar was en lieten ze komen. Binnen afzienbare tijd stond er een jongen naast ons, klaar om ons te redden. Hij maakte Aby aan zijn auto vast met een touw en met het schaamrood op de kaken stelde ik hem de vraag: “Have you ever seen anything like this before?” en zijn reactie was: “Oh yes, you’re definitely not the first” pfiieeuuw!! Ik stapte weer in de auto en hij trok ons omhoog, gelukt! Toen kwam de vraag wie hem nu naar beneden ging rijden tot we konden draaien. Zonder enige twijfel was het unanieme antwoord van Fem en mij: “Ehh, you?!” Haha. Na dit avontuur hebben we uiteindelijk toch nog op het strand geslapen en het uitzicht waar we de volgende ochtend bij wakker werden maakte alles goed :) (Foto's zie facebook, of Fem d'r waarbenjij)

De volgende dag gingen we naar het hostel waar we 2 nachten zouden blijven, inclusief ontbijt en 1 gratis maaltijd, genaamd Beaches. In de dorm ontmoetten we Lisa en Ryanne, 2 Nederlandse meiden en er was gelijk een klik. We kwamen erachter dat we ook nog eens op dezelfde trip zouden gaan die maandag. ’s Avonds wat drankjes gedaan en vervolgens naar bedje toe. De volgende dag lekker chillen bij the Lagoon en ’s avonds pakken voor de volgende dag.

Maandg was het zo ver! Om 1u vertrok “Wings Two” vanuit de haven! Die eerste dag kon je gelijk al een duik doen, maar Fem en ik sloegen deze over. We hebben wel gesnorkeld en ’s avonds bekeken we de foto’s die die dag gemaakt waren, deden nog wat wijntjes en gingen vervolgens naar het dek. Timmy, 1 van de dive instructors had een soort matras/tent en legde die uit. Dit leek mij wel een prima plekje, dus ik ging erbij liggen en Fem had hetzelfde idee. Onder de schitterende sterrenhemel hebben we met nog een aantal anderen gekletst en zijn uiteindelijk ook maar naar bed gegaan.

De volgende ochtend werden we heel vroeg gewekt, klaar om te duiken. Fem en ik sprongen in onze wetsuits, BCD’s, masks and fins en waren klaar om te gaan. Timmy nam ons en nog 1 ander stel mee naar beneden en we hebben een aantal hele mooie dingen gezien. O.a. een Lion fish en een Stingray. De rest zal ik jullie besparen ;) Ongeveer een uurtje later was het al tijd voor duik 2. Dit keer gingen we met Jakey, de andere instructor mee. Ook nu weer een super mooie duik gemaakt. Terug op de boot vaarde onze kapitein Stuey ons door naar Whitehaven Beach. Dit is werkelijk waar het mooiste strand dat ik ooit heb gezien! Het zand was zo wit en het water zo blauw! Uiteraard zijn ook hier foto’s van. Na 3u strand gingen we op naar een uitkijk. Tijdens de korte wandeling hier naartoe wees Tim ons op de eetbare groene mieren. Of iemand wilde proeven. Eehh ja en nee…?! Nou ja, kom maar op dan. Dus inmiddels heb ik niet alleen gefrituurde sprinkhanen en maden gehad, maar ook een levende groene mier uit de Ozzie bush… Hmmjaammmm. Wie had dat ooit gedacht? Die avond was vergelijkbaar met de voorgaande avond. Eten, foto’s kijken, drinken, genieten van de geweldige sterrenhemel. Just living the good life! Uiteindelijk in slaap gevallen naast Tim op zijn matras en toen ik weer wakker werd maar naar mijn eigen bedje gegaan.

Dag 3 begon weer vroeg. Nog voor het ontbijt lekker snorkelen en tijdens deze tocht een schildpad gezien! Onze trip kon niet meer stuk. Daarna was het inmiddels alweer tijd voor de terugtocht. Maar dit waren echt 2 geweldige dagen!! Terug aan land voelden we ons allemaal een beetje wiebelig en zijn dus maar een middagdutje gaan doen. ’s Avonds was de afterparty voor wings 2. Met een deel van de boot wat gegeten @ Beaches en vervolgens tijd voor ‘partyhardy’ all night long! Zelfs de stilste jongens van de boot wisten we tot dansen te brengen :P Een geweldige avond.

Toen we wakker werden voelden we ons niet echt op ons allerbest (zou het de alcohol zijn geweest?) en dus besloten we nog maar 1 dagje te blijven, samen met Tyler, die we ook op de boot hadden ontmoet. Onderweg naar de bakker liepen we langs Magnums, waar Jake, Tim en Stu alweer aan het bier zaten. Wij voegden ons bij hen en er kwamen steeds meer vrienden bij. We konden onze auto’s bij Tim’s huis zetten, dus dat gingen we maar doen voor we teveel hadden gedronken. Nog een paar drankjes gedaan met de hele groep en daarna lekker gekookt, gegeten, film gekeken en gaan slapen. We waren kapot!

De dag erop zouden we weggaan, maar we kregen het aanbod om bij Timmy’s oom op de boot nog een dagje door te brengen. En ach, waarom ook niet? Daar gingen we: Ian (zijn oom), Duncan, Tyler, Fem, Tim en ik. Super veel lol gehad die dag en de volgende dag verder gegaan. Fem en ik hadden bedacht om in Carmila op een strandcamping te slapen en hebben onszelf daar eerst nog even lekker vastgereden in het zand. Meteen stond er een tiental Australiers om ons heen om te helpen haha! Uiteindelijk een plekje op een hard stuk grond naast de vuilnisbakken gevonden. Ach het was maar 1 nachtje ;)

Na 1 nachtje in Tannum zijn we doorgereden naar Hervey Bay, waar ons de Fraser tour te wachten stond. We konden dinsdag nog niet gaan, dus werd het woensdag. Ondertussen waren we erachter gekomen dat de oom en tante van Chris (uit Cairns) in Hervey Bay wonen en hadden we contact gezocht om een kopje thee te doen. Heel aardige mensen en ze nodigden ons gelijk uit voor een Barbecue op vrijdag. Op woensdagochtend vertrokken we na een briefing ‘how to drive a 4wheel car’ met 2 auto’s van 8 personen. Drie super toffe dagen gehad, ondanks alle regen… De laatste dag was zowaar heerlijk zonnig en de laatste uurtjes brachten we door bij Lake McKenzie. Fem en ik vonden onszelf dapper genoeg om een duik te nemen in het ijskoude water, heerlijk verfrissend ;)

Toen we terugkwamen stond ons de heerlijke BBQ te wachten. We mochten ook lekker douchen (wat echt geweldig was na 3 dagen Fraser) en uiteindelijk zijn we blijven slapen in de guestroom, om vervolgens door te gaan naar Noosa Heads, waar we nu zijn. We hadden alweer wat mensen via CouchSurfen gecontact en uiteindelijk belde Pieter Kanters ons op. Dit klinkt Nederlands en dat is het ook, alleen spreekt hij zelf niet meer echt Nederlands, want hij woont al zijn hele leven hier. We hadden net het hostel bezocht waar Jori een tijd heeft doorgebracht, echt een heel geinig idee, en gingen toen door naar hun huis. We hebben hier gewoon ons eigen kleine huisje!! Hij vertelde ons ook nog over HelpX, wat we vanaf nu gaan proberen te doen. Het is een soort WWOOF, maar dan beter, want gratis :D Hier maar eens een paar daagjes doorbrengen en dan zien we wel weer. We zitten op dit moment in twee mega chille stoelen de wedstrijd Nederland - Japan te kijken. Wat is ons leven toch verschrikkelijk….! :P

Ik hou jullie op de hoogte en zal proberen jullie niet TE jaloers te maken… Hihi. Nou ja, moeten jullie zelf ook maar deze kant op komen ;)

Dikke kus, Nookie

  • 19 Juni 2010 - 13:03

    Pap:

    .. je hebt het wel geweldig daar!!

  • 19 Juni 2010 - 13:43

    Merel:

    MOOIE FOTO'S op facebook zeg!
    Niet te jaloers? Helaas mislukt, dat zijn we al. xx

  • 19 Juni 2010 - 13:45

    Ann:

    Wauw wat super spannend met die auto steeds:P
    Klinkt weer super gezellig met al die mensen daar en de leuke dingen doe jullie doen!
    Ben al benieuwd naar je volgende verhaal!

    Dikke X

  • 19 Juni 2010 - 14:02

    Mama:

    Je verhaal staat er 2x op. Fijn dat het zonnig was toen jullie bij Lake McKensie waren. Dan is het echt zo mooi , hè? Hebben jullie nog dingo's gezien?
    Wat een gastvrije mensen allemaal daar in Aussie.
    Heel veel xxxxxxxxxxxx

  • 19 Juni 2010 - 14:17

    Jori:

    wat een lang verhaal, mooi dat je het anar je zin hebt ga zo door.. en nu in noosa hoor ik, ik ben jalours... en je zit in dolphins?? ik kende de chaufeurs van het busje wel een beetje als er nog een zweedse gast werkt of nederlandse moet je ze maar de groetjes doen

  • 21 Juni 2010 - 13:39

    Paulien:

    Fantastisch verhaal, JALOERSSSSS

  • 25 Juni 2010 - 20:28

    Willemien:

    Wat een geweldig verhaal, lieve Anouk, ik zou zo met je willen ruilen.
    Heerlijk om zo'n unieke reis te maken!
    Kus.

  • 28 Juni 2010 - 11:18

    Hanny:

    Nou ik ben wel jaloers, ik ken de omgeving daar goed maar het avontuur met de camper hoef ik er niet bij!!

    Wij genieten heel erg van jouw reisverhalen.

    Have fun
    Hanny en Daan

  • 29 Juni 2010 - 07:26

    Rinie:

    Nouk, dat klinkt allemaal super fantastisch geweldig, op het avontuurtje met de camper na dan hihi.

    Ps. heb donderdag mijn eindgesprek :), finally.

  • 01 Juli 2010 - 19:53

    Opa Wim:

    Dear Anook en Fem
    Wat een belevenissen!
    Ik ben proud op you two.
    Ga zo door. Liefs
    Opa
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 77048

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: