Fem op visite en bezoekje aan Roos in Parijs! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu Fem op visite en bezoekje aan Roos in Parijs! - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Anouk Leppink - WaarBenJij.nu

Fem op visite en bezoekje aan Roos in Parijs!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Maart 2009 | Frankrijk, Touzac

En toen was het woensdagavond en kon ik Femke gaan ophalen van het station in Cahors!!!
Rond 7u ’s avonds kwam ze aan op het station. Overdag moesten we met de baby’s ook in Cahors zijn voor een oogtest, zoals het de Fransen betaamt duurde dit natuurlijk weer veel langer dan gepland en dus kon ik zodra we terugkwamen uit Cahors vrijwel direct (na even een lange broek en shirt aantrekken) weer vertrekken richting, jawel Cahors. Maar het diende een geweldig doel, dus het maakte allemaal niets uit. Het was super om Femke weer te zien na een half jaar. We zijn eerst wat gaan eten, waar de belevenissen al begonnen. Fem had nog een cadeautje voor me uit Suriname, super lief, dus dat open gemaakt. Dit was ook de ober niet ontgaan, dus vroeg hij me even of ik toevallig jarig was. “Non, c’est pas mon anniversaire”… Echter, toen wij onze bestelling door hadden gegeven (2 kleine salades) en deze arriveerden, werden wij er even op geattendeerd dat het geen kleine, maar grote salades waren. Dit was zijn cadeau… Hahaha, juist ja. Nou altijd fijn, wij klagen niet ;) Nog een crêpeje na gehad en toen richting Touzac. Dit was natuurlijk niet zo goed te zien in het donker, dus de volgende dag kon Femke Touzac by day zien. Gelijk aan het werk gezet en met Marlies in de moestuin uien geplant, terwijl ik op Franse les mijn Frans aan het bijspijkeren was. ’s Avonds lekker op bed gechilld. Vrijdagochtend samen een picknick voorbereid voor de hard werkende mensen in de wijngaard van Lisa en Kim. Marlies was er s ochtends na het wegbrengen van Mathijs direct al heen gegaan, dus Fem en ik hadden de zorg over de baby’s en de lunch op ons genomen. We hebben een heel lekkere crumble taart gemaakt, tzaziki, gehaktballtjes en worstjes en kaas gesneden enz. Heerlijk in de wijnplantage gegeten met zijn allen (zie foto’s). En na de lunch de boel weer ingepakt en terug richting Touzac. ’s avonds na het eten gingen we naar de wedstrijd van de jongens in Villefranche. Ze hadden helaas nèt niet gewonnen, maar ja dat kan ook niet altijd natuurlijk. Toch leuk dat Fem ze in ieder geval een heeft kunnen zien. Zaterdag hadden we bedacht om erop uit te gaan en het werd uiteindelijk een uitstapje naar Bergerac. Erg leuk! We hebben lekker geshopt en rondgewandeld door de stad. ’s Avonds gegeten en nog even in een bar geweest. Daarna weer terug naar huis. Echt een super leuke dag! Zondag ook weer vol gepland. Eerst naar Bonaguil geweest, een soort ruïne van een kasteel, erg mooi om te zien, zeker met het lekkere weer dat we hadden. Vervolgens even de nodige energie ons lijf in gestopt, door middel van een hamburger met frietjes, voor het abseilen van die middag. Om een uurtje of 2 zouden we bij Simon zijn (die woont bij Brenda en Mike, waar de jongens dus ook wonen) om te gaan abseilen. Na een snelle omkleedsessie de spullen gepakt en richting de rotsen gereden. Ik had het al een keertje eerder gedaan en wist nog wel ongeveer hoe het allemaal werkte. Ook Fem had alles gauw onder de knie!! En in no time gleden we van de rotsen af als echte ‘pro’s’ ;) Ook hiervan zijn weer foto’s, dus kijk je ogen uit!
Maandag een echt ‘boerinnendagje’ gehad. Geleerd hoe de automatische grasmaaier werkt en nog meer snoeihout verplaatst naar de brandstapel. Wederom onder het genot van een heerlijk zonnetje. Dinsdag is Fem met me mee gegaan naar Franse les. Ze kreeg zelf ook een werkblad, wat ik van Sylvie mocht nakijken, maar dat lukte me niet bij alles :P Ik ben nog geen volleerd ‘juf Frans’ dus. Haha. Woensdag was alweer Fem haar laatste dagje hier, we zijn met Mathijs en de baby’s en nog een vriendje (Cyril) en vriendinnetje (Eve) van Mathijs richting een soort kinderboerderij gegaan ‘la ferme chaudron magique’ waar we ook nog flesjes mochten geven aan de geitjes, erg leuk! Bij terugkomst frietjes en worstjes gegeten en ’s avonds lekker rustig aan gedaan in mijn huisje. Ondertussen was Marlies ook nog gebeld met de mededeling dat Simon donderdagavond richting Parijs ging rijden en of ik mee wilde! Nou daar zei ik uiteraard geen nee tegen! Want dat betekent nog een extra middagje Parijs met Roos-Anne! Dus na gebeld te hebben met Roos of dit uitkwam en met de man van mijn Franse juf, om te vragen of ik nog wel mee terug kon rijden, maar dat ik niet meer mee heen hoefde, stond het vast; ik zou donderdagavond al richting Parijs gaan rijden met Simon!
Donderdagochtend vertrok Femke haar trein alweer om half 7, dus 5:15u stond onze wekker. Heerlijke tijden haha. Overdag voor de baby’s gezorgd etc. en rond 6u kwam Simon me ophalen voor onze rit naar Parijs :)

En dat was me het ritje wel haha. Na even wat gegeten te hebben gingen we voor de eerste paar uur. Het was erg gezellig in de auto. Onderweg nog 1 keertje gewisseld van de wacht, erg fijn want juist ik kreeg ineens alle regen en wind over me heen haha. Maar ach, we hebben het gered. In Lille, waar Simon spullen moest ophalen hebben we de auto geparkeerd en zijn even gaan slapen. Ik kan je vertellen, slapen in een auto is geen aanrader! Maar ach, na een paar uurtjes slaap ging de ‘hal’ waar we spullen moesten ophalen open en konden we daarna richting Parijs, en dus richting Roos, gaan!! Simon zette me af bij Charles de Gaule en van daar ben ik met de rer naar Roos-Anne gegaan. Er lag een enveloppe klaar bij de receptie (de naam Leppink bleek makkelijk te verwarren met wat gekrabbel waar ik bijna geen naam van kon maken :S maar nadat ik het gespeld had, toch de goede enveloppe gevonden) met een briefje van Roos en een kaart naar haar kamer. Ze stond zelf net te douchen en dat heb ik ook maar even gedaan, want ik voelde me toch niet meer helemaal fris en fruitig zoals je je misschien kunt voorstellen. Even lekker getut enzo en toen op naar een restaurantje voor een lunch. Na de lunch gingen we richting Châtelet, Rue de Rivoli om te shoppen!! En dat hebben we gedaan hoor, haha. We zijn zeer geslaagd richting Saint Michel, Quartier Latin gegaan om daar bij de Griek een hapje te gaan eten. Toen we terugliepen naar de metro zagen we onderweg een groep dansers, daar moesten we natuurlijk even bij gaan kijken!! Het was erg leuk, hiphop, breakdance enz. 1 van de jongens die danste had een soort actje op het nummer Kiss van Prince en vond het wel leuk om mij uit te kiezen om voor me te gaan strippen en vervolgens tegen me aan te dansen hahaha, erg hilarisch en erg jammer dat we pas achteraf dachten; oh dit hadden we moeten filmen :P tot slot kwam hij nog even leuk naar me toe gerend met z’n vinger naar zijn wang wijzend op het moment dat Prince luidkeels “I just want your extra time and your………. KISS” zong. Naja goed, een kusje kon er wel vanaf als dank voor dit leuke showtje natuurlijk haha. Terug in het hotel even lekker gechilld, maskertje opgesmeerd en toen gaan slapen want Roos moest de volgende morgen alweer heeel vroeg op om te werken. Beetje stom, want eerst zou ze helemaal vrij zijn, maar ineens was dit veranderd. Gelukkig was het alleen de ochtend en hadden we dus alsnog de middag samen :) Deze benut door weer lekker te lunchen en nog wat rond te wandelen door Parijs en vervolgens op de hotelkamer nog een filmpje te kijken. Het weer was niet optimaal en Roos was natuurlijk wel een beetje moe (ikzelf trouwens ook) dus dat was een goede voorbereiding op wat er die avond zou gaan komen. Namelijk een personeelsfeestje met het thema Afrika. Heel gezellig getut, zoals het echte meisjes betaamt en na 3 outfit-changes dan toch besloten “dat dit het maar moest worden” haha. Rond 8u richting de plek gegaan waar het plaats zou vinden en daar een hele leuke avond gehad met eten, Afrikaanse dans en muziek en collega’s van Roos-Anne. Duidelijk dat de heren van het hotel nogal fan van haar zijn!! Ze waren allemaal erg complimenteus. Er was ook nog een klein meisje, dochtertje van een van de Afrikaanse dansers/danseressen, die naar me toe kwam en me overal mee naartoe trok hehe. Heb me tussendoor dus ook nog even een half uurtje vermaakt met een 4 jarig kindje. Super schattig. Aan het einde van de avond helaas wel moeten constateren dat Franse mannen van geen ophouden weten, want niet alleen Roos, maar ook ik werd ‘lastig gevallen’ met de vraag of we niet nog mee gingen naar hun kamer om te drinken en “ik ging toch pas ’s middags weg?” dus kon ik zeker ook wel alleen met een stelletje wildvreemde mannen mee ofzo. Zelfs toen ik uiteindelijk zei “ja eh ik heb een vriend, dus ik weet niet wat je nou wilt, nee blijft nee?” kreeg meneer het voor elkaar om hierop te reageren met “maar die vriend is toch niet hier in de buurt? Ik ben niet jaloers hoor…” Juist ja. Toen we uiteindelijk toch los konden komen van al deze heren kwamen ze ook nog eens leuk op Roos haar kamerdeur kloppen. Ongelooflijk! Wij deden maar alsof we sliepen ;)
De volgende ochtend moest Roos weer vroeg beginnen (7u) met werken, ik kon gelukkig nog eventjes blijven liggen, hmmh. Toen ze klaar was samen gaan lunchen en vervolgens ben ik met de rer richting Rueil Malmaison gegaan, waar de man van Sylvie mij zou komen ophalen om me mee terug te nemen naar het zuiden. Hij was echt heel aardig en we hebben redelijk wat afgekletst. Toen we bijna thuis waren kwamen we echt heeeeel toevallig Simon en John tegen! Ik smste dus dat ik in de auto achter hen reed en toen stopten ze. Ze wilden de groene auto die Mike had geleend voor het weekend net gaan terugbrengen, maar ja als ik dan met hen meereed, kon ik dat net zo goed doen. Dus gevraagd of dit ok was aan Patrick en vervolgens bij hen in de auto gestapt. Nog even met de jongens kunnen ‘hangen’ en daarna naar Touzac teruggereden. Het waren echt 3 super gezellige dagen!! Roosje, ik vind het echt heel jammer dat ik niet nog langer kon blijven hihi, mis je nu alweer!

Het is nu nog anderhalve week en dan zit ik alweer in de auto richting Nederland, is echt super snel gegaan allemaal uiteindelijk! Zo’n gek idee dat ik over ongeveer 3 weken hier alweer wegga. Ik kijk er naar uit om terug te komen, maar weet ook dat ik iedereen hier echt wel zal gaan missen! Maar goed, nu eerst nog even anderhalve week voordat ik een weekje naar Nederland kom. Zie jullie dan! :D

  • 30 Maart 2009 - 19:18

    Pap:

    Zo, wat een verhalen...

  • 30 Maart 2009 - 20:53

    Fem:

    mis je nu alweerrr... maar gelukkig ben je al heel snel weer hier :) lekker dansen, swingen, zingen, drinken, chillen, slapen, tv kijken, feesten en nog heel veel meer!
    dikke kus aan J, A & M
    en natuurlijk ook één voor jezelf!

  • 30 Maart 2009 - 23:06

    Roos:

    Haha jaa wat een avonturen weer...:P supergezellig maar veel te kort!
    Gaan we snel nog een keer overdoen:)...
    Kus!

  • 31 Maart 2009 - 12:10

    Willemien:

    Lieve Anouk,
    Weer een geweldig verhaal, lachen die franse kerels die steeds maar achter jou en Roosanne aan liepen, ik geef ze ook geen ongelijk! Ja, je weet het, je moeder en ik gaan ook een keer richting Parijs!(ahum, Jaap)
    Dat je over drie weken alweer naar Nederland komt, wat gaat het snel.Ik kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt en dat je natuurlijk iedereen gaat missen in Frankrijk.Heel dubbel allemaal. Geniet de laatste weken van het franse platteland en ik hoop je weer heel snel te zien en spreken in Nederland. Pas goed op jezelf en groetjes aan Roosanne. Liefs, Willemien.

  • 05 April 2009 - 19:28

    Mama:

    Wat schattig, die foto's met Arthur en Josephine. Tot donderdag! xxxxxxx
Anouk

En daar zit je dan, inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd. Maar in die anderhalf jaar is van alles gebeurd, hier een omschrijving van mijn afgelopen anderhalf jaar: Na een poging tot het worden van stewardess, wat helaas mislukte (ik sta nog steeds op de wachtlijst), 7 maanden gaan au-pairen in Zuid-Frankrijk. Bij terugkomst lieve(?) kinderen rondleiden op (en naast) het wad in Lauwersoog. "Anouk aan het wadlopen, garnalen pellen, krabben vangen en aan de kids tonen (ja met mijn blote handen), uitleg geven over baarsjes en wadpieren opgraven, geloof jij dat?!?" Menigeen dus niet... En toch heb ik ook dat echt gedaan ;) Vervolgens weer 2 maanden naar Frankrijk, dit keer als receptioniste op een (behoorlijk grote) camping... Bij terugkomst moest natuurlijk verder gespaard worden en dus heb ik, terwijl ik weer gezellig bij mn ouders in het pittoreske Glimmen was ingetrokken, een paar weken voor Essent gewerkt en de afgelopen maanden voor Menzis. Beiden callcenter baantjes. Het beste (enige) dat ik op dat moment kon vinden. De verhalen over de avonturen die ik, voornamelijk in Frankrijk, heb beleefd hebben jullie ook kunnen volgen op mijn site en in die tijd is het jullie vast wel duidelijk geworden waar mijn vervolgplannen heen gingen. Tijdens mijn periode als au-pair begon dit al. Voor ik verder ga studeren (laat staan werken) wil ik eerst nog meer van de wereld zien. Niet als stewardess? Dan maar zelf. Maar niet alleen! Samen met mijn lieve vriendinnetje Femke vertrek ik 20 januari vanuit Bremen naar Londen om daar de volgende dag te vliegen op onze eerste bestemming: Amman, Jordanië. Het vervolg van de route zal er alsvolgt uitzien: Amman - New Delhi Mumbai - Bangkok via Thailand, Cambodia en Maleisië naar Indonesië Denpasar - Darwin - Cairns Sydney - Nadi (Fiji!) Nadi - LA NYC - London London - HOME! (2 oktober 15:30u Schiphol) Wil je weten hoe het mij/ons vergaat, hou dat dan in de gaten via deze site! :D En dat Fem en ik terug kwamen van onze reis, zoals jullie hebben kunnen lezen is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden! En geloof het of niet, vlak na terugkomst bellen ze me op: "Of ik nog interesse heb om te gaan werken als stewardess?". Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken. Ok, ik moest de laatste sollicitatie ronde nog doorkomen en dan de cursus met goed gevolg afronden... Maar ach, klein detail ;) Dit alles is gelukt en inmiddels werk ik al een jaar als 'cabin attendant' :D Er is sowieso veel veranderd in mijn leven sinds de terugkomst van onze wereldreis. Daar ben ik veel mee bezig geweest afgelopen jaar, maar inmiddels zit ik in wat ze noemen 'wat rustiger vaarwater' en heb ik bedacht dat ik deze site maar weer eens ga gebruiken. Dit keer om mijn verhalen over het vliegen als stewardess met jullie te delen. Het is niet altijd glitter and glamour of super interessant, maar goed we zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt, of kan ik beter zeggen vliegtuig...? ;) Hoop dat jullie het interessant vinden. Zal mijn best doen af en toe wat leuks te melden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 77188

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 02 Oktober 2010

Around the world!

01 Juli 2009 - 02 September 2009

Receptioniste op Domaine de la Dragonnière

28 September 2008 - 26 April 2009

Au Pair en France

12 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

Vakantie Tunesië

18 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Summercamp

06 Maart 2011 - 30 November -0001

Reizen, maar dan anders...

Landen bezocht: