Met pech langs de weg in Frankrijk, deel 2 - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Met pech langs de weg in Frankrijk, deel 2 - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Met pech langs de weg in Frankrijk, deel 2

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 April 2009 | Frankrijk, Touzac

En wederom, teruggekeerd in Frankrijk na een bezoekje aan Nederland. Ditmaal voor een wel erg korte periode haha. Ben hier namelijk nog maar een weekje!

Afgelopen week was ik dus even in Nederland, lang niet iedereen kunnen zien, dus daarom is het maar goed dat ik over 3 weken definitief terug ben in Nederland! Of naja, definitief...? Jullie kennen me inmiddels en deze site zal wel niet lang ongebruikt blijven tussen nu en mijn volgende ' avontuur' :P Maar goed, mijn bezoekje aan Nederland was erg geslaagd. De heenweg verliep goed. Woensdag vertrokken, s avonds in een F1 geslapen (halve nacht met Arthur bij me in bed, want die had bedacht dat ie het maar op een huilen moest gaan zetten zodra ik hem losliet) en de volgende ochtend weer verder. We waren al redelijk dicht bij Nederland, dus kwamen ook op tijd aan. Mijn ouders, die naar mijn oma toe zouden komen, waren nog in Groningen en dus werd ik afgezet op het station in Oosterbeek. Daar gewacht op de trein naar Ede en richting mijn oma gegaan. 's Avonds lekker met mn paps en mams uit eten geweest, super gezellig! De rest van de dagen heb ik doorgebracht met vriendinnetjes zien en feesten en chillen bij mn ouders. Het was veel te kort, maar desondanks toch erg leuk!
Anyway, over een klein maandje hoop ik jullie dus weer allemaal te kunnen zien aangezien ik in deze paar daagjes eigenlijk maar 4 vriendinnetjes heb kunnen zien!

Dan zal ik nu ' to the point' komen. Want de titel 'met pech langs de weg in Frankrijk deel 2' zal vast vragen hebben opgeroepen bij degenen die nog niet hebben gehoord wat er op de terugweg gebeurde. Onze terugreis begon woensdagochtend om 8u vanuit Ede. Plan de campagne: zo ver mogelijk Frankrijk in rijden en ergens in een F1 weer overnachten en vervolgens de volgende dag het laatste stukje. Totdat we een stop maakten om te tanken en vervolgens de auto niet meer startte... De verzekering gebeld, die weer met de gendarmerie (heeft iets te maken met de wet en de peage ofzo, niet interessant :P) enz, uiteindelijk kwam er een man van de depannage en die vertelde ons dat de ' batterie', oftewel de accu, erg zwak was en dat ie zichzelf waarschijnlijk leeg had gezogen omdat er tijdens het tanken iets aan was blijven staan. Toen de auto weer startte heeft Marlies dus gauw wat extra flesjes cola gekocht en ben ik broodjes gaan halenals avondeten. Want nu de auto het weer deed zouden we maar in 1 keer terugrijden, voor het geval we de auto uitschakelden en hij weer niet wilde starten. Zo gezegd, zo gedaan en zo kwamen we dus 's avonds rond half 12 aan in Touzac. De volgende dag lekker rustig aan gedaan en spullen uitgepakt enz. De man van de garage kwam 's avonds kijken, maar kon niets vinden! Kortom; eigenlijk niets aan de hand dus, gelukkig maar! De auto doet het nu ook gewoon weer en ik ben op dit moment in het huis van Lisa & Kim aan het babysitten op hun 5 meiden en 1 jongetje met nog een vriendje en vriendinnetje. Ze liggen allemaal in bed nu en ik wacht tot de ouders weer thuiskomen :)

Ik zeg maar niet dat dit het laatste berichtje is dat ik schrijf, want je weet maar nooit wat er komend weekend/komende week nog kan gebeuren haha. Volgende week zaterdag is mijn afscheid/verjaardagsfeestje, maar daarover zal ik jullie denk ik berichten vanuit Nederland.

Pour l' instant: gros bisous et a bientot!!

  • 18 April 2009 - 04:49

    Pap:

    ...ik denk dat er vast nog iets gebeurt: de hemel valt naar beneden ofzo...
    Tot vrijdag!! xxx

  • 18 April 2009 - 08:42

    Xander:

    auto = wanproduct

  • 22 April 2009 - 20:39

    Wilemien:

    Lieve Anouk,
    De laatste dagen op het platteland. Wat is dit jaar voorbij gevlogen. Gezellig dat je weer naar Nederland komt. Die auto is echt aan zijn eind, vreselijk om met zo´n barrel rond te moeten rijden, daar is maar één oplossing voor, hup met dat ding naar de schroothoop. Gezellige dagen, straks, met je ouders en geniet ervan. Ik hoop je snel weer te zien en te spreken. Tot gauw, dikke kus.

  • 25 April 2009 - 12:27

    Willemien:

    Cher Anouk,

    Alvast voor morgen heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Een hele gezellige dag! Johan, Willemien, Maarten, Bob, Thom en Jasmijn. xxxxxx

  • 26 April 2009 - 10:25

    Jasmijn:

    Hey Jarige Anouk,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je alveel kado's gekregen? Een hele fijne dag. Dikke kus van Jasmijn.

  • 14 Mei 2009 - 14:25

    Anouk:

    Waar is je nieuwe plan dan?
    Kus

  • 15 Mei 2009 - 09:27

    Anouk:

    Tja, dat wilde ik erop zetten en toen viel de internetverbinding weg....:S Het komt eraan! :)
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 77191

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: