Wildplassen, nachttreinen & relaxen aan het strand - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Wildplassen, nachttreinen & relaxen aan het strand - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Wildplassen, nachttreinen & relaxen aan het strand

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Februari 2010 | India, New Delhi

Mijn laatste update aan jullie was vanuit Jodhpur, vanwaar we verder zijn gereisd naar Pushkar. Tijdens de tocht daar naartoe hebben we een lachwekkend avontuurtje beleefd dat ik jullie niet wil onthouden. Ook al is het enigszins schaamtelijk voor mijzelf (en Fem) en is het misschien wel meer een 'je had erbij moeten zijn' moment, het is volgens mij toch te grappig om voor jullie achter te houden ;) Dus, daar komt ie dan:
Onze chauffeur, Varun, had de vreemde gewoonte om ineens vlak voor we een bestemming bereikten (denk aan 10 - 20km) te gaan stoppen voor een kopje thee oid. Dit resulteerde er dan in dat er altijd iig 1 van ons tweeen, zoniet beiden, ontzettend nodig naar de wc moest. Op dat moment nog gaan wachten tot je daadwerkelijk op locatie bent aangekomen lukt dan niet meer. En zo ging het ook dit keer. Zo'n 20 km voor bereik van 'destination Pushkar' bedacht Varun dat hij wel een kopje thee lustte. Natuurlijk. Vooral Femke moest heel nodig, maar ook ik zou dit niet meer redden tot aankomst in het hotel. Dus hoopvol vroegen wij, eigenlijk ten overvloede, of hier toevallig ook een toilet voor ons was. Nee dus... Dan maar op zoek naar ons eigen toilet, een ritueel dat ons al niet meer geheel vreemd is. Zijn er nou bosjes dan is dit geen onmogelijke taak, maar op een lege woestijnvlakte wordt dit al iets problematischer. Na 1 veldje te hebben overgestoken kwamen we achter een soort heuveltje. Goed genoeg, besloten we. Je kon ons vanaf de weg waarschijnlijk nog wel en beetje zien, maar het was toch niet zo druk. Dus hup, broek naar beneden en plassen maar. Ik probeerde zo snel mogelijk klaar te zijn en wilde niet eens weten of er niet toevallig iemand aan kwam gelopen ofzo, maar Fem wierp toch nog een blik op de weg en ineens hoorde ik haar naast me roepen: "Oh nee, een bus!" Wij doken zo mogelijk nog wat verder ineen in de hoop dat we op magische wijze onzichtbaar zouden worden...? Even hadden we nog goede hoop dat de bus misschien gewoon zou passeren en ons niet zou zien, maar deze hoop vervloog al snel toen de bus ff leuk begon te toeteren. Aarghh! We barstten in lachen uit en brachten op de terugweg precies tegelijk een giechelende "oh god!" uit...

Pushkar zelf was niet heel bijzonder. We hebben er wel een Lonely Planet (loneely, Indiase spelling;)) 'Southeast Asia' bemachtigd in een van de boekenwinkeltjes dus kunnen ons lekker inlezen voor de komende maanden :D Verder waren er vooral heel wat stonede lui en irritante mannetjes die je allemaal in een zogenaamde 'Pooja Hindu Blessing' proberen te lokken. Wat ze doen is het volgende; ze bieden je bloemen of bloemblaadjes aan die je in het 'heilige water' moet gooien, voor geluk. Neem je dit aan dan moet je hiervoor betalen, we hebben het hier over bloemblaadjes he? Maar daar houdt het nog niet mee op. Het is vervolgens namelijk de bedoeling dat je dus zo'n blessing ondergaat. Als dit gebeuren achter de rug is wordt er verwacht dat je hier dik voor betaald...! Heel logisch inderdaad, je geloof misbruiken om onwetende toeristen geld afhandig te maken. Praise the Lord! ;) Gelukkig waren wij hier al voor gewaarschuwd en hebben we ze redelijk op afstand kunnen houden. En dan bijna kwaad worden op ons omdat we er niet in meegingen, belachelijk! Dit fenomeen van achteraf geld vragen is hier trouwens heel gebruikelijk en heel irritant. Ik vraag me namelijk zo ongeveer bij ieder aanbod af of ik er niet achteraf ineens voor moet gaan betalen, wat er dus voor zorgt dat je ook (eventueel) echt oprechte mensen gaat wantrouwen... Zo zijn hier nog wel meer vreemde en soms irritante gewoonten. Wat het vooral irritant maakt is dat het non-stop doorgaat, je hebt bijna geen moment rust. Om maar een voorbeeld te noemen eisen ze (vooral de mannen) hier constant AL je aandacht op, is het niet om iets te verkopen dan willen ze wel weten of je een vriendje hebt of getrouwd bent. Antwoord je dan met: "ja ik heb en vriend/ben getrouwd", roepen ze alsnog "I'm single..." Ja, dus? Ik zeg toch net dat ik dat niet ben?? Je moet het een beetje loslaten, want anders word je hier gek! Iets anders dat hier opvalt (ik noemde het net al eventjes) en echt super grappig is soms, zijn de spellingen van woorden. Een paar voorbeelden: Restaurant kan worden gespeld als; resturant, restourent, restaurent, restorent, verzin t maar... ;) Dan hebben we nog Mexican, als 'maxicon, mexicen'. Cappucino als 'cappuchino, cappichion'. En hier in Goa zijn ze nogal van de vis, zoals 'Lobester, King Prowns en Red Snepper' :P

Na Pushkar gingen we terug naar Jaipur, waar we een paar daagjes hebben doorgebracht. Jackson en Lachlan (ontmoet in Udaipur) nog weer gezien en met hen de verjaardag van Jackson gevierd met een lekker etentje, heel gezellig! Verder wat sightseeing en winkeltjes bekeken. Op maandag, de 22ste, namen we om 2u 's middags de trein naar Mumbai, waar we de volgende ochtend om 8u aankwamen. Een nachttrein dus. Deze heb je hier in verschillende klassen en wij zitten in de 'normale sleeper class'. Reizigers gaan over het algemen zelf gewoon in de A/C (airconditioned) classes zitten, maar dankzij ons 'reisbureau' zitten wij dus iedere keer tussen de locals. Een geweldige ervaring weer... Zaten we dan, 18 uur lang tussen de, starende, Indiers. Om de 5 minuten lopen er mannetjes langs die met zwaar irritante stem "CHAAII CHAAIII" (thee) roepen. En dan kun je ook nog eten bestellen of flesjes drinken, wat uiteraard op dezelfde manier met de irritante, schrille stem wordt aangeboden. Stilte kennen ze hier niet zo goed. Af en toe komt er nog een bedelend kind/oma/gehandicapte tussendoor, super gezellig!! ;) Maar zeker een hele ervaring. Toen we wilden gaan slapen (Ik pas hier niet ihhin!) werd er kostelijk gelachen door de locale bevolking over hoe Fem en ik probeerden onszelf tussen en op de oh zo ruime bedplaatsen te installeren.... Hahaha.

De rest van die dag erna moesten we onszelf dus maar vermaken in Mumbai, zodat we 's avonds om 11u de trein naar Goa konden nemen. Eerst nog naar t verkeerde station gegaan (sorry voor mn taalgebruik) FUCKFUCKFUCK en net op tijd naar het goede station kunnen komen om in de juiste trein te springen. Wonder boven wonder zaten Fem en ik in een coupe met andere buitenlanders! Een Belgische, Kat en een Engels/Belgische, Alix. In deze trein zouden we nog 12 uur moeten doorbrengen voor we in Goa aankwamen. Slapen was er vorige nacht natuurlijk niet echt goed van gekomen en ook deze nacht was niet een van de besten, zoals je je miss kunt voorstellen als je denkt aan het slapen op een bedje, of moet ik zeggen houten plank, van ongeveer 60x175cm.... Ik voel me hier af en toe echt een reuzin...!

Inmiddels zijn we, eindelijk, in Goa! Na de 2 'treinnachten' snakten we naar een kamer met (voornamelijk) een douche en een bed. Helaas konden we ons geluk nog niet gelijk op, want bij aankomst bleek dat we gewoon bij 1 of ander winkeltje werden afgezet en de man die een kamer voor ons zou moeten hebben wist van niks. Ali had hem helemaal niet gebeld dat we zouden komen ofzo. Ook moeten we nog steeds geld terug krijgen en daar zijn we tot op de dag van vandaag nog mee bezig. Ali bedankt!! Maar ik zal jullie de verdere details van dit drama besparen, heb niet eens meer zin om er woorden aan vuil te maken namelijk. En alles is uiteindelijk goedgekomen met de kamer, dus wij zitten hier nu prima :)
Goa is echt een heerlijk einde van deze reis door India, want het is hier echt zo mooi en rustig en schoon (in vergelijking met de rest v India), dat we echt even tot rust kunnen komen en alle indrukken op ons in kunnen laten werken. Een heeel ander India dan wij de afgelopen weken hebben meegemaakt. We doen hier vrij weinig, behalve genieten van het heerlijke weer, de prachtige stranden en het lekkere eten. Morgen nog een halve dag hier, dan een nachttrein naar Mumbai, daar 1 dag doorbrengen en dan vliegen we woensdagnacht (de 3e) naar Bangkok. (Met na anderhalve maand al heel wat extra 'reis’wijsheid, dat belooft nog wat ;))

Op naar het volgende land, op naar het volgende avontuur. Thailand, here we come!! :D

  • 28 Februari 2010 - 14:06

    Pap:

    een mooie titel...

  • 28 Februari 2010 - 14:13

    Pap:

    Heerlijk verhaal. Lekker even genieten nu van de zon en het strand.

  • 28 Februari 2010 - 15:37

    Hanny En Daan:

    Geweldig om jouw/jullie reis op deze manier mee te beleven. Geniet van Bangkok, wij hebben er goede herinneringen aan.
    Wij zitten wel in de regen hier, geniet maar van de zon en de bijzondere ervaringen.

  • 28 Februari 2010 - 17:09

    Merel:

    HHAHAHAHAHAHA lekker genant ;)
    Maar 'waarschijnlijk' zaten er geen bekenden in de bus, hihi
    xx

  • 28 Februari 2010 - 20:36

    Mama:

    Wat heerlijk om na al die drukte en irritante mannen nu even rust te hebben. Hele goede reis en hopelijk is het in Thailand rustiger en alles wat makkelijker te regelen. xxx

  • 28 Februari 2010 - 21:54

    Moeder Van Fem:

    jullie hebben zo te lezen inmiddels genoeg reiservaring om van alles aan te kunnen! op naar het volgende wereldwonder?! goeie vervolgreis, we gaan jullie hopelijk ontmoeten daar ergens....

  • 01 Maart 2010 - 07:45

    Nadine:

    Haha Anouk dat heb jij weer!!! Lachen zeg en idd gelukkig geen bekenden in de bus (scheelt weer). Have Fun en Take Care dikke knuffel

  • 06 Maart 2010 - 14:08

    Willemien:

    Lieve Anouk,
    Wat kan jullie het schelen dat getoeter van die maffe bus. Als je moet plassen moet je plassen, gewoon doen. Geweldig toch. Veel plezier in Thailand. Geniet van de zon en warmte, beter dan hier waar WEER sneeuw ligt, om gek van te worden. Veel liefs.

  • 09 Maart 2010 - 09:40

    Roos:

    Hey Schat,

    Leuk verhaal! Jullie maken behoorlijk wat mee zo...ontzettend gaaf!!
    Geniet van Thailand!

    Dikke kuss
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 77026

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: